Δοκιμή: Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125 HP

Δοκιμή: Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125 HP

Απολαυστικό μικρό

Εισαγωγή

Με διαδρομή που ξεκινάει από το 1976, το Fiesta αποτελεί αναπόσπαστο και πολύ σημαντικό κομμάτι στην γκάμα της Ford. Με πάνω από 16 εκατομμύρια αντίτυπα του αυτοκινήτου να έχουν πατήσει άσφαλτο ανά τον κόσμο όλα αυτά τα χρόνια, η εμπορική πορεία κάθε γενιάς Fiesta είναι καθοριστική για την οικονομική ευρωστία της εταιρείας.

Έτσι, οι μηχανικοί της Ford δεν μπορούν απ’ το να μη δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό για να μπορέσει κάθε νέα γενιά του μοντέλου να είναι αντάξια της προηγούμενης. Η οικογένεια Fiesta μας έχει συνηθίσει να θέτει ως επίκεντρο τον οδηγό και το νέο πεντάπορτο μικρό βρέθηκε στα χέρια μας φορώντας τον χιλιάρι ecoboost κινητήρα των 125 ίππων.

Εμφάνιση

Η σχεδιαστική φιλοσοφία του Fiesta παραμένει πιστή στο Aston Martin look στο εμπρός μέρος, το οποίο σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά διαθέτει μεγαλύτερη μάσκα και πιο επιθετικά φώτα LED.

Στο πίσω μέρος τα νέα, οριζόντια τοποθετημένα, φωτιστικά σώματα είναι αυτά που το διαχωρίζουν με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ τόσο ο εμπρός όσο και ο πίσω προφυλακτήρας είναι επανασχεδιασμένοι.

Η συνολική εικόνα του Fiesta είναι νεανική και αρκετά σπορ ενώ η Titanium έκδοση της δοκιμής φοράει και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Εσωτερικό-Χώροι

Ο οδηγός του Fiesta θα βρεθεί σε μία ευχάριστη καμπίνα με πολύ καλή εργονομία, στερούμενη ωστόσο μεγάλους χώρους αποθήκευσης όπως για παράδειγμα η μικρή θήκη για μπουκάλι νερού στα πλαϊνά της πόρτας.

Τα πλαστικά στο εσωτερικό είναι στο σύνολο τους σκληρά, πράγμα σύνηθες για την κατηγορία, διαθέτουν όμως καλή συναρμογή.

Στο κέντρο του ταμπλό της Titanium έκδοσης βρίσκεται μία οθόνη αφής 8 ιντσών, που φιλοξενεί το σύστημα πολυμέσων SYNC3 της Ford, η οποία όμως θα θέλαμε να διαθέτει καλύτερο μενού και καλύτερα γραφικά όπως επίσης και περισσότερες λειτουργίες, σε σύγκριση πάντα με το τι προσφέρει ο ανταγωνισμός.

Αν και η μικρή κατηγορία τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει αυξητικές τάσεις, όσον αφορά τις διαστάσεις και τη προσφορά χώρων, το Fiesta παραμένει “πιστό” στις κόμπακτ διαστάσεις έχοντας όμως μεγαλώσει ελάχιστα σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά. Έτσι, στο πίσω μέρος του θα βολευτούν δύο ενήλικες επιβάτες αλλά αν το ύψος τους ξεπερνάει το 1,80μ. τα γόνατα τους θα βρίσκουν στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, ενώ ο ελεύθερος χώρος ανάμεσα στο κεφάλι και την οροφή είναι αρκούντως ικανοποιητικός.

Στα πίσω καθίσματα, υπάρχουν 2 βάσεις για παιδικά καθισματάκια isofix και σε γενικές γραμμές το βάλε βγάλε των παιδιών γίνεται με ευκολία.

Στο χώρο των αποσκευών, τα 292 λίτρα ωφέλιμου χώρου που διαθέτει δεν αγγίζουν το πάνω μέρος της κατηγορίας αλλά με τα καθίσματα αναδιπλωμένα αυτός αυξάνεται στα 1.093 λίτρα. 

Ασφάλεια

Το Ford Fiesta πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 87% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 84% στην προστασία των παιδιών, 64% στην προστασία των πεζών και 60% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Η όγδοη γενιά του Fiesta έπρεπε να κερδίσει ένα μεγάλο στοίχημα και να παρουσιάσει την ίδια οδηγοκεντρική φιλοσοφία με την προηγούμενη γενιά, χωρίς ωστόσο να στερείται άνεσης. Οι μηχανικοί της οβάλ εταιρείας όμως έδειξαν ότι ξέρουν πολύ καλά τη συνταγή και το νέο Fiesta είναι καλύτερο από ποτέ.

Μέσα στην πόλη θα κινηθεί άνετα, χάρη και στις κόμπακτ διαστάσεις του, ενώ η ανάρτηση διαθέτει σωστή ρύθμιση και περνάει πάνω από όλες τις κακοτεχνίες των δρόμων αφήνοντας την καμπίνα των επιβατών ανεπηρέαστη.

Για να χαρείς όμως το Fiesta χρειάζεται να απομακρυνθείς από το κλεινόν άστυ και να κινηθείς στα πέριξ, σε δρόμους όπου κυριαρχούν στροφές. Εκεί θα λατρέψεις το πολύ καλό τιμόνι, σημείο αναφοράς για την κατηγορία, καθώς η πληροφόρηση και η αίσθηση που προσφέρει είναι εξαιρετική ενώ το ιδανικό βάρος του συμπληρώνει την πολύ καλή εικόνα, συνδέοντας έτσι με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την τριάδα εγκέφαλο, χέρια, τροχούς.

Ο τρικύλινδρος Εcobοost κινητήρας των 998 κ.εκ. διαθέτει 125 ζωηρούς ίππους στις 6.000 στρφ/λεπτό και 170 Nm στις 1.400 στρφ/λεπτό και σε κανένα σημείο δε θα δυσανασχετήσει να μετακινήσει τα 1.164 κιλά του αυτοκινήτου, αντιθέτως αποδεικνύεται σβέλτος και γραμμικός.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων που έχει καλή κλιμάκωση και βοηθάει τα μέγιστα στο να απολαύσεις το μικρό της Ford στις ανηφορικές διαδρομές αλλά προσφέρει και οικονομία στον αυτοκινητόδρομο.

Πλαίσιο, ανάρτηση, τιμόνι και κινητήρας συνθέτουν μία άκρως fun to drive κατασκευή όπου το επίκεντρο είναι ο οδηγός και οι αισθήσεις του. Βλέπεις στροφή, επιτίθεσαι κόβεις το τιμόνι και το Fiesta υπακούει με χαρακτηριστική άνεση παρουσιάζοντας ελάχιστες κλίσεις.

Ο αυτοκινητόδρομος, είναι άλλος ένα τομέας που το μικρό Ford εντυπωσιάζει καθώς ξεχνάς τις διαστάσεις του γιατί πατάει τόσο σταθερά που νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Είναι εξαιρετικά ευθύβολο και κινείται άνετα με ταχύτητες της τάξης των 130-140 χλμ/ώρα, πράγμα που σημαίνει πως δε φοβάται τα μεγάλα ταξίδια ενώ σύμμαχος του είναι και οι ελάχιστοι αεροδυναμικοί θόρυβοι.

Ο πολυβραβευμένος κινητήρας Ecoboost, είναι αρκετά οικονομικός, τόσο στα χαρτιά όσο και στην πράξη, καθώς αν κάποιος ταξιδεύει με ταχύτητες των 110-120 χλμ/ώρα μπορεί να δει την κατανάλωση να πέφτει και κάτω από τα 5 λίτρα/100χλμ.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας πάντως, σε μικτές διαδρομές, η μέση κατανάλωση του τρικύλινδρου κινητήρα κυμάνθηκε στα 6,7 λίτρα ανά 100 χλμ, 2,4 λίτρα περισσότερα από την κατανάλωση που δίνει ο κατασκευαστής, καλή όμως για τους 125 ίππους που διαθέτει και για πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Τα φρένα, εμπρός-πίσω δίσκοι, επίσης μας άφησαν ευχαριστημένους με την απόδοσή τους συμπληρώνοντας το παζλ της οδηγικής απόλαυσης που προσφέρει το Fiesta.

Συμπέρασμα

H όγδοη γενιά του Fiesta ανέβασε κατά πολύ τον πήχη στην κατηγορία, όσων αφορά την οδηγική συμπεριφορά και το πάτημα του αυτοκινήτου στο δρόμο.

Διασκεδαστικό, με πολύ καλό στήσιμο, χωρίς όμως να κουράζει, χάρη στη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, το μικρό της Ford θα τραβήξει σίγουρα το ενδιαφέρον αυτών που θέλουν ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο ενώ είναι διαθέσιμο και με μία ευρεία γκάμα κινητήρων Ecoboost οι οποίοι αποδεικνύονται οικονομικοί και στην πράξη.

Οι χώροι του δεν είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία, αλλά είναι ικανοποιητικοί για το μέγεθός του ενώ και το infotainment system δεν είναι από τα καλύτερα που έχουμε δοκιμάσει.

Εξοπλισμός – Τιμή

Η βασική έκδοση του πεντάθυρου μοντέλου με τον χιλιάρι Ecoboost κινητήρα βενζίνης των 100 ίππων ξεκινάει από τα 14.804 ευρώ και φτάνει μέχρι τα 17.396 ευρώ στην πλούσια έκδοση, ενώ υπάρχουν και φθηνότερες ατμοσφαιρικές εκδόσεις με 85 ίππους που η τιμή τους ξεκινάει από τα 13.536 ευρώ. Για την έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου των 1,5-λίτρων και τους 85 ίππους, οι τιμές ξεκινάνε από τα 15.184 ευρώ και φτάνουν τα 17.395 ευρώ στην πλούσια έκδοση με τους 120 ίππους.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με τον 998 κ.εκ. Ecoboost κινητήρα των 125 ίππων, ήταν έκδοση Titanium με πολύ πλούσιο εξοπλισμό και κοστολογείται στα 16.794 ευρώ.

Συγκεκριμένα διαθέτει, συστήματα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα (Lane Departure Warning) και διατήρησης λωρίδας (Lane Keep Assist) “διαθέσιμα και στη βασική έκδοση”, adaptive cruise control με σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, κλιματισμό, οθόνη αφής 8 ιντσών με το infotainment system SYNC 3, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και πολλά ακόμα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 998cc
Ισχύς: 120 ps στις 6.000 rpm
Ροπή: 170 Nm στις 1.400 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 6 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,3 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 98 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.040 x 1.735 x 1.476 mm
Χώρος αποσκευών: 292/1.093 lt
Βάρος: 1.164 kg

Contact Us