Ραγδαία μείωση πωλήσεων για Stellantis στην Ευρώπη
αρνητικοί πρωταγωνιστές Citroen, Fiat
Τα πράγματα στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δεν πηγαίνουν καλά. Είναι γνωστό εδώ και μήνες οτι οι περισσότερες εταιρίες αντιμετωπίζουν μεγάλη πτώση πωλήσεων στην ήπειρό μας. Οι αιτίες; Τις έχουμε αναλύσει πολλές φορές. Η μείωση των επιδοτήσεων των κυβερνήσεων επί των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι η κυριότερη. Η συνειδητοποίηση του κοινού οτι ο ηλεκτρισμός δεν είναι πανάκεια, είναι ένας ακόμη λόγος.
Όπως και να έχει, η Stellantis, το τεράστιο γκρουπ 15 εταιριών, ανακοίνωσε μείωση πωλήσεων κατά 17% για τον Οκτώβριο. Σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη ανήλθαν σε μόλις 131.000 μονάδες έναντι 157.600 πέρυσι. Αυτό μεταφράζεται σε μερίδιο 15.1% επί της αγοράς αντί 18.4% τον Οκτώβριο του 2023.
Αρνητικοί πρωταγωνιστές οι Citrοen και Fiat. Οι Γάλλοι έχασαν 35% ενώ οι Ιταλοί ένα τρομακτικό 46%! Εικάζουμε οτι η πτώση του “λοχία” οφείλεται στην αναμονή του κόσμου για την έλευση του νέου C3. Το οποίο ανέκαθεν ήταν και το best seller της φίρμας. Λογικά, τους επόμενους μήνες θα δούμε σημαντική άνοδο λαμβάνοντας υπόψη την υποδοχή που έτυχε το νέο μοντέλο πριν λίγες εβδομάδες.
Από την άλλη, η Fiat “τρομάζει” με το -46%. Ίσως το Panda να μην αρκεί πλέον, ενώ και το νέο 600 ακόμη δεν έχει ¨φωνάξει” παρόν. Για την Lancia με το -79% δεν θα αναφερθούμε καθόλου καθώς είναι μια πληγωμένη ιστορία για εμάς προσωπικά. Ακολουθούν οι Alfa Romeo με πτώση 19%, Jeep με -10% και η DS με -7%. Αν συνεχιστεί αυτή η…κατρακύλα, μάλλον ο Tavares έχει βρει τα “θύματα” του.
Περνώντας στα κινητήρια σύνολα, τα αμιγώς βενζινοκίνητα υποχωρούν με ποσοστό 31%. Με μείωση μεριδίου αγοράς από το περσινό 33.4%. Ακολουθούν τα “κερδισμένα” υβριδικά με ποσοστό 33% από το 28%. Τα ηλεκτρικά έχουν πιάσει το 14.4% ενώ τα diesel κινούνται στο 10.9%. Χαμένα είναι και τα Plug-in υβριδικά με ποσοστό αγοράς 7.7%. Όλα τα υπόλοιπα κινητήρια σύνολα κινούνται στο 2.9%.
Team E.T