Τέλος εποχής για τον μακροβιότερο κινητήρα της Bentley

Τέλος εποχής για τον μακροβιότερο κινητήρα της Bentley

ένα από τα σπουδαιότερα μοτέρ της αυτοκίνησης

Μετά από συνεχή παραγωγή επί 61 χρόνια, ήρθε η ώρα να αποσυρθεί οριστικά ο 6.75 V8 κινητήρας των Βρετανών. Ένας από τους ιστορικότερους και πιο αξιόπιστους της αυτοκίνησης.

Όλα ξεκίνησαν το 1959 όταν η Bentley έπρεπε να αντικαταστήσει τον παλαιό flat six κινητήρα της με κάτι νέο. Η λύση βρέθηκε από τους μηχανικούς της στο Crewe δημιουργώντας το πρώτο μοτέρ της σειράς L. Φυσικά ατμοσφαιρικό με 8 κυλίνδρους, στο σωστό σχήμα V, 6.75 λίτρων. Απέδιδε τους εξωπραγματικούς για την εποχή 180 ίππους και τοποθετήθηκε στη Bentley S2.

Φυσικά όλα αυτά τα χρόνια δεν άλλαξαν τα βασικά στοιχεία του κινητήρα μένοντας πιστός στη φιλοσοφία των Εγγλέζων. Παρ’ όλα αυτά είναι λογικό ο V8 να εκσυγχρονίστηκε ακολουθώντας τις τάσεις της κάθε εποχής. Για παράδειγμα, στην τελευταία του έκδοση τα καυσαέρια που εκπέμπει είναι μειωμένα κατά 99% σε σχέση με τον αρχικό!

Πλέον στην Mulsanne Speed έφτασε να είναι “τουρμπισμένος” με απόδοση 530 ίππων και 1100 Nm κτηνώδους ροπής.

Συνολικά στα 61 χρόνια παραγωγής του χειροποίητου V8 κατασκευάστηκαν 36.000 μονάδες που χρησιμοποιήθηκαν σε διάφορα μοντέλα της εταιρίας. Να σημειώσουμε οτι ο κάθε ένας από αυτούς χρειαζόταν 15 ώρες χειρονακτικής “τέχνης” για να δημιουργηθεί!

Η Bentley τίμησε το τέλος του ιστορικού της μοτέρ λανσάροντας την συλλεκτική και τελευταία έκδοση Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner σε μόλις 30 αντίτυπα. Ο διάδοχος του υπερπολυτελούς sedan δεν είναι άλλος από τη Flying Spur ενώ η εταιρία πλέον παράγει μοτέρ με διάφορες μορφές.

Με το νέο υβριδικό V6 οι Άγγλοι εισέρχονται στην ηλεκτροκίνηση. Όσο για τον “παραδοσιακό” θερμικό κινητήρα υπάρχει ο ακραίος W12 6.0 λίτρων και ο πιο…μετριασμένος 4-λιτρος V8.

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας