Δοκιμή: Hyundai Santa Fe PHEV 265 hp

Δοκιμή: Hyundai Santa Fe PHEV 265 hp

H λιμουζίνα της Hyundai

Εισαγωγή

Μπορεί να άργησε να έρθει στην ελληνική αγορά, αλλά το νέo Santa Fe είναι D -SUV που μπορεί να μπει σφήνα στο δύσκολο premium ανταγωνισμό της κατηγορίας που ομολογουμένως στη χώρα μας δεν είναι και πολύ εμπορική.

Εμφάνιση

Το μήκους 4,78 και 1,9 μέτρων πλάτους αμάξωμα του έχει επιβλητικό σχεδιασμό χάρη στη μεγάλη μάσκα εμπρός, τα στενόμακρα LED φωτιστικά σώματα και τις ασημί λεπτομέρειες.

Στην πίσω μεριά η σχεδίαση δεν εντυπωσιάζει όπως το μπροστά μέρος καθώς διαθέτει πιο απλές γραμμές.

Εσωτερικό – Χώροι

Για να σταθείς απέναντι στον premium ανταγωνισμό της κατηγορίας, θα πρέπει να διαθέτεις αντάξιο εσωτερικό και η Hyundai έδωσε τον καλύτερο της εαυτό και δημιούργησε ένα σύγχρονο, όμορφο και πολυτελή διάκοσμο.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλά και το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από αφρώδη υλικά ενώ σε κάποια σημεία είναι ντυμένo με δέρμα. H συναρμογή είναι εξίσου πολύ καλή όπως και η εργονομία ενώ τις εντυπώσεις κερδίζει η μεγάλη κεντρική κονσόλα με τα πολλά φυσικά κουμπιά που θυμίζει μεν πιλοτήριο αλλά είναι πολύ εύχρηστη, στιβαρή και ποιοτική. Ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου βρίσκεται επίσης εκεί όπως και ο επιλογέας των προγραμμάτων οδήγησης, Eco, Comfort, Sport και Smart.

Η τεχνολογία περισσεύει στο Santa Fe καθώς στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του, που το φιλοξενεί μία οθόνη αφής 10,25 ιντσών, περιλαμβάνει πολλές εφαρμογές. Το πακέτο συμπληρώνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών και το head-up display.

Στον εξοπλισμό του διαθέτει ότι μπορείς να φανταστείς, από εξοπλισμό ασφαλείας, τεχνολογίας αλλά και άνεσης ενώ μπορείς να το βάλεις ή να το βγάλεις από το πάρκινγκ σου μόνο με το χειριστήριο του κλειδιού.

Από χώρους δεν θα βρεθεί κανένας να ζητήσει περισσότερους καθώς έχει αρκετό χώρο για πέντε ενήλικες επιβάτες.

Ο χώρος αποσκευών είναι στα 571 λίτρα και αυξάνεται στα 1.649 λίτρα με τα πίσω καθίσματα πεσμένα και μπορεί να είναι υπεραρκετός, για τον όγκο του όμως θα μπορούσε να διαθέτει περισσότερο καθώς λόγω υβριδικού συστήματος χάνει αρκετά λίτρα.

Στο δρόμο

Το ταξίδι με το SUV της Hyundai είναι πολύ άνετο, η καμπίνα είναι πολύ καλά ηχομονωμένη, το τιμόνι έχει σωστό βάρος και είναι γενικά ευθύβολο και γράφει ακούραστα χλμ στην εθνική, όπως πρέπει δηλαδή για ένα όχημα της κατηγορίας του. Στα αρνητικά είναι η μικρή αυτονομία σε καύσιμο καθώς τα 47 λίτρα ρεζερβουάρ σε συνδυασμό με την κατανάλωση δε θα βγάλουν πολλά χλμ.

Η ανάρτηση του είναι σωστά ρυθμισμένη και δεν αφήνει το βάρους 2.000 κιλών όχημα να παίρνει έντονες κλίσεις στις στροφές, χωρίς ωστόσο να ενδείκνυται για σπορ οδήγηση και ποιος ο λόγος άλλωστε. Πάραυτα θα κινηθεί άνετα και γρήγορα σε κάθε είδους δρόμο ακόμα και χωματόδρομο χωρίς βέβαια να μπορεί σε καμία περίπτωση να κρύψει τα κιλά του. Ο ηλεκτροκινητήρας δίνει κίνηση στον πίσω άξονα και για τα δύσκολα υπάρχει δυνατότητα επιλογής για άμμο, χιόνι ή λάσπη.

Στην πόλη ο όγκος του είναι το μόνο μειονέκτημα αλλά το πλεονέκτημα του είναι ότι μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για ως και 69 χλμ αναλόγως της χρήσης.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Ο κινητήρας του Santa Fe είναι ένας 1,6 λίτρων τούρμπο 180 ίππων PHEV τεχνολογίας και διαθέτει συνολικά 265 ίππους και 350 Nm ροπής. Αμιγώς ηλεκτρικά μπορεί να κινηθεί μέχρι και 69 χλμ κάτι που διαπιστώσαμε και εμείς καθώς καταφέραμε να κάνουμε μαζί του πλήρως ηλεκτρικά 60 χλμ με τη μπαταρία στο 85% σε επαρχιακό δρόμο με 80 χλμ/ώρα μέση ταχύτητα και A/C . Ο χρόνος φόρτισης σε οικιακή πρίζα είναι στις 6 ώρες ενώ σε wall box στις 3,5 ώρες.

Για τα πρώτα 0-100 από στάση χρειάζεται 9 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 187 χλμ/ώρα.

Η μέση κατανάλωση καυσίμου σύμφωνα με τη Hyundai είναι στα 1,6 λίτρα/100χλμ νούμερο λίγο εξωπραγματικό. Βέβαια αν η χρήση του είναι μέσα στην πόλη και είναι φορτισμένο μπορεί να μην κάψει και καθόλου βενζίνη. Στον αυτοκινητόδρομο πάντως, εκεί που το υβριδικό σύστημα δε μπορεί να λειτουργήσει ή λειτουργεί σπάνια, καταναλώνει περίπου 8,5 με 9 λιτρα/100χλμ.

Συμπέρασμα

Το Santa Fe είναι ένα D-SUV που διαθέτει όλα αυτά που προσφέρει και ο ανταγωνισμός σε ελκυστική τιμή και το μόνο που μπορεί να σε αποτρέψει απ’ το να το δεις premium είναι αν έχει κόλλημα με τις μάρκες.

Χώροι, εργονομία, ποιότητα εσωτερικού, ποιότητα κύλισης και εξοπλισμός είναι τα στοιχεία που μας άρεσαν. Στα μειονεκτήματα είναι η αυτονομία του ρεζερβουάρ βενζίνης και το βάρος του.

Θετικά:

  • Εργονομία
  • Χώροι
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός
  • Premium αίσθηση εσωτερικού
  • Εικόνα εσωτερικού

Αρνητικά:

  • Μικρή αυτονομία βενζίνης
  • Βάρος

Θα θέλαμε να έχει:

  • Μεγαλύτερο χώρο αποσκευών
  • Κινητήρα Diesel στη γκάμα

Εξοπλισμός – Τιμή

To Hyundai Santa Fe είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις κινητήρα Hybrid (230hp) και Plug in Hybrid (265hp) και τρεις εκδόσεις εξοπλισμού Premium, Distinctive και Limited σε 6θέσια ή 7θέσια διάταξη. H αρχική τιμή της Premium έκδοσης HEV είναι στις 50.990 ευρώ και 61.590 ευρώ για την Distictive PHEV όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Στον υπερπλούσιο εξοπλισμό περιλαμβάνει Multi-Collision Brake – Έκτακτη πέδηση πολλαπλής σύγκρουσης , Δερμάτινα καθίσματα, Σύστημα υποβοήθησης και ελέγχου ανατροπής ρυμουλκούμενου, Σύστημα Αποφυγής Σύγκρουσης Τυφλού Σημείου με Πέδηση, Σύστημα Αποφυγής Σύγκρουσης με Κάθετα Διερχόμενα κατά την Όπισθεν με Πέδηση, Σύστημα Προειδοποίησης εγκατάλειψης προσώπου στο πίσω κάθισμα (με αισθητήρα), Αυτόματος κλιματισμός δύο ζωνών (οδηγού-συνοδηγού) με λειτουργία αποθάμβωσης, Σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης, Δερμάτινη επένδυση τιμονιού, SVM (Surround View Monitor) – Σύστημα 4 καμερών περιφερειακής επόπτευσης 360° και πάρα πολλά ακόμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τετρακύλινδρος βενζίνης τούρμπο 1.568 cc plug in hybrid
Ισχύς: 265ps /5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 350 Nm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 6 σχέσεων
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 187 km/h
Μέση κατανάλωση: 1,6 WLTP (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 36,9 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.785 x 1.900 x 1.710 mm
Χώρος αποσκευών: 571/1.649 lt
Βάρος: 2.005 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us