Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση 3 Οκτωβρίου

Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση
3 Οκτωβρίου

Γεγονότα, άνθρωποι και μηχανές, εφευρέσεις και κανόνες που σημάδεψαν την αυτοκίνηση

1896

Έλαβε τέλος ο αγώνας Grand Prix de l’A.C.F Paris–Marseille–Paris, ο πρώτος αγώνας από πόλη σε πόλη που νικητής αναδείχθηκε αυτός που πέρασε πρώτος τη γραμμή τερματισμού. Στους προηγούμενους αγώνες που διεξήχθησαν από πόλη σε πόλη, ο νικητής έβγαινε ανάλογα με την κατηγορία και την κατάταξη του, μέσα από διάφορες διαδικασίες βαθμολογίας.

Ο αγώνας είχε μήκος 1.710 χλμ και η διάρκειά του ήταν δέκα ημέρες. Νικητής αναδείχθηκε ο Emile Mayard με Panhard et Levassor, ο οποίος μετά από 67 καθαρές ώρες οδήγησης, έφτασε πρώτος στο Παρίσι.

1929

Παρουσιάστηκε στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι, το Peugeot 201. Το 201 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της γαλλικής εταιρεία που χρησιμοποιούσε για όνομα ένα τριψήφιο αριθμό με το μηδέν στη μέση, με τη μέθοδο αυτή ονομασίας να χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα.

Κάτω από το καπό του βρισκόταν ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 1.122 κ.εκ. απόδοσης 23 ίππων και η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 80χλμ/ώρα.

1971

O Βρετανός οδηγός Jackie Stewart, τερμάτισε 5ος στο αμερικάνικο Grand Prix πίσω από το τιμόνι μίας Tyrrell.

Αυτός ήταν και ο τελευταίος αγώνας της σεζόν και ο Βρετανός κατέκτησε και τυπικά τον δεύτερο τίτλο της καριέρας του.

1990

Ο Αμερικανός Clarence W Avery μπήκε στο Automotive Hall of Fame για τον σχεδιασμό της πρώτης κινούμενης γραμμής παραγωγής που χρησιμοποίησε η Ford Motor Company. O Avery, αν και ο σχεδιασμός της γραμμής παραγωγής της Ford έγινε από μία ομάδα μηχανικών, αναγνωρίστηκε απ’ όλους ως ο ιθύνων νους του έργου.