Δοκιμή: Audi A1 Sportback 30 TFSI
Δοκιμή: Audi A1 Sportback 30 TFSI
Premium σε όλα και στην τιμή
H Audi μπορεί να έχει εισέλθει στον κόσμο των μικρών αυτοκινήτων πόλης με το A2 πριν 20 χρόνια, η παρουσίαση του Α1 όμως το 2010 ήταν το πρώτο βήμα για να καθιερωθεί.
Εννέα χρόνια μετά, επιβεβλημένη ήταν η αλλαγή και η δεύτερη γενιά του μοντέλου έφτασε πιο δυναμική από ποτέ. Μπορεί όμως το premium μικρό της γερμανικής εταιρείας να τα βάλει με τα παραδοσιακά μοντέλα της κατηγορίας;
Εμφάνιση
Το νέο μικρό της Audi είναι εμφανισιακά πιο σπορ από την προηγούμενη γενιά ενώ και οι διαστάσεις του έχουν αυξηθεί. Το μήκος του έχει φτάσει τα 4.029 χλστ. (56 χλστ. μεγαλύτερο) το πλάτος τα 1.740 χλστ. και το ύψος του έχει χαμηλώσει κατά 7 χλστ. φτάνοντας τα 1.409 χλστ. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί και αυτό και είναι 2.563 χλστ.

Οι καμπύλες που χαρακτήριζαν την προηγούμενη γενιά έχουν αντικατασταθεί από γωνίες και το αμάξωμα του είναι μυώδες με τις 17 άρες ζάντες της S Line έκδοσης να συμπληρώνουν την όμορφη εικόνα.

Σήμα κατατεθέν του νέου Α1 είναι τα τρία ανοίγματα στο σημείο όπου ενώνεται το καπό με τη μάσκα ενώ οι μεγάλες ψεύτικες εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα τονίζουν τη σπορ εμφάνιση.
Εσωτερικό-Χώροι
Στο εσωτερικό του η εικόνα είναι αρκετά premium με τα υλικά στο επάνω μέρος του ταμπλό να είναι εξαιρετικά. Στα χαμηλότερα τμήματα η εικόνα αλλάζει καθώς έχουν τοποθετηθεί σκληρότερα πλαστικά χωρίς όμως να χαλάει η αίσθηση καθώς η συναρμογή είναι πολύ καλή.

Η σχεδίαση είναι μοντέρνα ακολουθώντας την οικονομία κλίμακας που χαρακτηρίζει το γερμανικό group. H κεντρική οθόνη αφής των 10.1 ιντσών είναι στραμμένη προς τον οδηγό και τα γραφικά της είναι κορυφαία. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων διάστασης 10,25 ιντσών και είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.
Το Α1 θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά σε πεντάθυρη έκδοση και οι χώροι πίσω είναι άκρως ικανοποιητικοί για την κατηγορία του καθώς θα βολευτούν δύο κανονικού αναστήματος ενήλικοι άντρες.
Βάσεις isofix για παιδικό κάθισμα υπάρχουν εκτός από τα πίσω καθίσματα και στου συνοδηγού.

Ο χώρος αποσκευών έχει και αυτός επωφεληθεί από την αύξηση των διαστάσεων και είναι 335 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.090 λίτρα.
Ασφάλεια
Το Α1 Sportback πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 95% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 85% στην προστασία των παιδιών, 73% στην προστασία των πεζών και 80% στα συστήματα ασφαλείας.
Στο δρόμο
Το μικρό Audi μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα MQB A0 της εταιρείας όπως και το Polo αλλά καταφέρνει να έχει μία πιο premium συμπεριφορά στο δρόμο.

Στην πόλη ο όγκος του το βοηθάει να κινηθεί με άνεση ενώ παρά την όχι και τόσο μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης δε θα παραπονεθεί πουθενά και θα αφήσει τις όποιες ανωμαλίες του δρόμου εκτός καμπίνας.
Στον αυτοκινητόδρομο κινείται με αέρα μεγαλύτερης κατασκευής και είναι άνετο και ευθύβολο ανεξαρτήτως ταχύτητας. Το εσωτερικό διαθέτει πολύ καλή ηχομόνωση και μόνο λίγος αεροδυναμικός θόρυβος θα κάνει την εμφάνιση του μετά τα 130 χλμ/ώρα.
Στους επαρχιακούς στριφτερούς δρόμους το Audi βγάζει τη σπορ πλευρά του χαρακτήρα του με το άμεσο τιμόνι, το πολύ καλό πλαίσιο και την όσο σκληρή πρέπει ανάρτηση για να μη γέρνει. Γενικά η συμπεριφορά του είναι ουδέτερη με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και το μόνο που θα θέλαμε είναι ένα πιο σφιχτό σε αίσθηση τιμόνι.

Στο drive select υπάρχουν τέσσερις επιλογές τρόπου οδήγησης, Efficiency, Auto, Sport και Individual.
Το εφτάρι αυτόματο S-Tronic κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, εξασφαλίζει άνετες βόλτες με “αεράτες” αλλαγές όταν και όπου πρέπει ενώ στο πρόγραμμα S γίνεται σβέλτο ακολουθώντας το ρυθμό. Μία καθυστέρηση στο κατέβασμα υπάρχει μόνο στην πρώτη αντίδραση όταν ο επιταχυντής πατηθεί απότομα.

Τα φρένα του, δισκόφρενα εμπρός πίσω, είναι εντυπωσιακά και χαρακτηρίζονται από τη γραμμική λειτουργίας τους.
Κινητήρας-Επιδόσεις
Η έκδοση 30 TFSI της δοκιμής φοράει έναν αλουμινένιο τούρμπο κινητήρα 999 κ.εκ. με τρεις κυλίνδρους και αποδίδει 116 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. Είναι ιδιαίτερα γραμμικός σε λειτουργία και βγάζει 200 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ.
Είναι εύστροφος και κινεί άνετα τα 1.105 κιλά χωρίς να καίει πολύ. Στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες 120 χλμ/ώρα έκαψε μέσο όρο 5,9 λίτρα/100χλμ. ενώ σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας το trip computer έγραψε μέση κατανάλωση 7.2 λίτρων (4,8 λίτρα/100χλμ. δίνει ο κατασκευαστής). Τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε 9,5 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 203 χλμ/ώρα.
Συμπέρασμα
Το νέο A1 είναι ένα premium αυτοκίνητο πόλης που θα ταξιδέψει όμως με περίσσεια άνεση και εκτός αυτής. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική για την κατηγορία όπως επίσης και η εικόνα του εσωτερικού του, παρά τα αρκετά σκληρά πλαστικά. Διαθέτει δυναμικό design και πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό συστημάτων ασφαλείας.

Στα αρνητικά, τα περίπου 20.000 ευρώ που ζητάει η βασική έκδοση του Α1 25 TFSI είναι αρκετά για την κατηγορία του.
Εξοπλισμός-Τιμή
Η έκδοση της δοκιμής μας, 30 TFSI Advance S Line με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων φτάνει τα 35.500 ευρώ. Η βασική έκδοση 30 TFSI με τον χιλιάρι κινητήρα των 116 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ξεκινάει από τις 22.200 ευρώ ενώ το φτηνότερο Α1 (25 TFSI με 95 ίππους) ξεκινάει από τα 19.950 ευρώ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης 999 cc
Ισχύς: 116 ps στις 5.000 rpm
Ροπή: 200 Nm στις 2.000 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο S-tronic 7 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,5 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 203 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,8 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 108 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.029x 1.740 x 1.409 mm
Χώρος αποσκευών: 335/1.090 lt
Βάρος: 1.105 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας