Tavares: Η Stellantis έτοιμη να κλείσει ιστορικές φίρμες αν δεν φέρουν άμεσο κέρδος
Tavares: Η Stellantis έτοιμη να κλείσει ιστορικές φίρμες αν δεν φέρουν άμεσο κέρδος
Lancia, Maserati, DS και Chrysler τα πρώτα ονόματα
Το έχουμε ακούσει και διαβάσει πολλές φορές. Από τότε που συγχωνεύθηκαν οι PSA και FCA πριν λίγα χρόνια κάθε τόσο όλο και κάποιες εταιρίες της Stellantis κλείνουν. Βλέπετε, δεν είναι εύκολο να διαχειρίζεσαι έναν όμιλο με 14 διαφορετικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Και επιπλέον, με όλες αυτές τις εταιρίες να αλληλοκαλύπτονται σε μοντέλα και κατηγορίες. Ακόμη πιο δύσκολο όμως είναι να “αναστήσεις” ουσιαστικά πολλές από αυτές. Είναι γνωστό εδώ και πολλά χρόνια οτι οι Lancia, Chrysler, DS, Maserati και Alfa Romeo παλαιότερα, φυτοζωούσαν.

Ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares, για να καθησυχάσει το κοινό είχε δηλώσει πως όλες οι εταιρίες του ομίλου θα έχουν ένα δεκαετή πλάνο ανάπτυξης ώστε μα αξιολογηθούν μετά από αυτό. Με λίγα λόγια, έδωσε τους πόρους και το χρόνο για να παρουσιάσουν θετικά αποτελέσματα με άνεση χρόνου.
Τώρα όμως φαίνεται πως τα “γάλατα έσφιξαν”. Ούτε λίγο ούτε πολύ, σε γενική συνέλευση των μετόχων της Stellantis ο Tavares είπε πώς όποια εταιρία δεν φέρει άμεσα κέρδος, κλείνει! Τόσο απλά…

Αιτία των δηλώσεων του ήταν η ραγδαία πτώση κατά 48% των κερδών του ομίλου στο πρώτο εξάμηνο του 2024 συγκριτικά με το ίδιο διάστημα πέρσι. Και ειδικότερα οι πολύ χαμηλές “πτήσεις” στις ΗΠΑ. Εκεί όπου η άλλοτε πανίσχυρη Chrysler έχει μείνει με ένα μόνο μοντέλο στην αγορά. Και με την Dodge κυριολεκτικά να…σέρνεται.

Ήδη οι πρώτες “καμπάνες” χτυπούν για ιστορικές φίρμες! Πρώτα… φαβορί για λουκέτο είναι οι Lancia, DS και Chrysler. Αν και η Lancia βρίσκεται σε πλήρη αναβρασμό με την έλευση της νέας Ypsilon και της επερχόμενης Delta, εντούτοις θα είναι το πρώτο θύμα αν δεν φέρει τα πολυπόθητα νούμερα. Ακολουθεί η DS που δεν τα πήγε καθόλου καλά φέτος στις πωλήσεις στην Ευρώπη. Καταδικασμένη φαίνεται πως είναι η Chrysler που μάλλον δεν θα λείψει σε κανέναν.

Ακολουθούν Maserati, Dodge οι οποίες επίσης κινούνται αρνητικά. Στο όριο και πάνω κινείται η Alfa Romeo καθώς οι πωλήσεις της σημείωσαν μεγάλη αύξηση φέτος και δεν φαίνεται να διατρέχει κανέναν κίνδυνο. Κάτι που φυσικά ισχύει για Peugeot, Citroen, Opel, Fiat αλλά και για τις “αμερικανικές” Jeep και Ram.
Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας