Δοκιμή: Fiat 600 Hybrid eDCT

Δοκιμή: Fiat 600 Hybrid eDCT

Ένα στιλάτο B-SUV με έντονο ταπεραμέντο

Εισαγωγή

Μετά από μία μακρά και επιτυχημένη εμπορική πορεία η FIAT αντικατέστησε το 500X όχι μόνο σαν αμάξι αλλά και σαν όνομα.

Το νέο B-SUV των Ιταλών ονομάζεται πλέον 600 και θέλει να διαγράψει πορεία αντάξια του απερχόμενου μοντέλου.

Εμφάνιση

Το 600 ακολουθάει τι όμορφες σχεδιαστικές γραμμές του νέου 500e όπως άλλωστε και το 500Χ με το αντίστοιχο 500.

Η μάσκα εμπρός μαζί με τα LED φωτιστικά σώματα σου δίνουν την εντύπωση ότι σου χαμογελάει και το λογότυπο 600 βρίσκεται στο κέντρο καθώς απουσιάζει το σήμα της εταιρείας. Το 600 δείχνει μεγαλύτερο από το πλάι σε σχέση με ότι λένε τα νούμερα των διαστάσεων.

Από πίσω είναι εξίσου καλλίγραμμο με όμορφα LED φώτα, αεροτομή και διαχύτη με διχρωμία.

Εσωτερικό – Χώροι

Ο εσωτερικό διάκοσμος του 600 είναι μοντέρνος με απαλές γραμμές και μερικές ρετρό πινελιές. Το τιμόνι με τις δυο ακτίνες το έχουμε συναντήσει και στο 500e ενώ πίσω από αυτό υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών.

Γενικά τα πλαστικά που συναντάμε στο εσωτερικό του είναι όλα σκληρά αλλά έχουν καλό φινίρισμα και πολύ καλή συναρμογή. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μία οθόνη αφής 10.25 ιντσών και φιλοξενεί το σύστημα Uconect με Apple CarPlay και Antroid Auto. Τα γραφικά είναι πολύ καλά, η λειτουργεία γρήγορη και γενικά θυμίζει smartphone.

To 600 διαθέτει και μία σειρά με φυσικά κουμπιά για κάποιες λειτουργίες άλλα για τις βασικές λειτουργίες του κλιματισμού θα πρέπει να ανατρέξεις πάλι στην οθόνη. Στο εσωτερικό υπάρχουν 15λτ διαθέσιμα σε διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα και μία πολύ μεγάλη και βολική θήκη κάτω από την κονσόλα.

Οι μηχανικοί της FIAT έχουν διαχειριστεί πολύ καλά τους χώρους στο εσωτερικό του προσφέροντας αρκετό χώρο στους πίσω επιβάτες. Έτσι, δύο ενήλικες θα βολευτούν άνετα στα πίσω καθίσματα έχοντας ελεύθερο χώρο στα γόνατα και στο κεφάλι.

Ο χώρος αποσκευών είναι και αυτός στο μέσo όρο της κατηγορίας φτάνοντας τα 385λτ και διαθέτει διπλό πάτωμα. Με τα καθίσματα σε ανάκληση ο χώρος φόρτωσης μεγαλώνει στα 1.256 λίτρα.

Στο δρόμο

To 600 συνεχίζει την οδηγοκεντρική φιλοσοφία που είχε και το 500Χ όντας σπορτίφ και ευχάριστο οδηγικά. To τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ αλλά έχει καλή πληροφόρηση, η ανάρτηση είναι αρκετά σφιχτή για να μην αφήνει το αμάξωμα να παίρνει έντονες κλίσεις στις στροφές και ο κινητήρας ζωηρός για να μπορείς να κινηθείς σβέλτα σε επαρχιακά στριφτερά κομμάτια.

Πίσω διαθέτει ημιάκαμπτο άξονα που θα το “ενοχλήσουν” όταν συναντήσει λακκούβες επάνω στη στροφή. Το eDCT αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων αλλάζει γρήγορα και όταν πρέπει ταχύτητες ενώ διαθέτει και paddles. Όμως η πόλη είναι το πραγματικό περιβάλλον του και η άνεση της ανάρτησης είναι σύμμαχος για να περνάει επάνω από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες. Ο μικρός κύκλος στροφής θα βοηθήσει επίσης στις μανούβρες στο αστικό περιβάλλον.

Στον αυτοκινητόδρομο, η κύλιση του είναι αρκετά ποιοτική, είναι ευθύβολο και άνετο στις ταχύτητες αυτές, με μόνο ψεγάδι κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους που κάνουν την εμφάνισή τους μετά τα 120χλμ/ώρα.

H απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος είναι 20,5 cm νούμερο αρκετά καλό για να κινηθείς άνετα εκτός δρόμου χωρίς να βρεις σε καμία πέτρα.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Το 600 Hybrid φοράει κάτω από το καπό το υβριδικό σύστημα του Group Stellantis που αποτελείται από ένα τρικύλινδρο κινητήρα τούρμπο (VGT) βενζίνης 1.199 κ.εκ. απόδοσης 100 ίππων και ενός ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων ενσωματωμένου στο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί και κινεί αμιγώς ηλεκτρικά το όχημα σε συνθήκες χαμηλού φορτίου μέχρι και ταχύτητα 30 χλμ/ώρα για απόσταση περίπου 1χλμ.

Αυτό επιδράει θετικά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μέσα στην πόλη που μπορεί σε πραγματικές συνθήκες να κυμανθεί κοντά στα 5,5 λίτρα και η μέση κατανάλωση περίπου στα 7 λίτρα/100χλμ (εργοστασιακά νούμερα 4,8λτ/100χλμ). Στις υψηλές στροφές ακούγεται το κροτάλισμα του τρικύλινδρου κινητήρα που προσδίδει μία σπορτίφ πινελιά αλλά γενικά το μηχανικό σύνολο είναι αρκετά εύστροφο και κινεί άνετα το 600Hybrid. Για τα πρώτα 100χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται 10,8 δευτ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 184 χλμ/ώρα.

Συμπέρασμα

Το Fiat 600Hybrid είναι ένα στιλάτο B SUV που ακολουθεί τις όμορφες σχεδιαστικές γραμμές των προκατόχων του. Εσωτερικά είναι λιτό αλλά μοντέρνο και αρκετά ευρύχωρο για τον όγκο του. Διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό και πληθώρα συστημάτων ασφαλείας.

Στο δρόμο είναι άνετο αλλά διαθέτει και σπορ στοιχεία στο χαρακτήρα του. Τα σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό του χαλάνε λίγο την όμορφη εικόνα.

Θετικά:

  • Οδηγική συμπεριφορά
  • Απόδοση κινητήρα
  • Χώροι
  • Σχεδίαση

Αρνητικά:

  • Σκληρά πλαστικά

Θα θέλαμε να έχει:

  • Καλύτερη ηχομόνωση

Εξοπλισμός – Τιμή

H αρχική τιμή για να αποκτήσει κάποιος ένα Fiat 600 Hybrid είναι στα 23.990 ευρώ ενώ η πιο πλούσια έκδοση της δοκιμής μας ξεκινάει από τις 28.000 ευρώ.

Στο πλούσιο εξοπλισμό περιλαμβάνει: Traffic Sign Information, Αυτόματη εναλλαγή δέσμης προβολέων, Adaptive Cruise Control, Πέδηση ανάγκης με προστασία πεζών, Πίσω κάμερα με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης, Adaptive Cruise Control με Stop&Go και Lane Centering (Αυτόνομη Οδήγηση Επιπέδου 2), Σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου (Blind Spot Monitoring), Ψηφιακός πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη 7”, Σύστημα Infotainment Uconnect 10.25” με Navi και θύρες USB A+C στην κεντρική κονσόλα, Αυτόματος κλιματισμός και πολλά ακόμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τρικύλινδρος τούρμπο βενζίνης 1199 cc + Hybrid με 29hp ηλεκτροκινητήρα
Ισχύς: 100PS/5.000 rpm
Ροπή: 205 Nm / 2.750 rpm 
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο eDCT 6 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.8 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Μέση κατανάλωση: 4.8 λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 109 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.171 x 1.781 x 1.536 mm
Χώρος αποσκευών: 385/1256 lt
Βάρος: 1.280 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us