To νέο ηλεκτρικό VW ID.4

To νέο ηλεκτρικό VW ID.4

Με 204 ίππους και 520 χλμ αυτονομία

Η Volkswagen παρουσίασε το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της που πατάει επάνω στην “ηλεκτρική” αρθρωτή πλατφόρμα MEB μεγαλώνοντας έτσι την γκάμα της στην κατηγορία.

Το ID.4 είναι το πρώτο ηλεκτρικό SUV της VW και ανήκει στην compact κατηγορία των ψηλών οχημάτων.

Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.4 είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και τροφοδοτεί τους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων μίας σχέσης. Είναι ένας ελαφρύς και εξαιρετικά αποδοτικός, μόνιμα διεγερμένος σύγχρονος κινητήρας (PSM) με συμπαγή σχεδίαση. Αποδίδει ισχύ 150 kW (204 PS) και η ροπή των 310 Nm είναι άμεσα διαθέσιμη από στάση. Το όχημα  επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Μία κορυφαία έκδοση με ακόμα περισσότερη ισχύ και τετρακίνηση θα ακολουθήσει το 2021.

Η ενέργεια στο ID.4 αποθηκεύεται σε μια μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 77kWh, η οποία ζυγίζει 493 κιλά και προσφέρει αυτονομία έως 520 χλμ. Ένας βασικός παράγοντας για τη μεγάλη αυτονομία του ID.4  είναι η ισχυρή ανάκτηση ενέργειας πέδησης. Χρησιμοποιώντας το διακόπτη επιλογής λειτουργίας του κινητήριου συστήματος, ο οδηγός αποφασίζει εάν το όχημα θα ανακτήσει ενέργεια κατά την απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού. Εάν η θέση D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο θα κάνει ελεύθερο τροχασμό (ρολάρει) στις περισσότερες περιπτώσεις. Στη θέση B (Break), ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και τροφοδοτεί ξανά την μπαταρία. Σε πολλές καθημερινές καταστάσεις, το ελαφρύ φρενάρισμα θα πραγματοποιείται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ τα υδραυλικά φρένα των τροχών προορίζονται για όταν απαιτείται ισχυρότερο φρενάρισμα.

Ο σχεδιασμός των 4,58 μέτρων SUV χαρακτηρίζεται από καθαρές και ρέουσες γραμμές με διαθέτει κορυφαία αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd: 0,28.

Οι χαρακτηριστικοί διαδραστικοί προβολείς IQ. Light LED matrix και η φωτεινή υπογραφή μεταξύ τους, δίνουν μια εξαιρετικά μοντέρνα πινελιά μπροστά, ενώ πίσω υπάρχουν τρισδιάστατα φώτα LED με δυναμικά φλας και φώτα φρένων που ανάβουν σε σχήμα X. Χάρη στους κοντούς πρόβολους και το μακρύ μεταξόνιο των 2,77 μέτρων, το εσωτερικό του οχήματος είναι τόσο ευρύχωρο όσο ένα συμβατικό SUV από την επόμενη κατηγορία μεγέθους.

Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 543 λίτρων και μπορεί να αυξηθεί στα 1.575 λίτρα αναδιπλώνοντας τις πίσω πλάτες.

Το εσωτερικό του ID.4 δεν διαθέτει φυσικά κουμπιά και διακόπτες και όλες οι πληροφορίες είναι διαθέσιμες στην οθόνη που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενώ στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία μεγάλη οθόνη αφής.

Η στάνταρ λειτουργία φυσικού φωνητικού ελέγχου “Hello ID”, η οποία κατανοεί μεγάλο αριθμό καθημερινών φράσεων, αποτελεί το δεύτερο επίπεδο λειτουργίας. Η κεντρική κονσόλα, η οποία διαθέτει ευέλικτες επιλογές διαμόρφωσης και δεν είναι συνδεδεμένη με το ταμπλό, δημιουργεί την αίσθηση ενός τακτοποιημένου εσωτερικού. Ο κεντρικός αερόσακος μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων χρησιμοποιείται σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, ενισχύοντας περαιτέρω το ήδη υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας.

Δύο καινοτόμες τεχνολογίες οθόνης συμπληρώνουν το concept λειτουργίας: Το στάνταρ ID. Light λειτουργεί ως στενή λωρίδα φωτός κάτω από το παρμπρίζ. Υποστηρίζει τον οδηγό σε διάφορες καταστάσεις, όπως στροφή ή φρενάρισμα, δημιουργώντας διαισθητικά εφέ φωτισμού. Η οθόνη προβολής επαυξημένης πραγματικότητας προβάλλει κατευθυντικά βέλη και άλλες οθόνες στο παρμπρίζ, έτσι ώστε να συνδυάζονται με το περιβάλλον του οχήματος.

Οι υπηρεσίες We Connect Start συνδέουν το όχημα με το smartphone του κατόχου και την υποδομή κυκλοφορίας. Το πακέτο προσφέρει υπηρεσίες πλοήγησης, συμπεριλαμβανομένων δεδομένων κίνησης και ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο και επίδειξης κοντινών σταθμών φόρτισης. Οι πελάτες του ID.4 μπορούν να ελέγχουν τη διαδικασία φόρτισης και τον κλιματισμό χρησιμοποιώντας τη δωρεάν εφαρμογή We Connect ID. App στο smartphone τους και μπορεί ακόμη και να ελέγξουν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και την αυτονομία του οχήματος. Το σύστημα κλιματισμού λειτουργεί ακόμη και όταν το όχημα δεν κινείται, χωρίς απαραίτητα να φορτίζει την ίδια στιγμή από το δίκτυο.

Το ID.4 εξοπλίζεται με πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού στο βασικό εξοπλισμό. Το στάνταρ σύστημα ελέγχου απόστασης Park Distance διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα αυτόματης πέδησης κατά τους ελιγμούς. Διατίθεται επίσης σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist, Autonomous Emergency Braking Front Assist, συμπεριλαμβανομένης υποστήριξης για αντίθετα ερχόμενο όχημα, καθώς και Adaptive Cruise Control (ACC) με “Stop & go” λειτουργία και περιορισμό ταχύτητας. Το ACC αναλύει δεδομένα πλοήγησης και πινακίδες και μπορεί επομένως να λειτουργήσει προβλεπτικά: μειώνει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος πριν από στροφές, κυκλικούς κόμβους, πινακίδες ορίων ταχύτητας και όρια πόλεων. Το σύστημα Eco Assistance είναι επίσης στάνταρ και ενημερώνει τον οδηγό πότε θα ήταν λογικό να σηκώσει το πόδι από το γκάζι για να εξοικονομήσει ενέργεια.

Διαθέσιμα επίσης το Travel Assist, που ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και διατηρεί το όχημα στη μέση της λωρίδας του. Για να διατηρηθεί αυτή η λειτουργία, το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να αγγίζει απαλά το ευαίσθητο στην αφή τιμόνι. Όταν ο οδηγός αλλάζει λωρίδα, το Side Assist ενημερώνει με προειδοποίηση σε επικίνδυνες καταστάσεις. Τέλος, το Emergency Assist θα σταματήσει με ασφάλεια το ID.4 εάν ο οδηγός δεν είναι πλέον σε θέση να ελέγξει το όχημα.

Το ID.4 ξεκινάει την εμπορική του καριέρα στις ευρωπαϊκές αγορές με δύο μοντέλα περιορισμένης παραγωγής με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, τα ID.4 1ST  και ID.4 1ST  Max.

Το ID.4 1ST πατάει σε τροχούς 20 ιντσών στο σχεδιασμό “Drammen”. Το πακέτο Exterior Style και τα χρωματιστά παράθυρα στο πίσω μέρος εξασφαλίζουν εντυπωσιακή παρουσία στο δρόμο. Τα μπροστινά καθίσματα και το πολυλειτουργικό τιμόνι μπορούν να θερμανθούν και ο φωτισμός φόντου να ρυθμιστεί σε ένα από 30 διαφορετικά χρώματα. Τα ανοξείδωτα πεντάλ διαθέτουν το σχέδιο Play & Pause, ενώ τιμόνι  φέρει το λογότυπο “”1ST”. Ένα σύστημα κάμερας οπισθοπορείας βοηθά κατά τους ελιγμούς. Διζωνικό σύστημα Climatronic και θερμαινόμενο παρμπρίζ διευκολύνουν το έργο του οδηγού. Το σύστημα πλοήγησης Discover Pro και τέσσερις θύρες USB είναι στάνταρ στο ID.4 1ST, όπως και ορισμένα σημαντικά συστήματα υποβοήθησης – Front Assist, Adaptive Cruise Control με “Stop & go” λειτουργία και το σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist. Άλλα στάνταρ χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν αντλία θερμότητας, η οποία θερμαίνει και ψύχει αποτελεσματικά το εσωτερικό του οχήματος, καθώς και έναν κοτσαδόρο.  

Το ID.4 1ST Max είναι εξοπλισμένο με σχεδόν ολόκληρο το πακέτο εξοπλισμού. Για το εξωτερικό, αυτό περιλαμβάνει τους προβολείς LED matrix, τα τρισδιάστατα φώτα LED και ζάντες Narvik 21 ιντσών. Τα στοιχεία αυτά τονίζουν τη σπορ φύση του οχήματος, μαζί με το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης και τον προσαρμοζόμενο έλεγχο πλαισίου DCC. Οι λωρίδες ανάμεσα στους προβολείς και οι λαβές στις πόρτες είναι φωτιζόμενες. Στο εσωτερικό, το ID.4 1ST  Max προσφέρει στους επιβάτες του εξαιρετική άνεση. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, πανοραμική γυάλινη οροφή, ακουστικό γυαλί που μειώνει τους εξωτερικούς θορύβους στο εσωτερικό του οχήματος, σύστημα Climatronic 3 ζωνών και ηλεκτρική πίσω πόρτα με σύστημα “Easy Open & Close”. Το ID.4 1ST Max επίσης δεν κάνει υποχωρήσεις όταν πρόκειται για συστήματα ελέγχου, συνδεσιμότητας ή υποβοήθησης: η οθόνη head-up επαυξημένης πραγματικότητας, οθόνη 12 ιντσών, διεπαφή κινητού τηλεφώνου Comfort, Travel Assist, Side Assist και Emergency Assist, είναι στάνταρ εξοπλισμός.

Τα ID.4 1ST  και ID.4 1ST  Max θα είναι περιορισμένης παραγωγής, συνολικά 27.000 μονάδες. Μόλις εξαντληθούν, θα ακολουθήσουν οι προκαθορισμένες εκδόσεις παραγωγής, που συνδυάζουν τις πιο δημοφιλείς επιλογές, σε πακέτα. Αυτό καθιστά την επιλογή για τους πελάτες ακόμα πιο εύκολη ενώ το εργοστάσιο στο Zwickau θα είναι σε θέση να κατασκευάζει και παραδίδει πιο γρήγορα τα αυτοκίνητα.

Το ID.4 θα κυκλοφορήσει στην compact SUV κατηγορία, που αποτελεί το μεγαλύτερο τμήμα της παγκόσμιας αγοράς. Θα παράγεται και θα πωλείται στην Ευρώπη, την Κίνα και την Αμερική και αποτελεί ένα ορόσημο στη στρατηγική ανάπτυξης τηςVolkswagen. Η μάρκα θα επενδύσει περισσότερα από 11 δισ. ευρώ μέχρι το 2024, με στόχο να λανσάρει έως 75 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2029, ενώ προγραμματίζει πωλήσεις περίπου 26 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. 

Δελτίο τύπου VW