Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση 10 Νοεμβρίου
Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση
10 Νοεμβρίου
1855
Σαν σήμερα το 1855 στην πόλη Μπορντό της Γαλλίας, γεννήθηκε ο μηχανικός, εφευρέτης και κατασκευαστής αυτοκινήτων, Alexandre Darracq.
Ο Γάλλος, το 1897 ίδρυσε την Automobiles Darracq France μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της εποχής που μέχρι το 1904 κατασκεύαζε το 10% όλων των οχημάτων στη Γαλλία.
Τα αυτοκίνητα της εταιρείας πήραν μέρος με επιτυχία σε πολλούς αγώνες και κατέρριψαν το 1904 και 1905 το ρεκόρ ταχύτητας στην στεριά.
Από τις συνεργασίες του Γάλλου, στην Γερμανία με τον Adam Opel αλλά και στην Ιταλία με την ίδρυση της Società Italiana Automobili Darracq γεννήθηκαν μετέπειτα η Opel και η Alfa Romeo. Το 1913, ο Darracq πούλησε την αυτοκινητοβιομηχανία του σε μία Αγγλική εταιρεία και ασχολήθηκε με άλλες επιχειρήσεις μέχρι και το θάνατό του το 1931.
1885
Ο Paul Daimler, γιος του ιδρυτή της Daimler, Gottlieb Daimler, πραγματοποίησε το πρώτο ταξίδι στον κόσμο που έγινε με μοτοσυκλέτα. Ο 17-χρονος τότε Daimler διένυσε μία απόσταση 5,5 χλμ από την πόλη Cannstatt στο Untertürkheim της Νότιας Γερμανίας, με την Reitwagen που σχεδίασε ο πατέρας του μαζί με το Wilhelm Maybach.
Η ReitWagen, μία πρωτόγονη μοτοσυκλέτα, φορούσε έναν μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης που έδενε επάνω σε έναν ξύλινο σκελετό, πατούσε σε ξύλινες ρόδες με μεταλλική ενίσχυση, δεν είχε ανάρτηση και διέθετε φρένο μόνο στον πίσω τροχό. Ο κινητήρας είχε μέγιστη ισχύ 0,5 hp και η μέγιστη ταχύτητά της έφτανε τα 11 χλμ/ώρα.
1914
Βγήκε από τη γραμμή παραγωγής το πρώτο αυτοκίνητο της αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας Dodge, το Model 30, το οποίο καλούταν να ανταγωνιστεί το Model T της Ford.
Το αυτοκίνητο της Dodge ήταν αρκετά πρωτοποριακό για την εποχή του καθώς είχε σιδερένιο σκελετό (σε αντίθεση με το σύνολο των αυτοκινήτων της εποχής που χρησιμοποιούσαν συνδυασμό ξύλου και σιδήρου), μεγαλύτερη μπαταρία 12V (εκείνη τη εποχή χρησιμοποιούσαν 6V μπαταρίες), πρωτοποριακό για την εποχή κιβώτιο ταχυτήτων με ολισθαίνοντα γρανάζια και έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 3,4-λίτρων που απέδιδε 35 hp, 15 hp παραπάνω από το πρώτο σε πωλήσεις την εποχή εκείνη Model T της Ford.
To Dodge Model 30, μόλις το 1916 κατάφερε να βρεθεί στη δεύτερη θέση των πωλήσεων αυτοκινήτων στις Η.Π.Α.
1955
Γεννήθηκε στην πόλη Casilda της Αργεντινής ο Horacio Pagani, ιδρυτής την ομώνυμης αυτοκινητοβιομηχανίας Pagani. Ο Αργεντινός, από μικρή ηλικία έδειξε το ταλέντο του και σε ηλικία 20 ετών σχεδίασε και κατασκεύασε το πρώτο αγωνιστικό F3.
Στην αρχή της καριέρας του εργάστηκε στην Renault και το 1982 πήγε στην Lamborghini όπου έμεινε μέχρι το 1991. Τότε ίδρυσε την Modena Design και κατασκεύαζε κάρμπον εξαρτήματα για οχήματα και μονοθέσια της Formula 1, έχοντας για πελάτες εταιρείες όπως η Ferrari, η Daimler και η Aprilia. Το 1992 ίδρυσε την Pagani Automobili Modena και το 1999, μετά από εφτά χρόνια εξέλιξης παρουσίασε το πρώτο του υπεραυτοκίνητο την Zonda.
1965
Σαν σήμερα, γεννήθηκε ο Ιρλανδός οδηγός της Formula 1, Eddie Irvine γνωστός για την έντονη εξωαγωνιστική ζωή του. O Irvine έκανε ντεμπούτο στην Formula 1 με την Jordan Grand Prix team στο ιαπωνικό Grand Prix το 1993 όπου κατάφερε να τερματίσει 6ος και να πάρει βαθμό.
Πήρε μέρος συνολικά σε 147 Grand Prix κατακτώντας 4 νίκες ενώ ανέβηκε 26 φορές στο βάθρο των νικητών.
Η καλύτερη χρονιά του Ιρλανδού ήταν το 1999 όταν τερμάτισε δεύτερος στο πρωτάθλημα, μόλις δύο βαθμούς πίσω από τον Häkkinen, με την ομάδα του Ferrari όμως να κατακτά μετά από 16 χρόνια το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Εκτός από την Formula 1, o Irvine πήρε μέρος και στις 24 ώρες του LeMans όπου τερμάτισε το 1994 πρώτος στην κατηγορία LMP1/C90 και δεύτερος στη γενική κατάταξη.
1978
Βγήκε από την γραμμή παραγωγής της Mazda το υπ’ αριθμόν 1.000.000 αυτοκίνητό της που φορούσε κινητήρα Wankel, ένα RX-7.