Ένα σπάνιο VW Type 1983 Iltis βγαίνει στο σφυρί (+video)
Ένα σπάνιο VW Type 1983 Iltis βγαίνει στο σφυρί (+video)
ο “μπαμπάς” των τετρακίνητων οχημάτων
Ίσως οι περισσότεροι από εμάς να έχουμε συνδυάσει την τετρακίνηση με την Audi και το περίφημο Quattro της πίσω στις αρχές των ’80s. Βλέπετε, η επαναστατική, για την εποχή, φιλοσοφία της μετάδοσης της κίνησης και στους τέσσερεις τροχούς βρήκε τον καλύτερο εκφραστή της στο τετραγωνισμένο κουπέ των Γερμανών με την κωδική ονομασία “80”. Ήρθαν και οι συνεχόμενες επιτυχίες στο WRC οπότε όλοι σύνδεσαν την Audi με την τετρακίνηση. Αλλά δεν ήταν ακριβώς έτσι. Τουλάχιστον για την ιστορία της τετρακίνησης εντός του του ομίλου VAG.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1960, η VW με σκοπό την γιγάντωσή της, είχε μόλις εξαγοράσει το γερμανικό γκρουπ εταιριών Auto Union. Μία από τις εταιρίες του ομίλου ήταν η DKW. Η συγκεκριμένη φίρμα προμήθευε ήδη επί αρκετά χρόνια τον δυτικογερμανικό στρατό με το Munga, ένα ελαφρύ τετρακίνητο εκτός δρόμου όχημα για τη μεταφορά του προσωπικού.

Λίγο-πολύ, τη συνέχεια τη φαντάζεστε. Η VW το 1976 με βάση το Munga, τοποθέτησε έναν ισχυρότερο 4-κύλινδρο κινητήρα 1.7 λίτρων απόδοσης 75 ίππων, εξέλιξε περαιτέρω την τετρακίνηση και την ανάρτηση του και παρουσίασε το…VW Type 1983 Iltis. Φυσικά, ανέλαβε και το αντίστοιχο νέο συμβόλαιο εφοδιασμού του γερμανικού στρατού. Η επιτυχία του Iltis ήταν σημαντική στη δυτική Ευρώπη τόσο σε πολιτικές εκδόσεις όσο και σε στρατιωτικές ανά τον κόσμο. Μάλιστα το μικρό γερμανικό off road όχημα κέρδισε και το θρυλικό αγώνα αντοχής Παρίσι-Ντακάρ του 1980.

Ένα τέτοιο Iltis, κατασκευασμένο με άδεια της VW από την καναδική Bombardier το 1985, βγαίνει σε πλειστηριασμό από την ιστοσελίδα Bring-A-Trailer στην Αμερική. Σύμφωνα με την αγγελία, το Iltis έχει μόλις 3.600 χιλιόμετρα, μετά την ολική ανακατασκευή του μοτέρ ενώ φαίνεται πως βρίσκεται πραγματικά σε…ετοιμοπόλεμη κατάσταση!

Δεν ξέρουμε κατά πόσο είναι εφικτό να φέρετε ένα αυτοκίνητο από την Αμερική αλλά σίγουρα με ένα τέτοιο όχημα στο παρκινγκ σας θα ξεχωρίζατε από τον σημερινό σωρό των SUV με τις “δήθεν” εκτός δρόμου δυνατότητες. Τί λέτε;
Team E.T