Η νέα Toyota GR 86
Ένα γνήσιο κουπέ
Ξέχασε τα απόλυτα νούμερα των 0-100 και των πολλών ίππων και επικεντρώσου στην απόλαυση. Εκεί στόχευσε και η Toyota (μαζί με την Subaru) με το GT 86 και στη νέα της γενιά, την GR 86, παραμένει πιστή στην ουσία της αυτοκίνησης.
Κλείνωντας τα αυτιά της στις σειρήνες των τούρμπο, των paddles και τις “άχρηστης” στα χέρια των πολλών ισχύς, η νέα GR 86, όπως και το αδελφάκι της BRZ, παραμένει απλή αλλά απολαυστική.

Έντάξει, εμφανισιακά οι διαφορές με την απελθούσα GT 86 δεν είναι και πολλές αλλά κάτω από το σώμα της οι Ιάπωνες μηχανικοί της Subaru και της Toyota έκαναν πολλές αλλαγές.

Η χρήση αλουμινίου σε διάφορα σημεία, όπως η οροφή και το καπό χαμήλωσαν το κέντρο βάρος ενώ το συνολικό βάρος είναι στα 1.270 κιλά.

Το σασί της Subaru έχει εξελιχθεί και η ακαμψία του αυξήθηκε στο 50% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά ενώ συγχρόνως οι συνολικές διαστάσεις του αυτοκινήτου έχουν αυξήθεί (4.265 χλστ. μήκος, 1.775 χλστ. πλάτος και 1.310).

Κάτω από το καπό του κουπέ οχήματος, βρίσκεται ένας boxer κινητήρας με τέσσερις κυλίνδρους φυσικής αναπνοής, προερχόμενος φυσικά από τη Subaru.
Στη νέα γενιά όμως υπάρχει μία αύξηση του κυβισμού που από τα 2,0 λίτρα πήγε στα 2,4 λίτρα με αποτέλεσμα να αυξηθεί και η απόδοση που πλέον φτάνει τα 232 hp στις 7.000 σ.α.λ. και η ροπή αγγίζει τα 250 Nm διαθέσιμη από τις 3.700 σ.α.λ.

Αν και τα σπριντ δεν είναι το μεγάλο της ατού, τα πρώτα 0-100χλμ/ώρα έρχονται σε 6,3 δευτ. κερδίζοντας 1,1 δευτ. από την GT 86.

Η ισχύς του κινητήρα μεταδίδεται στον πίσω άξονα μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων αλλά στον κατάλογο των έξτρα υπάρχει και ένα “αχρείαστο” αυτόματο κιβώτιο επίσης έξι σχέσεων.

Το εσωτερικό της είναι σύγχρονο, λειτουργικό και πρακτικό για καθημερινή χρήση αλλά και λειτουργικό για χρήση στην πίστα. Διαθέτει διάταξη καθισμάτων 2+2 με τα εμπρός να είναι μπάγκετ, οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό και ψηφιακό πίνακα οργάνων με το στροφόμετρο τοποθετημένο στο κέντρο.

Τέλος οι 18 ζάντες με τα ελαστικά των 215/40 που φοράει η νέα GR 86 θα πατήσουν και στην Ευρώπη, εκτός από την Ιαπωνία και την Αμερική, καθώς η ιαπωνική εταιρεία δεν σκοπεύει να μας αφήσει παραπομενένους.