Γνωριμία: Νέο VW Golf
Το νέο VW Golf είναι ιδιαίτερα εξελιγμένο τεχνολογικά
Η 8η γενιά του Golf ακολουθεί τη λογική της εξέλιξης που έχει υιοθετήσει η VW για την εξωτερική του εμφάνιση, ενώ το εσωτερικό του είναι τελείως διαφορετικό.
Χωρίς αμφιβολία το Golf είναι το αυτοκίνητο που τις τελευταίες τέσσερις και πλέον δεκαετίες έχει προσδιορίσει τη μικρή- μεσαία κατηγορία. Τόσο με τον όγκο των πωλήσεών του που ξεπερνά τα 35 εκατομμύρια και το καθιστούν το απόλυτο best seller αλλά γιατί είναι αυτό που σε κάθε του γενιά έδινε τον τόνο και προσδιόριζε τις εξελίξεις.
Η νέα του γενιά και 8η κατά σειρά διαφοροποιείται από τις προηγούμενες γιατί έχει να αντιμετωπίσει την όλο και μεγαλύτερη διείσδυση των SUV καθώς και την παρουσία όλο και περισσότερων ηλεκτρικών μοντέλων. Μεταξύ αυτών και το ID.3 της ίδιας της VW.
Έτσι λοιπόν η γερμανική εταιρεία ακολούθησε το λογικό και αναμενόμενο δρόμο της αναβάθμισης σε όλους τους τομείς και της προετοιμασίας του για τα χρόνια που έρχονται. To Golf της 8ης γενιάς λοιπόν έχει κορυφαία διασύνδεση του, ανεπτυγμένη ψηφιοποίηση και τη δυνατότητα όχι μόνο της αναβάθμισης λειτουργιών με την πάροδο του χρόνου αλλά και της προσθήκης καινούργιων, όπως π.χ. η αυτόματη διατήρηση απόστασης ACC, η υποβοήθηση μεγάλη σκάλας προβολέων Light Assist, η πλοήγηση, όταν και αν χρειαστούν.
Αισθητικά η προσέγγιση δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από αυτήν που ευλαβικά ακολουθούσε η VW στο Golf τα προηγούμενα 45 χρόνια. Και τώρα η λογική είναι της εξέλιξης και όχι της επανάστασης, με αποτέλεσμα να είσαι εξαρχής βέβαιος πως πρόκειται για ένα Golf και μάλιστα για το πιο καινούργιο, με τη διαφοροποιημένη πίσω κολώνα -το βασικό σχεδιαστικό στοιχείο του μοντέλου από την πρώτη του κιόλα γενιά- τους χαρακτηριστικούς προβολείς που εισέρχονται μέσα στα εμπρός φτερά, και την πιο εμφατική μάσκα. Στο πίσω μέρος πάντως οι Γερμανοί, όπως το θέλει η σύγχρονη τάση, αναφέρουν την επωνυμία του μοντέλου.
Στο εσωτερικό ακόμα και η βασική έκδοση που λέγεται Golf -από κει και πάνω υπάρχουν οι Life, Style και R-Design- έχει στάνταρ τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, μια οθόνη 8,5 ιντσών για το εξελιγμένο σύστημα infotainment, τη δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ αυτοκινήτων και υποδομών, την Car2X και μια σειρά συστημάτων υποβοήθησης.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι προαιρετικές επιλογές που περιλαμβάνουν HUD (Head Up Display) που προβάλλεται στο παρμπρίζ, το Discover Media στο οποίοι η οθόνη του infotainment ανεβαίνει στις 10,25 ίντσες, ενώ υπάρχει και η ψηφιακή βοηθός Alexa -ενεργοποιείται λέγοντας «Hello Volkswagen». Επίσης διατίθεται ένα εξελιγμένο ηχοσύστημα των 450 Watt και των 11 ηχείων της Harman Kardon καθώς και το σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης Travel Assist που είναι ενεργό μέχρι τα 210 χλμ./ ώρα.
Ένα άλλο στοιχείο που δείχνει την αναβάθμιση του Golf είναι και η γκάμα των κινητήρων του, η οποία πρέπει να είναι η πιο ευρεία στην κατηγορία. Και αυτό γιατί στην πορεία θα καλύπτει όλες τις πιθανές ανάγκες και προτιμήσεις. Αρχής γενομένης με τα συμβατικά σύνολα βενζίνης, τους ανανεωμένους TSI -τρικύλινδρος 1.0 TSI με 90 και 110 ίππους, τετρακύλινδρος 1.5 TSI με 130 και 150 ίππους– που συνδυάζονται αποκλειστικά με χειροκίνητα κιβώτια 6 σχέσεων και τους κινητήρες πετρελαίου Evo τελευταίας γενιάς (2.0 TDI) με διπλό ψεκασμό AdBlue, χαμηλότερους ρύπους και 110 ή 150 ίππους.
Από κει και πέρα υπάρχουν τρία ήπια υβριδικό σύνολα (MHEV) τα οποία χαρακτηρίζονται ως eTSI, έχουν σύστημα μίζας γεννήτριας με ιμάντα και δευτερεύον ηλεκτρικό κύκλωμα 48 V, απόδοση 110 ίππων από 1.000 κυβικά και 130 ή 150 ίππων από τα 1.500 κυβικά. Και τα τρία συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων. Δηλαδή αν θα θέλετε αυτόματο κιβώτιο με κινητήρα βενζίνης η επιλογή που έχετε είναι οι eTFSI και μόνο
Τέλος υπάρχουν και δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, με τον 1.4 TSΙ, ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 13,0 kWh, ενώ η απόδοση είναι 204 ίππους στη στάνταρ εκδοχή και 245 στην GTE.
Βάση του καινούργιου Golf είναι η τελευταία εξέλιξη του πλαισίου MQB, οι διαστάσεις τους δεν έχουν ξεχειλώσει (μήκος 4,284 μέτρα), το μεταξόνιο εγγυάται τους ικανοποιητικούς χώρους (πορτμπαγκάζ από 380 έως 1.237 λίτρα) και η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση τα καλά δυναμικά χαρακτηριστικά και την ασφαλή οδική συμπεριφορά.
Τα παραπάνω επιβεβαιώθηκαν στους δρόμους γύρω από το Πόρτο στην Πορτογαλία όπου το καινούργιο Golf αποδείχθηκε ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο, το οποίο αν το επιδιώξεις πιέζοντας το μπορεί να αποδειχθεί και διασκεδαστικό. Χωρίς σε καμία περίπτωση να φέρνει σε δύσκολη θέση τον οδηγό του, ενώ σε σχέση με την προηγούμενη γενιά το σύστημα διεύθυνσής του έχει μια καλύτερη αίσθηση και μεγαλύτερη ακρίβεια. Αναβαθμισμένη είναι και η άνεση, καθώς η ανάρτηση απορροφά εξαιρετικά ακόμα και τις κοφτές εγκάρσιες ανωμαλίες.
Μεταξύ των κινητήρων που θα είναι ευθύς εξαρχής διαθέσιμοι είναι ο 1.5 TSΙ των 130 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο και αυτός των 150 ίππων με αυτόματο. Δηλαδή την συμβατική έκδοση και αυτήν με την ήπια υβριδική υποβοήθηση. Και στις δύο περιπτώσεις ο τετρακύλινδρος turbo δεν πιέζεται να κινήσει το πεντάθυρο αμάξωμα, ενώ στη δεύτερη η ηλεκτρική υποβοήθηση πραγματικά δίνει ένα επιπλέον boost στον κινητήρα όταν πραγματικά το χρειάζεται.
Το Golf έχει πίσω του μια μεγάλη παράδοση και ένα συγκεκριμένο DNA που η 8η γενιά του το εξελίσσει ακόμα πιο πολύ προς τη σωστή κατεύθυνση. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο που υπερθεματίζει σε όλους σχεδόν τους τομείς και δείχνει πιο έτοιμο από οποιοδήποτε άλλο της κλάσης του τόσο για το παρόν όσο και για το μέλλον.
Στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμο από το Μάρτιο με βασική έκδοση αυτή με τον 1.0 TSI των 110 ίππων -αυτός των 90 δεν θα εισαχθεί όπως και 2.0 TDi των 115 ίππων- και επίπεδο εξοπλισμού το μεσαίο Life. Όσο για τις τιμές του ενδεικτικά θα ξεκινούν από τις 22.000 ευρώ.
Team E.T