Δοκιμή: Volvo EX30 Single Motor Extended Range 272 hp RWD
Δοκιμή: Volvo EX30 Single Motor Extended Range 272 hp RWD
Premium suv σε compact διαστάσεις
Εισαγωγή
Σε μία κατηγορία με πάρα πολύ ανταγωνισμό και αξιόλογες προτάσεις, η Volvo έπρεπε να αντιπαραθέσει κάτι αντάξιο του ονόματός της και ξεχωριστό.
Με το EX30 όχι απλά πέτυχε τον στόχο της αλλά έθεσε νέα στάνταρ στην κατηγορία.
Εμφάνιση
Εξωτερικά, το μικρότερο SUV που κατασκεύασε ποτέ ο Σουηδός κατασκευαστής, μαγνητίζει τα βλέμματα στο πέρασμα του.
Οι καθαρές γραμμές επάνω στα μέταλλα αφήνουν χώρο ώστε να τονιστούν τα όμορφα και δυναμικά LED φωτιστικά σώματα.
Εμπρός κυριαρχούν τα μεγάλα LED σε σχήμα σφυριού ενώ πίσω υπάρχουν δύο ομάδες LED φωτιστικών τοποθετημένα ψηλά και στις άκρες με τα κάτω να σχηματίζουν ένα μακρύ παραλληλόγραμμο.
Εσωτερικό – Χώροι
Αρχικά, για να μπεις στο εσωτερικό του πρέπει να χρησιμοποιήσεις την κάρτα που έχει για κλειδί και να την τοποθετήσεις σε ένα συγκεκριμένο σημείο στην κολόνα της πόρτας του οδηγού πράγμα που καθιστά αδύνατο να ανοίξεις το αυτοκίνητο από άλλη πόρτα, ενώ για να εκκινήσει πρέπει να τοποθετήσεις την κάρτα σε ειδικό σημείο στο εσωτερικό. Αυτό ήταν και το δύσχρηστο κομμάτι της γνωριμίας μας αλλά υπάρχει και app για κλειδί στο κινητό τηλέφωνο.
Η εικόνα στο εσωτερικό του είναι εξίσου όμορφη με το εξωτερικό. Ποιοτικά υλικά με άψογη συναρμογή που συνάδουν με το οικολογικό προφίλ της εταιρείας καθώς χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά σε μεγάλο ποσοστό που δημιουργούν ένα όμορφο περιβάλλον για τους επιβάτες. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία οθόνη τάμπλετ 12,3 ιντσών και από εκεί χειρίζεσαι τα πάντα καθώς δεν υπάρχουν καθόλου κουμπιά ενώ το ηχοσύστημα της Harman Kardon βρίσκεται επάνω στο ταμπλό.
Το μενού της οθόνη είναι πολύ εύχρηστο, με κορυφαία γραφικά και πάρα πολλές επιλογές και ρυθμίσεις. Αρνητικό θα χαρακτηρίζαμε το γεγονός της απουσίας πίνακα οργάνου έστω και για τις βασικές πληροφορίες όπως ταχύτητα κτλ. καθώς χρειάζεται να τραβάς το βλέμμα σου δεξιά στην οθόνη. Πίσω από το υπέροχο τιμόνι υπάρχει ένα “μάτι” που σε παρακολουθεί και διαβάζει το πρόσωπο του οδηγού προειδοποιώντας αν δει σημάδια κούρασης ή απόσπασης προσοχής από το δρόμο. Κάτω από την κεντρική οθόνη υπάρχει ένα κρυφό ντουλαπάκι που ανοίγει, εύκολα βέβαια, και αυτό από την οθόνη.
Οι εκπλήξεις όμως στο εσωτερικό του Volvo δεν σταματάνε εδώ καθώς στο υποβραχιόνιο κρύβονται οι δύο ποτηροθήκες που βγαίνουν εύκολα και είναι αρκετά πρακτικές ενώ επίσης στο υποβραχιόνιο υπάρχουν και οι διπλής λειτουργίας διακόπτες για τα παράθυρα εμπρός πίσω. Πολύ ωραία διάταξη και σχεδίαση έχει και ο χώρος με το διπλό πάτωμα στην κεντρική κονσόλα. Για τους εμπρός επιβάτες υπάρχει άφθονος χώρος και δεν αισθάνεσαι ότι είσαι σε μικρό SUV αντιθέτως όμως για τους πίσω επιβάτες τα πράγματα είναι διαφορετικά, κυρίως για τους ενήλικες, καθώς ο χώρος για τα κεφάλια και τα γόνατα είναι οριακός.
Πιο πίσω στο χώρο των αποσκευών με το διπλό πάτωμα, είναι διαθέσιμα συνολικά 318 (61 λίτρα κάτω από το πάτωμα) και με τα καθίσματα σε ανάκληση αγγίζει τα 904 λίτρα.
Επίσης, στο εμπρός μέρος υπάρχει μία θήκη που χωράει 7 λίτρα και είναι ιδανική για τα καλώδια φόρτισης.
Στο δρόμο
Έχοντας βρεθεί πίσω από το τιμόνι και απολαύσει την άνεση και την ποιότητα κύλισης αρκετών, μεγαλύτερων, μοντέλων της Volvo είχαμε την απορία αν μπόρεσαν οι μηχανικοί της να περάσουν αυτά τα στοιχεία σε ένα μικρό suv και το αποτέλεσμα τους δικαιώνει και με το παραπάνω.
Αρχικά η ποιότητα κύλισης και η άνεση της ανάρτησης (γόνατα ΜcPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) είναι κορυφαία όχι μόνο για την κατηγορία του αλλά και για μεγαλύτερα suv’s. Το βάρος των 1850 κιλών γίνεται αντιληπτό μόνο αν βρεθείς με “πολλά” επάνω σε κλειστή στροφή με λακκούβες και νιώθεις την ανάρτηση να προσπαθεί να διαχειριστεί τα κιλά, αλλά αυτό το πετυχαίνει άμεσα και με ασφάλεια χωρίς να τρομάζει σε καμιά περίπτωση τον οδηγό και χωρίς να αφήσει το αμάξωμα να πάρει κλίση.
Το τιμόνι έχει σωστό βάρος (διαθέτει και τρεις επιλογές ρύθμισης) και καλή πληροφόρηση ενώ σύμμαχος για την κίνηση μέσα στην πόλη είναι το κόψιμο και ο μικρός κύκλος στροφής. Στο ταξίδι, πέρα από την άνεση εντυπωσιακή είναι η ηχομόνωση της καμπίνας που δεν αφήνει να περάσει μέσα κανένας απολύτως θόρυβος τόσο αεροδυναμικός όσο και από τα λάστιχα και αυτό είναι βασικό στοιχείο για ένα ηλεκτρικό όχημα που απουσιάζει ο ήχος του κινητήρα.
Η ροπή του ηλεκτροκινητήρα, που είναι άμεσα διαθέσιμη όποτε το ζητήσει ο οδηγός, είναι σύμμαχος σε κλειστές ορεινές διαδρομές αλλά και στις προσπεράσεις. Το EX30 διαθέτει και λειτουργία οδήγησης μόνο με το πεντάλ του γκαζιού που για μέσα στην πόλη βοηθάει αρκετά. Επίσης το μικρό suv της Volvo είναι φορτωμένο με πληθώρα συστημάτων (ADΑS) για αποτροπή σύγκρουσης αλλά και ημιαυτόνομης οδήγησης.
Κινητήρας – Επιδόσεις
Το όχημα της δοκιμής μας εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα και η ισχύς του είναι 272 ίπποι και η ροπή 343 Nm ενώ φοράει την μεγάλη μπαταρία των 69 kWh που του χαρίζει αυτονομία 476 χλμ σε μεικτές συνθήκες ή 660 χλμ μέσα στη πόλη. Τα νούμερα αυτά δεν απέχουν και πολύ από την πραγματικότητα αν βέβαια δεν έχεις βαρύ πόδι στο γκάζι καθώς εμείς ταξιδέψαμε μαζί του 270 χλμ σε επαρχιακό δρόμο (με 90-100χλμ/ώρα και κλιματισμό) και η μπαταρία από 97% στην εκκίνηση έφτασε στο 40 % στο τερματισμό με χαλαρή οδήγηση πάντα.
Στα συν βάζουμε και το λογισμικό που σε ενημερώνει σωστά για το πόσο ρεύμα θα “κάψεις” για να πας και να έρθεις αλλά και με πόσο μπαταρία θα απομείνεις στο γυρισμό και αυτό διώχνει κάπως από επάνω σου το άγχος της αυτονομίας. Οι επιδόσεις του EX30 είναι εντυπωσιακές καθώς για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 5,3 δευτ. με την τελική να περιορίζεται στα 180χλμ/ώρα. Τέλος, ο χρόνος πλήρης φόρτισης είναι 8 ώρες σε απλό οικιακό φορτιστή ή 26 λεπτά από το 10% σε 80% σε ταχυφορτιστή.
Συμπέρασμα
Η δημοφιλής κατηγορία των B SUV ζητούσε premium μοντέλα και η Volvo παρουσίασε μία πολύ δελεαστική πρόταση. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση είναι κορυφαία ενώ και στο εσωτερικό πολύ καλή είναι η ποιότητα κατασκευής και η αίσθηση πολυτέλειας.
Το design και η εργονομία μας άρεσε πλην της απουσίας πίνακα οργάνων, του κλειδιού-κάρτας και την απουσία φυσικών κουμπιών. Στα ατού βάζουμε την αυτονομία και την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα αλλά και τα πολλά συστήματα ασφαλείας. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό υστερεί σε χώρους για τους πίσω επιβάτες.
Θετικά:
- Ποιότητα κύλισης
- Ηχομόνωση
- Εξοπλισμός ασφαλείας ADAS
- Design μέσα – έξω
- Εργονομία – χώροι για μικροαντικείμενα
- Επιδόσεις
Αρνητικά:
- Χώρος πίσω για τους επιβάτες
- Απουσία φυσικών διακοπτών
- Κλειδί κάρτα
- Απουσία πίνακα οργάνων
Θα θέλαμε να έχει:
- Κανονικό κλειδί και πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι.
Εξοπλισμός – Τιμή
H βασική έκδοση Core του EX30 με τον ένα ηλεκτροκινητήρα και τη μικρή μπαταρία (51kWh-337χλμ) ξεκινάει από τις 39.172 χωρίς τον υπολογισμό της κρατικής επιδότησης για τα ηλεκτρικά που είναι περίπου 8.000 ευρώ. Η έκδοση της δοκιμής μας Single Motor Extended Range ξεκινάει από τις 42.210 ευρώ χωρίς την επιδότηση. Στον πλούσιο εξοπλισμό περιλαμβάνει, τάμπλετ 12,3″ που ενσωματώνει τον Ψηφιακό Πίνακα Οργάνων και την κεντρική οθόνη, Σπορ τιμόνι με τετραγωνισμένη σχεδίαση, Park Pilot Assist, κάμερα οπισθοπορείας, Door Opening Alert, Pilot Assist, Συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, Σύστημα προειδοποίησης οδηγού, Μέτρηση της ποιότητας του αέρα και εξ αποστάσεως καθαρισμός του αέρα στην καμπίνα, Σύστημα προστασίας από τραυματισμό του αυχένα και πολλά ακόμα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Ένας ηλεκτροκινητήρας πίσω
Ισχύς: 272ps
Ροπή: 343 Nm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο
Κίνηση: Στους πίσω τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,3 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 17 kWh/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.233x 1.838 x 1.556 mm
Χώρος αποσκευών: 318/904lt + 7lt εμπρός
Βάρος: 1.850 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας