Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση 5 Οκτωβρίου
Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση
5 Οκτωβρίου
1919
Ο Enzo Ferrari έκανε το ντεμπούτο του σαν οδηγός αγώνων στην ανάβαση, Parmo-Poggia di Berceto. Ο 21-χρονών τότε Enzo, τερμάτισε τέταρτος στην κατηγορία του πίσω από το τιμόνι ενός CMN 15/20 (Costruzioni Meccaniche Nazionali).
1950
Στο Σαλόνι αυτοκινήτου στο Παρίσι, η Citroen παρουσίασε το 2CV Fouorgnnette (AU).
Το Fourgonnete ήταν ένα επαγγελματικό όχημα κλειστού τύπου, που βασιζόταν επάνω στο 2CV και μπορούσε να μεταφέρει 250 κιλά ωφέλιμο φορτίο.
Κάτω από το καπό του βρισκόταν ο ίδιος κινητήρας 375 κ.εκ. με του απλού 2CV και είχε ισχύς 9 ίππων με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 60 χλμ/ώρα. Η παραγωγή του ξεκίνησε τον 1951 και μέχρι το 1978 παρήχθησαν συνολικά 1.246.306 αντίτυπα, ενώ η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη που τα πρώτα χρόνια η λίστα αναμονής άγγιζε τα 6 χρόνια.
1955
Παρουσιάστηκε στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι, το επαναστατικό Citroen DS19. To γαλλικό αυτοκίνητο, που στην Ελλάδα ήταν γνωστό και ως βάτραχος, το 1999 κατέλαβε την τρίτη θέση στη σχετική ψηφοφορία για το αυτοκίνητο του αιώνα πίσω από το Model T της Ford και το Mini.
Η παραγωγή του DS ξεκίνησε το 1937 και θα αποτελούσε το διάδοχο του Traction Avant, αλλά ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος άλλαξε τα σχέδια.
Ο Γάλλος μηχανικός Αντρέ Λεφέμπρ και ο Ιταλός σχεδιαστής Φλαμίνιο Μπερτόνι ήταν υπεύθυνοι για την εξέλιξη του αυτοκινήτου που όταν παρουσιάστηκε εντυπωσίασε τόσο για το μοντέρνο design του όσο και για τον πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή.
Μηχανικά το DS ήταν εξίσου επαναστατικό καθώς διέθετε ένα πρωτοποριακό υδραυλικό σύστημα που τροφοδοτούσε την ανάρτηση, τα φρένα και το σύστημα διεύθυνση, και διατηρούσε το αυτοκίνητο πάντα σε σταθερή απόσταση από το έδαφος. Επίσης, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που διέθετε στο βασικό του εξοπλισμό μπροστινά δισκόφρενα.
Η ανταπόκριση του κοινού ήταν τόσο μεγάλη, που μέσα σε 45 λεπτά από την παρουσίαση του πραγματοποιήθηκαν 749 παραγγελίες ενώ στο τέλος της μέρα έφτασαν τις 12.000. Μέχρι να τελειώσει η έκθεση πάνω από 80.000 ήταν οι παραγγελίες για το αυτοκίνητο ενώ η λίστα αναμονής μέσα σε λίγο καιρό έφτασε τον 1,5 χρόνο. Από το 1955, που ξεκίνησε η παραγωγή, μέχρι το 1975 που σταμάτησε, βγήκαν από την γραμμή παραγωγής 1.455.746 αντίτυπα.
1969
Ο Αυστριακός οδηγός της Formula 1, Jochen Rindt, πέτυχε την πρώτη του νίκη, τερματίζοντας πρώτος με Lotus 49B-Ford στο αμερικάνικο Grand Prix.
O Rindt, στην σύντομη πορεία του στην Formula 1, είχε 60 συμμετοχές, 6 νίκες και ανέβηκε 13 φορές στο βάθρο. Το 1970 σκοτώθηκε σε ατύχημα στο Grand Prix της Monza, αλλά είχε μαζέψει αρκετούς βαθμούς για να στεφτεί παγκόσμιος πρωταθλητής μετά το θάνατο του.