Renault 5: ίσως το πρώτο πραγματικό αυτοκίνητο πόλης
Renault 5: ίσως το πρώτο πραγματικό αυτοκίνητο πόλης
ας θυμηθούμε λίγο την ιστορία του
Το Renault 5 επιστρέφει! Ναι, έχοντας περάσει περίπου 25 χρόνια από την κατάργησή του, η γαλλική φίρμα επαναφέρει το θρυλικό hatchback αλλά σε ηλεκτρική έκδοση. Μάλιστα, πρόκειται να το δούμε στους δρόμους σχετικά σύντομα, σε δύο μόλις χρόνια από τώρα.
Ωστόσο το αρχικό 5άρι κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στους γαλλικούς δρόμους το 1972 και για αρκετά ήταν το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο της χώρας.
Η δεύτερη γενιά του Renault 5 ήρθε το 1984 και έμεινε στην αγορά μέχρι το 1996. Ξεχώρισε η έκδοση GT Turbo με 115 ίππους, που ήταν γρηγορότερο από τον άμεσο του αντίπαλο της εποχής, το “πολύ” Peugeot 205 GTI 1.6
Προηγήθηκε το 1979 η hot έκδοση Gordini ή Alpine που λανσαρίστηκε ταυτόχρονα με το VW Golf GTI 1ης γενιάς.
Ακολούθησε το εμβληματικό και ονειρεμένο petrolhead Renault 5 Turbo με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο.
Την εποχή του Group B ήρθε και ο πύραυλος εδάφους-εδάφους R5 Maxi Turbo. Κατασκευασμένο σε μόλις 20 αντίγραφα, το συγκεκριμένο 5άρι φορούσε έναν πανίσχυρο turbo κινητήρα 1.5 λίτρου με απόδοση 350 ίππων και anti-lag απευθείας από την Formula 1 και την ομάδα της Renault.
Και κάπως έτσι φαντάζει το ηλεκτρικό μέλλον του Renault 5, ίσως του πρώτου αυτοκινήτου πόλης, με την σύγχρονη έννοια του όρου.
Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας