Δοκιμή: BYD Atto 3 με 204 hp και 420 χλμ αυτονομία
Δοκιμή: BYD Atto 3 με 204 hp και 420 χλμ αυτονομία
Ένα ηλεκτρικό C-SUV
Εισαγωγή
Τα τελευταία χρόνια σωρεία ηλεκτρικών μοντέλων από την Κίνα έρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά και μάλιστα σε πολύ δελεαστικές τιμές.
Στα μοντέλα αυτά ανήκει και το Atto 3 της BYD που βρέθηκε στα χέρια μας για test drive.
Εμφάνιση
Ακολουθώντας τα σωστά βήματα, η BYD πήρε στις τάξεις της ευρωπαίους σχεδιαστές και συγκεκριμένα τον πρώην σχεδιαστή της AUDI και Alfa Romeo, Wolfgang Egger και η εξωτερική εμφάνιση του C- SUV της είναι αρκετά μοντέρνα και στα ευρωπαϊκά γούστα. Απαλές μοντέρνες γραμμές που δεν προκαλούν σχεδιαστικά αλλά σαν σύνολο αρέσει.
Σφηνοειδή LED φώτα στο εμπρός μέρος και ακόμα περισσότερα LED στο πίσω μέρος που διατρέχουν την πέμπτη πόρτα του και γενικά είναι ένα συμπαγές σχεδιαστικά αμάξωμα.
Εσωτερικό – Χώροι
Το εσωτερικό του Atto 3 είναι μία ευχάριστη έκπληξη καθώς είναι ξεχωριστό και δεν θυμίζει τίποτα από τα ευρωπαϊκά μοντέλα αντίθετα έχει τη δική του φιλοσοφία. Η συναρμογή είναι πολύ καλή και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι αρκετά καλά σε κάποια σημεία, όπως τα δερμάτινα καθίσματα και τα υλικά στο ταμπλό, ενώ σε κάποια άλλα έχουν χρησιμοποιηθεί πιο φθηνά σε όψη και αίσθηση υλικά. Γενικά η συνολική εικόνα είναι καλή αν και απέχει πολύ από το ευρωπαϊκό premium αλλά βέβαια και η τιμή του είναι πολύ χαμηλότερη από αυτή τη κατηγορία.
Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία περιστρεφόμενη οθόνη αφής 15,8 ιντσών, στην έκδοση Desing που δοκιμάσαμε και στη βασική μία 12,8 ιντσών. Η συγκεκριμένη διαθέτει καλά γραφικά, πλούσιο μενού και είναι εύκολη στη χρήση αλλά…. είναι τεράστια και τραβάει την προσοχή του οδηγού επάνω της και δεν είναι καλό αυτό.
Το ρόλο του κλασικού πίνακα οργάνων έχει μία μικρή οθόνη LCD 5 ιντσών και παρέχει της απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό όπως ταχύτητα, θερμοκρασία περιβάλλοντος, ποσοστό φόρτισης, αυτονομία και mode οδήγησης (ECO , Normal, Sport) .
Από χώρους είναι ένα αρκετά ευρύχωρο SUV με τους μηχανικούς να έχουν κάνει καλή διαχείριση του χώρου και πίσω θα βολευτούν άνετα μέχρι και 3 άτομα. Η απόσταση που χωρίζει τα γόνατα των πίσω από τις εμπρός θέσεις είναι μεγάλη και ακόμα και οι μεγάλου αναστήματος ενήλικες θα κάτσουν άνετα. Αντίθετα στο κεφάλι, λόγω της ηλιοροφής που πιάνει χώρο, είναι λίγο πιο στενά και όσοι είναι από 1,85 και πάνω θα βρίσκουν.
Ο χώρος αποσκευών με το διπλό πάτωμα δεν εντυπωσιάζει με τα 440 λίτρα (ή 1.338 λτ με τα καθίσματα σε ανάκληση) αλλά δεν είναι και μικρός, παρόλα αυτά είναι τετραγωνισμένος και εύκολος στο φόρτωμα.
Ασφάλεια
Το Atto 3 πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 91% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 89% στην προστασία των παιδιών, 69% στην προστασία των πεζών και 74% στα συστήματα ασφαλείας.
Στο δρόμο
Με την αυτονομία των 420 χλμ κατά WLTP που δίνει ο κατασκευαστής και που μπορεί να αυξηθεί αν κινείται στην πόλη, το BYD είναι ένα όχημα που θα καλύψει άψογα της εβδομαδιαίες ανάγκες του μέσου οδηγού στις αστικές μετακινήσεις. Είναι άνετο και η ανάρτηση έχει πολύ μαλακή ρύθμιση που το βοηθάει να περνάει πάνω από οποιασδήποτε ανωμαλία του δρόμου και γενικά δε θα δυσκολέψει τον οδηγό κατά την κίνηση και το παρκάρισμα στους δρόμους της πόλης καθώς και η ορατότητα είναι καλή. Επίσης διαθέτει κάμερες παντού που δείχνουν τους τροχούς και το σώμα του αυτοκινήτου από αρκετές γωνίες, ακόμα και με 3D απεικόνιση αλλά και πανοραμική.
Στον αυτοκινητόδρομο είναι ιδιαίτερα άνετο και η ηχομόνωση της καμπίνας πολύ καλή και μόνο σε τραχιά άσφαλτο θα φέρει θόρυβο από τα ελαστικά στην καμπίνα. Το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση αν και σχετικά ελαφρύ σε αίσθηση, διαθέτει άνετα καθίσματα και γενικά είναι ένας καλός ταξιδιώτης που με ελαφρύ πόδι μπορεί να καλύψει με μία φόρτιση και πάνω από 300 χλμ.
Σε επαρχιακούς δρόμους παρά την πολύ μαλακή ανάρτηση δε γέρνει πολύ και σε αυτό βοηθάει και το κρατημένο “για ηλεκτρικό όχημα” βάρος του στα 1750 κιλά και σε γενικές γραμμές είναι ένα άνετο SUV που δεν αγαπάει όμως την σπορ οδήγηση. Γενικά υστερεί σε οδηγοεντρική συμπεριφορά και θυμίζει SUV περασμένης 10 ετίας ως προς την απόλαυση που μπορεί να προσφέρει πίσω από το τιμόνι.
Κινητήρας – Επιδόσεις
Το Atto 3 φοράει έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 310 Nm ροπής και παίρνει ενέργεια από μπαταρίες τεχνολογίας φωσφορικού σιδηρικού λιθίου που έχουν χωρητικότητα 60,5 KWh με την αυτονομία να αγγίζει τα 420 κατά WLTP.
Η κίνηση πάει στον εμπρός άξονα και για τα πρώτα 100χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται 7,3 δευτ. ενώ η τελική είναι στα 160 χλμ/ώρα.
Για μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό αντλία θερμότητας. Ο χρόνος φόρτισης 0-100% ανάλογα με τον φορτιστή είναι 9 ώρες και 42 λεπτά για μονοφασικό 7kW και 6ώρες και 20 λεπτά για τριφασικό 11kW ενώ για την σύντομη φόρτιση από 10% έως 80% χρειάζεται 40 λεπτά χρόνοι που είναι λίγο πιο αργοί σε σχέση με άλλα μοντέλα της αγοράς.
Συμπέρασμα
Το BYD Atto 3 είναι ένα ηλεκτρικό C-SUV όπου η τιμή του είναι το μεγαλύτερο του πλεονέκτημα απέναντι στις παραδοσιακές μάρκες αλλά αυτό δεν σημαίνει πως υστερεί σε άλλους τομείς επειδή είναι φθηνό. Ποιοτικά είναι αρκετά καλό και ο εξοπλισμός του είναι υπερπλήρης σε όλα τα επίπεδα.
Σε χώρους είναι εντυπωσιακό και θα καλύψει κάθε οικογένεια και μόνο ο χώρος αποσκευών θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος.
Οδηγικά είναι άνετο, με ισορροπημένη συμπεριφορά και ίσως η πολύ μαλακή ρύθμιση της ανάρτηση να ξενίσει αυτούς που συνήθισαν στα σύγχρονα οδηγοκεντρικά πλέον SUV. Σε επίπεδο αυτονομίας κάνει αυτό που υπόσχεται και γενικά είναι μία value for money πρόταση για ηλεκτρικό SUV της C κατηγορίας .
Θετικά:
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Αυτονομία στη πόλη
- Τιμή
Αρνητικά:
- Χρόνος φόρτισης
- Μαλακή ρύθμιση ανάρτησης
Θα θέλαμε να έχει:
- Μεγαλύτερο χώρο αποσκευών
Εξοπλισμός – Τιμή
Η βασική έκδοση Comfort του αυτοκινήτου ξεκινάει από τα 37.990 ( 26.525 με την επιδότηση) Στον βασικό εξοπλισμό του το Atto 3 έχει ηλεκτρική πανοραμική οροφή, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ηλεκτρικά καθίσματα, περιστρεφόμενη οθονη αφής 12,8 ιντσών, σύστημα με κάμερες 360 μοιρών, φωνιτικό έλεεγχο, αντλία θερμότητητας , , φωτισμό περιβάλλοντος κτλ. ενώ η πιο πλούσια έκδοση Design της δοκιμής μας με τα δερμάτινα, ηλεκτρικό άνοιχμα πορτμπαγκαζ και την οθόνη των 15.8 ιντσών ξεκινάει από τις 39.900 ευρώ (28.041 ευρώ με την επιδότηση).
Επίσης η εργοστασιακή εγγύηση της BYD είναι τέσσερα χρόνια ή 120.000 χλμ για το αυτοκίνητο και 8 χρόνια ή 200.000 χλμ για την μπαταρία.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Ένας ηλεκτροκινητήρας
Ισχύς: 204ps
Ροπή: 310 Nm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,3 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μέση κατανάλωση: 16 kWh/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.455x 1.875 x 1.615 mm
Χώρος αποσκευών: 440/1338lt
Βάρος: 1.750 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας