Menu

Ας θαυμάσουμε μία όμορφη twin turbo Super Trofeo Huracan (video)

Βόλτα με Ferrari 288 GTO Homologation Specials (video)

Πόσο κοστίζει άραγε το service μιας Bugatti Chiron;(video)

Έρχεται το Yaris GR-4 (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Αφιέρωμα: Alfa Romeo GTV 1994-2004

12 Νοέ 2019

Αφιέρωμα: Alfa Romeo GTV 1994-2004

Ένα coupe πρότυπο εμφάνισης και συμπεριφοράς

Με την Alfa Romeo να βάζει στον πάγο τα σχέδια για τη νέα GTV, ευκαιρία είναι να θυμηθούμε το τελευταίο μοντέλο της ιταλικής φίρμας που έφερε αυτό το όνομα.

Ήταν το 1995 στη Γενεύη, όταν και η Alfa Romeo επανέφερε ένα βαρύ όνομα στην γκάμα της και το έκανε με το 2+2 θέσεων κουπέ GTV.

Το ιταλικό όχημα ουσιαστικά ήταν η συνέχεια της Alfetta GTV και ήταν μία δημιουργία του Enrico Fumia, από τον οίκο Pininfarina. Η Ιταλίδα με το καλημέρα εντυπωσίασε τους πάντες με την ομορφιά της κερδίζοντας πολλά βραβεία.

Εκτός από εμφάνιση όμως είχε και ουσία καθώς η συμπεριφορά της στο δρόμο ήταν αυτή που περίμενες από ένα σπορ αυτοκίνητο, ενώ και κάτω από το καπό της υπήρχαν εντυπωσιακοί κινητήρες με τον Busso να κλέβει την παράσταση.

Πατούσε επάνω στο σασί “Tipo Due” του group FIAT και το εσωτερικό της επιμελήθηκε το Centro Stile της Alfa Romeo υπό την επίβλεψη του Walter de Silva. 

Δικαίως σάρωσε το 1995 τα περισσότερα βραβεία όπως:

“The World most Beautiful Automobile”, “Car of the year 1995” και “Best Sport Car”από το Autocar Magazine, “Best Design Car” και “Best Design Detail in production” από το Car Magazine, “Best car to drive” από το γερμανικό Auto Zeitung, “Goldenes Lenkrad” από το Bild και “Engineer of the Year” για τον υπεύθυνο εξέλιξης της Bruno Cena.

Επίσης, ο διάσημος παρουσιαστής Jeremy Clarkson την είχε χαρακτηρίσει το 1998 το καλύτερο σπορ κουπέ και τη συμπεριέλαβε στη θέση Νο29 στη λίστα του με τα 100 καλύτερα αυτοκίνητα.

Κάτω από το καπό της GTV υπήρχε ακόμα ένα κόσμημα που άκουγε στο όνομα V6 Busso που εκτός από χροιά και απόδοση είχε μοναδική εμφάνιση και φινέτσα.

Στην πρώτη γενιά της 916 GTV ο V6 κινητήρας Busso των 3.0 λίτρων ήταν 12βαλβιδος και η απόδοση άγγιζε τους 192 ίππους ενώ υπήρχε και ένας δίλιτρος V6 turbo κινητήρας απόδοσης 200 ίππων.

Στις μικρότερες εκδόσεις υπήρχε ένας “ταπεινός” 2.0λιτρος T.S. κινητήρας 155 ίππων ενώ μετά το 1998 και το face lift που δέχτηκε απέκτησε και μικρότερο μοτέρ T.S. 1.8 λίτρων και 144 ίππων.

Οι νέοι αυστηρότεροι κανονισμοί EURO 3 για τους ρύπους έβαλαν τέλος στον υπέροχο 2.0 V6 T.B.(Turbo Benzina) κινητήρα και ο 3λιτρος V6 απέκτησε ακόμα 12 βαλβίδες και αυξημένη ισχύ, που έφτανε τους 220 ίππους.

Το 2003, η GTV υποβλήθηκε σε ένα τελευταίο φρεσκάρισμα τόσο σε εμφάνιση (με τη νέα μάσκα) όσο και σε κινητήρες. Ένας μεγαλύτερος V6 κινητήρας Busso μπήκε κάτω από το καπό της με χωρητικότητα 3.200 κ.εκ. και 240 ίππους ισχύ αλλά και ένας νέος δίλιτρος JTS απόδοσης 165 ίππων.

Αυτό που “χαρακτήριζε” τη συμπεριφορά της GTV στο δρόμο ήταν η γεωμετρία της πίσω ανάρτησης, που σχεδίασε ο Gianclaudio Travaglio, καθώς διέθετε μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και εμφάνιζε χαρακτηριστικά τετραδιεύθυνσης.

Η GTV στις πίστες, είχε παρουσία μέσω του πρωταθλήματος Alfa GTV Cup και προς τιμήν της υπήρχε η limited edition GTV Cup που βγήκε το 2001 με 2.0 T.S. κινητήρες και 3.0 V6 24V και ξεχώριζε από το body kit που φορούσε.

H παραγωγή της σταμάτησε το 2004 και τα τελευταία μοντέλα βγήκαν στην αγορά μέχρι και το 2006.

Συνολικά 40.700 GTV κυκλοφόρησαν στους δρόμους και σίγουρα μία πισωκίνητη πλατφόρμα θα είχε βοηθήσει τα μέγιστα στην καλύτερη εμπορική πορεία της. Ο αντικαταστάτης της GTV ήταν η εξίσου εντυπωσιακή σε εμφάνιση Brera.

Team Ε.Τ.

Facebook Comments