Δοκιμή: Nissan Micra 1,5 dCi

Δοκιμή: Nissan Micra 1,5 dCi

Όμορφο, δυναμικό και αντρικό

Εισαγωγή

Το νέο Nissan Micra αποφάσισε μετά από 34 χρόνια παρουσίας στο χώρο, να κάνει μία μεγάλη αλλαγή, τόσο στην εμφάνιση όσο και στην οδική του συμπεριφορά.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Η Nissan, το σκεφτόταν και θα μπορούσε, αν όχι θα έπρεπε, να φέρει το νέο της μικρό με άλλο όνομα κάτι που τελικά δεν έγινε.

Με ευρωπαϊκό αέρα και προσανατολισμό, η πέμπτη γενιά του Micra, κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στο Φιν της Γαλλίας και στοχεύει να προσελκύσει και νεανικό αντρικό κοινό, καθώς ο επιθετικός σχεδιασμός του τραβάει έντονα και τα αντρικά βλέμματα, σε αντίθεση με τις αδιάφορες σχεδιαστικά προηγούμενες εκδόσεις.

Εμφάνιση

Εξωτερικά το νέο Micra μας ξανασυστήνεται, καθώς το νέο του look το έκανε αγνώριστο. Σπορ, δυναμικό και αρκετά νεανικό με τις διχρωμίες να δένουν αρμονικά με το σύνολο και να δημιουργούν μία όμορφη εικόνα.

pjimage (28)

Επιθετική η Vmotion εμπρός μάσκα που σε κοιτάει με άγριες διαθέσεις, έντονες ακμές και καμπύλες διατρέχουν κατά μήκος το αυτοκίνητο, αέρινη οροφή και νέα πίσω φώτα Led σε σχήμα boomerang, όπως θέλει να λέει και η εταιρεία, δημιουργούν θέαμα αλλά και αποτέλεσμα, με τον κορυφαίο για την κατηγορία του αεροδυναμικό συντελεστή 0,29.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Τα χερούλια στις πίσω πόρτες είναι “κρυμμένα” για να δώσουν μία coupe αίσθηση, στο πεντάπορτο μικρό.

Οι εξωτερικές του διαστάσεις έχουν αυξηθεί σε σχέση με τον προκάτοχό του, κατά 17,4 εκατοστά στο μήκος και 7,8 εκατοστά στο πλάτος, αλλά συγχρόνως κόντυνε κατά 5,5 εκατοστά.

Εσωτερικό-Χώροι

Μπαίνοντας κανείς στην καμπίνα του Micra, θα αντικρίσει ένα όμορφο σχεδιαστικά εσωτερικό, με τα περισσότερα χειριστήρια και κουμπιά να είναι εκεί που πρέπει. Η αίσθηση και στο εσωτερικό του είναι νεανική και σπορ, χάρη στο κοφτό στο κάτω μέρος τιμόνι και τις διχρωμίες, ενώ γενικά είναι καλοσχεδιασμένο, άνετο και ευχάριστο.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Η ποιότητα σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά έχει βελτιωθεί, αλλά αν εξαιρέσεις τα μαλακά πλαστικά στο επάνω μέρος του ταμπλό και την όμορφη σε αίσθηση επένδυση με την διχρωμία στο κέντρο, στα υπόλοιπα σημεία υπάρχουν πάλι σκληρά πλαστικά, με την συναρμογή όμως να είναι εξαιρετική.

Ένα σημείο που μας προβλημάτισε και μας έκανε να αναρωτηθούμε, γιατί: είναι το φινίρισμα στο τελείωμα του επάνω μέρους της πόρτας του οδηγού και συνοδηγού, καθώς αν έχεις επάνω το χέρι σου γδέρνει λίγο, χωρίς να ενοχλεί, αλλά και πάλι, γιατί;

pjimage (27)

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία οθόνη αφής 7-ιντσών και από εκεί μπορεί ο οδηγός να χειριστεί όλες τις λειτουργίες του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (NissanConnect), σχετικά εύκολα. Ανάμεσα στο κοντέρ και το στροφόμετρο υπάρχει ακόμα μία μικρή οθόνη που προβάλει στον οδηγό, διάφορες πληροφορίες, όπως την κατάσταση του αυτοκινήτου, την κατανάλωση, κτλ.

Το Micra στην κορυφαία σε εξοπλισμό έκδοσή του, την Techna, διαθέτει στάνταρ και το νέο πρωτοποριακό ηχοσύστημα Bose Personal, με ηχεία στο προσκέφαλο του οδηγού, που χαρίζουν εξαιρετική ακουστική.

Με συνολικό μήκος 3.999 χλστ. και πλάτος 1.743 χλστ. οι χώροι του Micra είναι άκρως ικανοποιητικοί. Στα πίσω καθίσματα, αν και ο χώρος δεν είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία, θα βολευτούν σχετικά άνετα δύο ενήλικοι επιβάτες με ικανοποιητικό χώρο για τα γόνατα. Αυτοί που έχουν όμως ύψος πάνω από 1,80, θα νιώσουν την οροφή να ακουμπάει στο κεφάλι τους.

Για τα μικρά παιδιά, το νέο Micra, εκτός από τις 2 βάσεις isofix που υπάρχουν στα πίσω καθίσματα διαθέτει και βάση isofix στη θέση του συνοδηγού.

pjimage (26)

Τα 300 λίτρα ωφέλιμου χώρου του πορτμπαγκάζ κρίνονται ικανοποιητικά και με τα 60/40 διαιρούμενα καθίσματα πεσμένα (κάνοντας ένα σκαλοπάτι), ο χώρος αυξάνεται στα 1.004 λίτρα.

Ασφάλεια

Το Nissan Micra με το βασικό εξοπλισμό ασφαλείας πήρε 4 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 91% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 79% στην προστασία των παιδιών68%  στην προστασία των πεζών και 49% στα συστήματα ασφαλείας.

Με το πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας πήρε 5 αστέρια και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 91% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 79% στην προστασία των παιδιών, 79% στην προστασία των πεζών και 72% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Μέσα στην πόλη το Micra είναι ευκολοδήγητο και άνετο, με την ανάρτηση και το πλαίσιο να απορροφάν όλους τους κραδασμούς χωρίς να αφήσουν να περάσει, σχεδόν, τίποτα στην καμπίνα, παρ’ όλη την προσπάθεια των διάτρητων ελληνικών δρόμων.

Ο κινητήρας του είναι διακριτικός σε λειτουργία και μέσα στην πόλη με αρκετή κίνηση και το κλιματιστικό σε λειτουργία, μας έδειξε μέση κατανάλωση 6,6 λίτρα/100χλμ. τιμή υψηλή αλλά τηρουμένων των αναλογιών καλή.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Στον αυτοκινητόδρομο, κινήται άνετα με ταχύτητες της τάξης των 130 χλμ/ώρα χωρίς να φανερώνει την ταχύτητά του, δείχνοντας την καλή δουλειά που έκαναν η μηχανική της Nissan με το πλαίσιο, το τιμόνι και την ανάρτηση.

Το τιμόνι αν και λίγο ελαφρύ, έχει καλή αίσθηση και το αυτοκίνητο είναι ευθύβολο και άνετο,στο οποίο συντελεί και η καλή ηχομόνωση, με τους αεροδυναμικούς θορύβους (χάρη και στον 0,29 αεροδυναμικό συντελεστή) να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.

Ο θόρυβος εμφανίζεται μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις από τα ελαστικά και επηρεάζεται ανάλογα με την ποιότητα  του οδοστρώματος. Οι σχέσεις του πεντατάχυτου κιβωτίου έχουν μακριά κλιμάκωση, με σαφή ταξιδιάρικο προσανατολισμό και η μέση κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο ήταν στα 4,9 λίτρα/100χλμ, χωρίς κλιματισμό αυτή τη φορά.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Ένας δυναμικός και σπορ σχεδιασμός θα πρέπει να συνάδει και με ανάλογη οδική συμπεριφορά και εκεί η Nissan έκανε καλή δουλειά. Στον επαρχιακό δρόμο με κλειστά κομμάτια και έντονες καμπές, το Micra ξεδιπλώνει το χαρακτήρα του και η σφιχτή σε ρύθμιση ανάρτηση και το στιβαρό πλαίσιο ζητάνε από τον κινητήρα κάτι παραπάνω, που όμως δεν έχει να δώσει.

Το τιμόνι είναι κάπως ελαφρύ σε αίσθηση, αλλά ακριβές και με καλή πληροφόρηση και συνδυάζεται καλά με ανάρτηση-πλαίσιο δημιουργώντας ένα παιχνιδιάρικο αυτοκινητικό και σε βάζει, θέλοντας και μη, να πιστεύεις-περιμένεις- ελπίζεις πως η Nissan θα σκεφτεί σοβαρά μία έκδοση με δυνατότερο κινητήρα βενζίνης.

Η ρύθμιση της ανάρτησης, καθώς μιλάμε για ελληνικό επαρχιακό δίκτυο, έχει και τα αρνητικά της, καθώς το αυτοκίνητο χοροπηδάει λίγο παραπάνω και αν επάνω στην στροφή έχει λακκούβες τότε το Micra θα ανοίξει την τροχιά του, σχεδόν με τα τέσσερα, με το ESP να επεμβαίνει διακριτικά.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Στα αρνητικά επίσης, συμπεριλαμβάνεται και η μακρυά κλιμάκωση των 5 σχέσεων του κιβωτίου που κρεμάνε τον κινητήρα και υποχρεώνουν τον οδηγό να παίζει περισσότερο με το καλό σε αίσθηση κιβώτιο.

Ο 1,5 λίτρων dCi πετρελαιοκινητήρας της Renault, αποδίδει 90 ίππους στις 4.000 στροφές/λεπτό και 220 Nm ροπής στις 2.000 στροφές/λεπτό και μπορεί να μη βάζει φωτιά στην άσφαλτο κινεί όμως αξιοπρεπώς τα 1.082 κιλά του αμαξώματος.

Η μέση κατανάλωση από την καθημερινή χρήση του αυτοκινήτου σε μεικτό οδικό δίκτυο που μας έδωσε το trip computer του, ήταν στα 5,4 λίτρα/100χλμ.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Το νέο Micra μεγάλωσε, έγινε πιο αντρικό με δυναμικό σχεδιασμό και απέκτησε σπορ οδική συμπεριφορά.Παιχνίδι στην πόλη αλλά ταξιδεύει άνετα και στον αυτοκινητόδρομο, ενώ οι χώροι του κρίνονται επαρκείς για τέσσερα άτομα. Πλούσια εξοπλισμένο, διαθέτει στις ακριβές εκδόσεις όλα τα νέα συστήματα ασφαλείας.

Οι μακριές σχέσεις του 5-τάχυτου κιβωτίου μπορεί να προσφέρουν οικονομία σε αναγκάζουν όμως να παίζεις λίγο παραπάνω με το κιβώτιο ταχυτήτων, κυρίως σε επαρχιακού δρόμους. Επίσης, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες θα μπορούσαν, αναλογικά και με το μήκος του αυτοκινήτου, να ήταν μεγαλύτεροι. Τέλος, η τιμή του είναι λίγο ακριβή αλλά διαθέτει καλό εξοπλισμό.

Εξοπλισμός – Τιμή

Το νέο Micra έρχεται στη χώρα μας με τρεις κινητήρες ( δύο βενζίνης και έναν πετρελαίου) και τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού (Energy, Acenta, N-Connecta και Techna). Στους κινητήρες, στη βάση της γκάμας, βρίσκεται ένας χιλίων λίτρων βενζινοκινητήρας απόδοσης 73 ίππων, με την τιμή του αυτοκινήτου στη βασική έκδοση Energy να ξεκινάει από τα 12.690 ευρώ.

Ο δεύτερος βενζινοκινητήρας είναι ένας τρικύλινδρος turbo 898 κ.εκ, απόδοσης 90 ίππων, με την αρχική τιμή στην έκδοση Energy να ξεκινάει από τα 14.090 ευρώ.

Στους κινητήρες πετρελαίου υπάρχει ο 1,5-λίτρων απόδοσης 90 ίππων, με την αρχική τιμή του αυτοκινήτου στην απλή έκδοση να ξεκινάει από τα 14.980 ευρώ.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν η κορυφαία έκδοση Techna, με την τιμή του να φτάνει τα 18.950 ευρώ.

Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνει, ζάντες 17-ιντσών, διχρωμία στο ταμπλό και εξωτερικά του αυτοκινήτου, ESP,  hill start assist, σύστημα αποφυγής εσφαλμένης αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Prevention), Έξυπνο Σύστημα Πέδησης με αναγνώριση των πεζών (Intelligent Emergency Braking), κάμερα οπισθοπορείας με σύστημα πανοραμικής θέασης (Around View Monitor), σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων(Traffic Sign Recognition), σύστημα υποβοήθησης μεγάλης σκάλας φώτων (High Beam Assist) και σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου (Blind Spot Warning). Επίσης, διαθέτει τα συστήματα Active Ride Control και Active Trace Control που ελέγχουν την κίνηση του αυτοκινήτου και περιορίζουν την υποστροφή.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος Diesel 1.461 cc
Ισχύς: 90 hp στις 4.000 rpm
Ροπή: 220 Nm στις 2.000 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 5 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11.9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 179 km/h
Μέση κατανάλωση: 3.5 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 92 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 3.999 x 1.743 x 1.455 mm
Χώρος αποσκευών: 300 lt
Βάρος: 1.082 kg

Contact Us