Δοκιμάζουμε το Mitsubishi Space Star 1.2 Mivec

Δοκιμάζουμε το Mitsubishi Space Star 1.2 Mivec

μια ευχάριστη έκπληξη από τους Ιάπωνες

Είναι αλήθεια πως τα μικρά αυτοκίνητα πόλης περνούν μία κρίση τα τελευταία χρόνια. Από τη μία έχουν να αντιμετωπίσουν την έλλειψη προτάσεων από πολλούς κατασκευαστές και από την άλλη τα μοντέλα του B Segment που τους “κλέβουν” πωλήσεις.

Ευτυχώς που το Mitsubishi Space Star κατατάσσεται ανάμεσα στις 2 αυτές κατηγορίες έχοντας πολλά προσόντα να δείξει. Με διαστάσεις 3.845 χιλιοστά στο μήκος αλλά και 2.450 στο μεταξόνιο, αυτό το μικρό έχει πολλά να πει!

Εμφάνιση

Βλέποντας το Mitsubishi Space Star σίγουρα κάτι σε παραξενεύει. Το ιδιαίτερο μπροστινό μέρος, Dynamic Shield το ονομάζουν οι Ιάπωνες, είναι σίγουρα κάτι όχι συχνό μέσα στην πόλη μιας και δεν το συναντάς συχνά. Οι έντονες γωνίες και ακμές συνδυάζονται όμορφα τονίζοντας την εταιρική ταυτότητα που έχει υιοθετήσει η Mitsubishi τα τελευταία χρόνια. Τα “αμυγδαλωτά” φωτιστικά σώματα δένουν αρμονικά με την συνολικά νεανική εικόνα που θέλει να προβάλει το αυτοκίνητο. Σίγουρα το κάτι παραπάνω προσφέρουν οι 2 χρωμιομένες λεπτομέρειες που διατρέχουν τη μάσκα από τους προβολείς έως τον προφυλακτήρα.

Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Φυσικά το μάτι τραβάει η μεγάλη αεροτομή που σίγουρα δεν συναντάς σε ένα αυτοκίνητο πόλης.

Εντύπωση προκαλούν και τα όμορφα LED φωτιστικά σώματα που μαζί με τον σπορτίφ προφυλακτήρα και τον μικρό διαχύτη, αποπνέουν μια αρκετά δυναμική εικόνα.

Εσωτερικό-Χώροι

Περνώντας μέσα στο Space Star εντυπωσιάζεσαι καταρχήν από το καλής ποιότητας συνθετικό δέρμα που καλύπτει τα καθίσματα και δίνει μια εικόνα πολυτέλειας στο εσωτερικό. Άλλωστε η έκδοση Intense που είχαμε στη διάθεση μας είναι η πολυτελέστερη της γκάμας και περιλαμβάνει στον εξοπλισμό της σχεδόν τα πάντα! Επιπλέον, τα μεγάλα τζάμια περιμετρικά δίνουν μια αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης στους επιβάτες. Ταυτόχρονα παρέχουν πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις

Το κομψό δερμάτινο τιμόνι είναι τοποθετημένο μπροστά από έναν ευανάγνωστο πίνακα οργάνων που παρέχει όλες τις βασικές πληροφορίες. Τα πλαστικά της κεντρικής κονσόλας είναι αρκετά σκληρά αλλά πολύ καλής συναρμογής. Χαρακτηριστικό είναι οτι αν και…”ταλαιπωρήσαμε” το αυτοκίνητο, δεν ακούστηκε ο παραμικρός τριγμός!

Στο κέντρο του σκουρόχρωμου και “σοβαρού” ταμπλό κυριαρχεί η έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών που φιλοξενεί το πλήρες σύστημα infotainment και το GPS του Space Star. Θετική εντύπωση μας έκαναν τα φυσικά χειριστήρια του αυτόματου κλιματισμού ενώ το ίδιο ισχύει και για το δερμάτινο λεβιέ ταχυτήτων. Παρ’ όλα αυτά, θα θέλαμε οι θέσεις για μικροαντικείμενα να ήταν περισσότερες καθώς παρατηρήσαμε αρκετή…στενότητα σε αυτόν τον τομέα. Το ίδιο θα θέλαμε και για το..ντουλαπάκι του συνοδηγού το οποίο αν και ανθεκτικό εκ πρώτης όψεως, ήταν σχετικά μικρό.

Με διαστάσεις 3.845 χιλιοστά στο μήκος, 1.665 στο πλάτος και 1.505 στο ύψος το Space Star δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα στο σαλόνι των επιβατών. Μπροστά, οδηγός και συνοδηγός έχουν άνετο χώρο ανάμεσα τους ενώ πίσω φιλοξενούνται 2 ενήλικες με άνεση όσον αφορά τόσο το ύψος όσο και τα γόνατα τους. Αυτό ισχύει αν οδηγός είναι κανονικού ύψους (1.75-1.80) ενώ αν χρειαστεί να τραβηχτεί το κάθισμα, τότε τα πράγματα…πιέζονται για τους πίσω.

Μπορεί το μεταξόνιο των 2.450 χιλιοστών να εξασφαλίζει καλούς χώρους για τους επιβάτες αλλά στο πορτμπαγκάζ αναγκαστικά γίνονται κάποιοι συμβιβασμοί. Τα 245 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι οριακά για να κάνεις μια μία μικρή εκδρομή αλλά ικανοποιητικά για τα ψώνια του σούπερ μάρκετ. Είπαμε, το Space Star είναι κυρίως αυτοκίνητο πόλης. Αν θέλετε να μεταφέρετε κάτι παραπάνω, τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνουν κατά 60/40.

Οδηγώντας

Το Mitsubishi Space Star σχεδιάστηκε για την πόλη και εκεί είναι το πεδίο δράσης του. Κινείται πολύ άνετα και ελίσσεται εύκολα ανάμεσα σε μηχανάκια, ποδήλατα και…αναπάντεχες λακκούβες. Το τιμόνι είναι πολύ σβέλτο και ελαφρύ κάνοντας το παρκάρισμα κυριολεκτικά παιχνιδάκι. Το σχεδόν κάθετο πίσω μέρος του αυτοκινήτου είναι σίγουρα πρακτικό ενώ βοηθάει βέβαια και η κάμερα οπισθοπορείας που φιλοξενείται στο infotainment.

Σε ανοικτό δρόμο, το μικρό Mitsubishi είναι αρκετά σταθερό και ευθύβολο αν και στους πλευρικούς ανέμους, όπως όλα τα ψηλά οχήματα, έχει μια ευπάθεια η οποία όμως δεν είναι ενοχλητική. Κινείται άνετα μέχρι τα 140 χλμ/ώρα αν και εκεί ακούγεται έντονα ο 3-κύλινδρος κινητήρας που έχει όμως μια σχετικά σπορτίφ χροιά. Κινούμενοι σε επαρχιακούς δρόμους, το Space Star είναι αξιοπρεπές. Εμφανίζει αρκετές κλίσεις αν το πιέσεις παραπάνω από οτι πρέπει, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ¨τρομάζει”.

Το τιμόνι σε υψηλές ταχύτητες έχει μια σχετική ασάφεια γύρω από την ευθεία ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων είναι αρκετά σφιχτός με τις 5 ταχύτητες να κουμπώνουν αβίαστα και εύκολα. Τα φρένα σε συνθήκες πόλης είναι άριστα ενώ μια ευαισθησία παρατηρήσαμε μόνο κάτω από έντονο φορτίο και μετά από επίπονη χρήση διαρκείας. Όσον αφορά την ανάρτηση στις ανωμαλίες του δρόμου,εκεί το Space Star παίρνει άριστα! Σαμαράκια, λακκούβες και…νεροφαγώματα απλώς…δεν υπάρχουν!

Κινητήρας-επιδόσεις

Το Mitsubishi Space Star που είχαμε στη διάθεση μας ήταν εξοπλισμένο με τον τελευταίας τεχνολογίας MIVEC ατμοσφαιρικό κινητήρα 3 κυλίνδρων χωρητικότητας 1.2 λίτρων. Αποδίδει 80 ίππους στις 6.000 στροφές και ροπή 108 Nm στις 4.000 στροφές. Το μοτέρ σαν κλασικό 3-κύλινδρο έχει μια πιο έντονη χροιά η οποία όμως δεν ενοχλεί, ειδικά αν είστε και φίλοι των motorports…Μέσα στην πόλη και σε χαμηλές στροφές είναι αρκετά “πολιτισμένος” ενώ μόνο αν τον ζορίσετε θα ακουστεί πιο δυνατά, αλλά πάντα χωρίς κραδασμούς. Στα θετικά του είναι η γραμμικότητα του και το ¨πλήρες” γκάζι σε όλο το φάσμα του στροφόμετρου ενώ συνδυάζεται άψογα με το 5άρι manual σασμάν.

Η κατανάλωση του καυσίμου στο Space Star κινείται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Εντός πόλης και συνετό γκάζι είδαμε ακόμη και 5.7 λίτρα στα 100 χλμ ενώ ζορίζοντας το λίγο παραπάνω στον αυτοκινητόδρομο, φτάσαμε και στα 6.8 λίτρα. Στην πράξη και με μια συνετή χρήση του δεξιού πεντάλ ο μικρός Ιάπωνας θα κάψει περίπου 6.1 λίτρα βενζίνης κάθε 100 χιλιόμετρα.

Συμπέρασμα

Η πρόταση της Mitsubishi στα αυτοκίνητα πόλης είναι ένα καθ’ όλα τίμιο και “ειλικρινές” όχημα. Το Space Star δεν ήρθε για να βάλει φωτιά στο δρόμο αλλά είναι το κατάλληλο αυτοκίνητο που θα το ευχαριστηθείς. Είναι ευέλικτο, άνετο στο παρκάρισμα και πολύ καλά εξοπλισμένο. Και φυσικά σε πολύ καλή τιμή με τα δεδομένα του ανταγωνισμού. Θα Θέλαμε μόνο λίγο καλύτερη ποιότητα στα πλαστικά του ταμπλό, περισσότερους χώρους στην καμπίνα των επιβατών και καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου αποσκευών.

  • Θετικά:
  • πρωτότυπος σπορ σχεδιασμός
  • ευελιξία στην πόλη
  • ¨πρόθυμος” κινητήρας
  • πλούσιος εξοπλισμός
  • προσιτή τιμή
  • Αρνητικά:
  • έλλειψη χώρων για μικροαντικείμενα
  • σκληρά πλαστικά ταμπλό

Θα θέλαμε να έχει:

  • περισσότερο σαφές τιμόνι γύρω από την ευθεία

Εξοπλισμός-τιμή

Η Mitsubishi εφοδιάζει το μικρό της αυτοκίνητο με πλούσιο εξοπλισμό ακόμα και από τις χαμηλές εκδόσεις. Η έκδοση Entry με τον κινητήρα 1.0 λίτρου τιμάται στα 10.640€ ενώ το Space Star που οδηγήσαμε ήταν η ανώτερη και πλουσιότερη Intense και πωλείται για 14.750€. Υπάρχει και η επιλογή για αυτόματο σασμάν με τιμή 15.650€.

Στο εξοπλισμό του περιλαμβάνονται LED φώτα μπροστά και πίσω, φώτα ημέρας, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, σύστημα start&stop, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, κλιματισμός, θύρα usb, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και φυσικά όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά καλούδια ασφαλείας καθώς και 6 αερόσακοι.

  • Τεχνικά χαρακτηριστικά:
  • Κινητήρας: τρικύλινδρος βενζίνης 1193 κ.ε.
  • Ισχύς: 80 ίπποι/6.000 στροφές/λεπτό
  • Ροπή: 108 Nm/4.000 στροφές/λεπτό
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων
  • Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 12.6 δευτερόλεπτα (τιμή κατασκευαστή)
  • Τελική ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα (τιμή κατασκευαστή)
  • Μέση κατανάλωση: 6.1 λίτρα/100 χιλιόμετρα
  • Εκπομπές καυσαερίων CO2: 121 gr (WLTP)
  • Διαστάσεις (μήκος-πλάτος-ύψος): 3845-1665-1505 χιλιοστά
  • Χώρος αποσκευών: 235 λίτρα
  • Βάρος: 875 κιλά

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας