Νέο Subaru BRZ με 230 ίππους

Νέο Subaru BRZ με 230 ίππους

Δείτε το γιατί δεν θα το “δείτε”

Κίνηση πίσω, χειροκίνητο κιβώτιο, “μικρός” ατμοσφαιρικός κινητήρας, χαμηλό βάρος και φθηνό (σχετικά) στην αγορά του. Η Subaru παρουσίασε κόντρα στην εποχή των SUV και των υπερβολικά πολλών, τιθασευμένων με ηλεκτρονικές αλυσίδες, “ίππων” τη νέα γενιά του BRZ.

Οι αλλαγές στην εξωτερική του εμφάνιση είναι στοχευμένες προσδίδοντας μία ακόμα πιο μυώδη και σπορ εμφάνιση που δεν εντυπωσιάζει αλλά αρέσει γιατί είναι γνήσιο coupe.

Τα νέα φώτα LED είναι εμφανώς μικρότερα αλλά μεγάλωσε η κεντρική εισαγωγή αέρα της μάσκας η οποία διαθέτει άλλα δύο μεγάλα ανοίγματα εκατέρωθεν.

Κοιτώντας το από τα πλάγια, το μάτι πέφτει στην εντυπωσιακή εσοχή που βρίσκεται πίσω από τον εμπρός τροχό και “τρέχει” μέχρι το πίσω πρησμένο φτερό.

Στο πίσω μέρος, η εικόνα μας θύμισε λίγο από πισινό Aston Martin με την αεροτομή να έχει ενσωματωθεί στο καπό και τις δύο εξατμίσεις να φωλιάζουν στον διαχύτη.

Η πλατφόρμα της Subaru μπορεί να είναι ίδια με της προηγούμενης γενιάς έχει βελτιωθεί όμως αρκετά και διαθέτει 50% περισσότερη ακαμψία στο πλαίσιο.

Χάρη στη χρήση αλουμινίου στο σώμα του αυτοκινήτου έχει χαμηλώσει το κέντρο βάρους και παράλληλα μειώθηκε και το συνολικό βάρος που δεν ξεπερνάει τα 1.300 κιλά.

Κάτω από το καπό του BRZ βρίσκεται ένας 2,4 λίτρων Boxer κινητήρας με τέσσερις κυλίνδρους που αναπνέει φυσικά. Η απόδοση του βενζινοκίνητου συνόλου φτάνει τους 231 ίππους και η ροπή τα 249 Nm και συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων που στέλνει τη δύναμη στον πίσω άξονα. Προαιρετικά θα υπάρχει και ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων με paddles στο τιμόνι, αλλά μακριά από εμάς……

Η Subaru θα εξοπλίζει κάθε BRZ με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης από τη βασική έκδοση για μέγιστη οδηγική απόλαυση. Επίσης το αναβαθμισμένο Vehicle Stability Control έχει πέντε επίπεδα λειτουργίας με τον οδηγό να έχει τη δυνατότητα να πάρει τον έλεγχο στα χέρια του, αλλά και την ευθύνη των πράξεων του, απενεργοποιώντας πλήρως τα συστήματα ευστάθειας.

Περνώντας στα ενδότερα, η Subaru έχει αναβαθμίσει την ποιότητα της καμπίνας και έχει επανασχεδιάσει το ταμπλό και τα καθίσματα. Μεγάλη αλλαγή, γι αυτούς που αγοράζουν αυτοκίνητα με τις ίντσες, είναι η τοποθέτηση οθόνης 8” στο κέντρο της κονσόλας που φιλοξενεί το “δευτερεύον” σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Στον ίδιο άξονα αλλά αρκετά πιο κάτω από την οθόνη αφής βρίσκεται τοποθετημένο το φυσικό χειρόφρενο, μέρος του πρωτεύοντος συστήματος ψυχαγωγίας, όταν είναι απαραίτητο.

Τα αναλογικά όργανα απουσιάζουν και τη θέση τους έχει πάρει μία οθόνη 7 ιντσών.

Πίσω από τις θέσεις του οδηγού και του συνοδηγού βρίσκονται δύο ακόμα θέσεις και το 2+2 στη διάταξη σημαίνει πως είναι για ώρα ανάγκης ή για παιδιά.

Το νέο BRZ θα κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και η εμπορική του διάθεση θα ξεκινήσει σε έναν περίπου χρόνο από σήμερα, αλλά για να χαλάσω τη δική σας διάθεση, το πισωκίνητο ιαπωνικό κουπέ δεν προβλέπεται να έρθει στην Ευρώπη, τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα. Λίγο η νομοθεσία για τους ρύπους, λίγο η έλλειψη αγοραστικού κοινού στην ήπειρό μας, κρατάνε τον γνήσιο petrolhead Σαμουράι μακριά μας.

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας