Δοκιμή: VW Tiguan 1.5 TSI 150 PS R-Line

Δοκιμή: VW Tiguan 1.5 TSI 150 PS R-Line

Πιο ώριμο και σπορ από ποτέ

Εισαγωγή

Ένα από τα πιο βαριά χαρτιά της VW στην μεσαία κατηγορία των SUVs είναι το Tiguan και μετά από τις αλλαγές που δέχτηκε το μοντέλο ευελπιστεί να συνεχίσει δυνατά στον αγώνα των πωλήσεων.

Εμείς πήραμε στα χέρια μας την R-Line έκδοση του μοντέλου με τους 150 ίππους για να δούμε αν εκτός από πρακτικό μπορεί να ανεβάσει και την αδρεναλίνη.

Εμφάνιση

Εξωτερικά σίγουρα δεν λες εύκολα πως υπάρχουν αλλαγές στην εμφάνιση αλλά αν κοιτάξει κανείς τις λεπτομέρειες θα βρει τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα εμπρός και τη μεγαλύτερη μάσκα που φιλοξενεί το νέο σήμα της εταιρείας που ακολουθεί με τη σειρά του την φιλοσοφία “όσο μεγαλύτερο τόσο καλύτερο”.

Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι ακόμα λιγότερες και εντοπίζονται στην αλλαγή της θέσης της αναγραφής του μοντέλου, που είναι πλέον στο κέντρο και στο νέο σήμα ενώ δύο ψεύτικες(!) απολήξεις “τονίζουν” την σπορ εμφάνιση.

Εσωτερικό – Χώροι

Το εσωτερικό του Tiguan προσφέρει απλόχερα, χώρους, εργονομία και τεχνολογία ενώ η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή όπως και η συναρμογή. Σχεδιαστικά δεν είναι ότι πιο μοντέρνο μπορεί να δει κάποιος στην κατηγορία αλλά παραμένει ευχάριστο και χάρη στις οθόνες που διαθέτει σύγχρονο και υπερπλήρης τεχνολογικά. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία οθόνη αφής 9,2 ιντσών (8 στις βασικές εκδόσεις) που διαθέτει ένα πλήρες και πολύ εύκολο στην χρήση infotainment ενώ και πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένα όμορφος ψηφιακός πίνακας οργάνων που δέχεται πάρα πολλές ρυθμίσεις.

Το νέο τιμόνι της VW διαθέτει χειριστήρια αφής, που πρέπει να τα συνηθίσεις λίγο στην αρχή και προσωπικά τα παλιά και φυσικά κουμπιά μας βόλευαν καλύτερα. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τα κουμπιά αφής του κλιματισμού που μπορεί να είναι και εδώ αφής αλλά αχρηστεύουν την ανθρώπινη αίσθηση της αφής και η πεταχτή ματιά κατά την χρήση είναι αναπόφευκτη.

Κατα τα άλλα οι χώροι στο εσωτερικό του Tiguan δεν θα αφήσουν κανέναν ανικανοποίητο καθώς στα πίσω καθίσματα θα βολευτούν άνετα και 3 ενήλικοι επιβάτες χωρίς παραχώρησεις στην άνεση ούτε στα γόνατα ούτε στο κεφάλι. Επίσης τα πίσω καθίσματα είνια ανεξάρτητα και συρόμενα μεταβάλοντας τόσο τον χώρο των επιβατών αλλά και αυτόν των αποσκευών που ξεκινάει από τα 520 λίτρα και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 615 λίτρα. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να διαμορφωθεί και ως προς το ύψος εκτός από το μήκος και με τα πίσω καθίσματα αναδειπλωμένα φτάνει τα 1655 λίτρα.

Ασφάλεια

Το VW Tiguan πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 96% στην προστασία των ενήλικων επιβατών,  84% στην προστασία των παιδιών,  72% στην προστασία των πεζών και 68% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο Δρόμο

Το όχημα της δοκιμής μας ήταν η έκδοση R-Line με την σπορ ανάρτηση και τις 19άρες ζάντες αλουμινίου. Αυτό μπορεί να έχει κάποιες επιπτώσεις στην άνεση σε σχέση με τις απλές εκδόσεις όμως το Tiguan παραμένει πολύ άνετο σε όλες τις συνθήκες ακόμα και σε κακοτράχαλους δρόμους. Σίγουρα δεν θα κινηθεί σβέλτα εκτός δρόμου αλλά μπορεί να κινηθεί με σπορ διάθεση σε στριφτερά κομμάτια. Το τιμόνι προσφέρει καλή πληροφόρηση και διαθέτει σωστό βάρος τονίζοντας το σπορ χαρακτήρα της κατασκευής.

Στον αυτοκινητόδρομο είναι πολύ άνετο και καταπίνει χιλιόμετρα χωρίς να κουράζει τους επιβάτες, σε αυτό βοηθάει βέβαια και η πολύ ήσυχη καμπίνα του. Τα φρένα του είναι δυνατά με καλή αίσθηση ενώ το DSG κιβώτιο ταχυτήτων είναι γρήγορο τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα ενώ ακόμα και σε γρήγορο ρυθμό σε χειροκίνητη ρύθμιση δουλεύει πολύ καλά. Στα προγράμματα οδήγησης, ο οδηγός έχει να επιλέξει μεταξύ τριών, ECO, Normal και Sport και την δυνατότητα να διαμορφώσει ένα δικό του profil οδήγησης αναλόγως τα γούστα του.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Κάτω από το καπό του οχήματος της δοκιμής μας ήταν ο τετρακύλινδρος τούρμπο TSI κινητήρας βενζίνης των 150 ίππων και η ισχύς μόνο λίγη δεν είναι, μάλιστα θα προσθέταμε ότι είμαι όση χρειάζεται για να κινηθεί αξιοπρεπέστατα στην καθημερινή χρήση αλλά και σβέλτα όταν χρειάζεται παρά τα 1500+ κιλά που ζυγίζει.

Η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 250 Nm και είναι διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ. ενώ στον τομέα των επιδόσεων για τα πρώτα 100χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται 9,2 δευτ. με την τελική να φτάνει τα 200 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας της VW διαθέτει επίσης τεχνολογία απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων από τους τέσσερις για περισσότερη οικονομία καυσίμου, χωρίς βέβαια η μετάβαση από τους δύο στους τέσσερις ή το αντίθετο να γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό. Η κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 8,7 λίτρα με τον κατασκευαστή να δηλώνει μέση κατανάλωση 6 λίτρα ανά 100 χλμ.

Συμπέρασμα

Το VW Tiguan R-Line διαθέτει ένα ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό εξοπλισμένο με ότι προστάζει η σύγχρονη μόδα της τεχνολογίας. Από πλευράς χώρων δεν θα ζητήσεις τίποτα περισσότερο, τόσο για τους πίσω επιβάτες όσο και για τον χώρο των αποσκευών ενώ η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι σπορ χωρίς ωστόσο να στερείται την άνεση σε κανένα σημείο. Αν κάποιος θέλει να κινείται συχνά εκτός δρόμου σίγουρα η R-Line έκδοση δεν πρέπει να είναι στα πλάνα του.

Σχεδιαστικά, τόσο εξωτερικά αλλά κυρίως εσωτερικά, η εικόνα του Tiguan δεν εντυπωσιάζει και έχει μείνει πίσω σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό.

Θετικά:

  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Χώρους

Αρνητικά:

  • Ξεπερασμένο σχεδιαστικά, μέσα και έξω

Θα θέλαμε να έχει:

  • Τα φυσικά κουμπιά στο τιμόνι

Εξοπλισμός – Τιμή

Οι τιμές της βασικής έκδοσης του VW Tiguan με τον 1.5 TSI κινητηρα των 130 ίππων ξεκινόυν από τις 27.600 ευρώ ενώ η έκδοση της δοκιμής μας 1.5 TSI 150 PS DSG R-LINE κοστίζει 38.050 ευρώ. Στον πλούσιο εξοπλισμό περιλαμβάνονται, ζάντες αλουμινίου 19 ιντζών, οθόνη αφής 9,2 ιντσών και ψηφιακός πίνακας οργάνων, adaptive cruise control, LED προβολείς, αυτόματο κιβώτιο με paddles, κλιματισμός, χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και αποφυγής σύγκρουσης και πολλά ακόμη.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τετρακύλινδρος βενζίνης 1.498 cc 
Ισχύς: 150ps / 5.000 rpm
Ροπή: 250 Nm / 1.500 rpm 
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 7 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,2 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση: 6 λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 136 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.486 x 1.839 x 1.654 mm
Χώρος αποσκευών: 520/1655 lt
Βάρος: 1.550 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us