Δοκιμή: Opel Crossland 1.5d 110 PS

Δοκιμή: Opel Crossland 1.5d 110 PS

Πρακτικό, άνετο και οικονομικό

Εισαγωγή

Το νέο Opel Crossland μπορεί να πέταξε από πάνω του το γράμμα Χ αλλά πρόσθεσε πολλά θετικά στοιχεία στον χαρακτήρα του.

Ο γάμος της γερμανικής εταιρείας με τo PSA Group (αρχικά) φαίνεται πως οφέλεισαι το crossover που έγινε πιο ολοκληρωμένο και αφού το οδηγήσαμε σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Εμφάνιση

Το Crossland υιοθέτησε τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα, Opel Vizor, στην εμπρός μάσκα προσθέτωντας νέα φώτα και νέες εισαγωγές αέρα με διχρωμίες που παίζουν ανάμεσα στο σπορ και τον off road χαρακτήρα.

Στο πίσω μέρος συναντάμε λίγες αλλαγές που επικεντρώνονται στα φωτιστικά σώματα και στο όνομα του μοντέλου που είναι τώρα γραμμένο στο κέντρο του καπό με μεγάλα γράμματα.

Εσωτερικό – Χώροι

Η πρώτη εντύπωση που παίρνει κανείς από το εσωτερικό του, είναι μία αίσθηση ποιότητας και άνεσης. Τα πλαστικά στα επάνω μέρη του ταμπλό είναι μαλακά σε αίσθηση και μόνο στα χαμηλότερα τμήματα έχει σκληρά πλαστικά αλλά γενικά είναι καλοφτιαγμένο και εργονομικό. Πολύ καλή εντύπωση άφησαν τα καθίσματα (AGR) που ήταν άνετα και δεν κούρασαν καθόλου κατά την διάρκεια του ταξιδιού.

Τα κουμπιά δεν είναι είδος υπό εξαφάνιση στο νέο Crossland και οι περισσότερες λειτουργίες των συστημάτων, όπως ο κλιματισμός, γίνεται με αυτά και δεν εντάσσονται στις λειτουργίες της οθόνης 8 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που είναι ενσωματωμένη στο κέντρο του ταμπλό. Από το τιμόνι ο οδηγός μπορεί να ελέγχει αρκετές λειτουργίες ενώ πίσω από αυτό υπάρχει ένας αναλογικός πίνακας οργάνων.

Οι πίσω θέσεις του είναι συρρώμενες (15 cm) και μεταβάλουν το χώρο των αποσκευών αλλά και αυτόν των πίσω επιβατών. Με τα καθίσματα τέρμα πίσω θα βολευτούν άνετα 2 μεγαλόσωμοι επιβάτες καθώς εκτός από χώρο για τα γόνατα έχει αρκετό ελεύθερο χώρο και για τα κεφάλια.

Ανάλογα με τη θέση των καθισμάτων ο χώρος αποσκευών μεταβάλλεται από 410 λτ σε 520 λτ και στα 1255 λτ όταν είναι αναδιπλωμένα.

Ασφάλεια

Το Opel Crossland με τον βασικό εξοπλισμό ασφαλείας πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ. Συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 85% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 84% στην προστασία των παιδιών, 62% στην προστασία των πεζών και 57% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Οι κόμπακτ διαστάσεις του είναι σύμμαχος στις μετακινήσεις και στο παρκάρισμα μέσα στην πόλη ενώ η μαλακή ανάρτηση απορροφάει τις κακοτεχνίες του δρόμου και δεν κουράζει. Στον αυτοκινητόδρομο είναι άνετο και καταπίνει χιλιόμετρα, χωρίς όμως να σε προκαλεί να ανεβάσεις ταχύτητα ενώ το εσωτερικό του είναι αρκετά ήσυχο με τους αεροδυναμικούς θορύβους να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.

Το τιμόνι είναι καλό σε αίσθηση αλλά οι κλίσης που παίρνει στις στροφές, λόγω ανάρτησης, δεν το κάνουν σε καμιά περίπτωση fun to drive. H αυξημένη απόσταση που το χωρίζουν από το έδαφος, δίνει την ευκαιρία στον οδηγό να πατήσει με αυτοπεποίθηση σε χώμα και παρά τα 17 άρια ελαστικά δεν νοιώθεις ότι ταλαιπωρείται. Το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων έχει καλή κλιμάκωση αλλά μέτρια αίσθηση στο κούμπωμα και τα φρένα έχουν όση δύναμη χρειάζεται.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 1,5 λίτρων τεχνολογίας Euro 6 που φορούσε το όχημα της δοκιμής μας είχε απόδοση 110 ίππων και 250 Nm ροπής διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ.

Η λειτουργία του συνόλου ήταν γραμμική και το στήσιμο του αυτοκινήτου δεν θα σε κάνει να ζητήσεις κάτι παραπάνω σε επιδόσεις καθώς έχει αρκετή δύναμη για να κινήσει με αξιοπρέπεια τα 1.214 κιλά του αμαξώματος. Για τα πρώτα 100 χλμ /ώρα από στάση το μικρό SUV χρειάζεται λίγο κάτω από τα 12 δευτ. και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 185 χλμ/ώρα. Επειδή όμως το ζητούμενο σε ένα πετρελαιοκινητήρα είναι η κατανάλωση τα 5,5 λίτρα/100χλμ που κάψαμε είναι πολύ καλά αν και μακρυά από τα 3,9 που δίνει ο κατασκευαστής.

Συμπέρασμα

Το νέο Crossland είναι ένα κόμπακτ ψηλό όχημα που σε κερδίζει με την άνεση που πατάει στο δρόμο, την ψηλή θέση οδήγησης και την σχετική αίσθηση ποιότητας που σου προσφέρει ( κυρίως στην έκδοση με την αλκαντάρα). Το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο για την κατηγορία του και πρακτικό ενώ ο κινητήρας πετρελαίου καίει όσο πρέπει.

Για αυτούς που ψάχνουν το κάτι παραπάνω οδηγικά από ένα αυτοκίνητο, ακόμα και αν είναι SUV, το Crossland δεν θα ικανοποιήσει κυρίως λόγω της μαλακής ανάρτησης του που έχει στόχο την άνεση και όχι την απόλαυση.

Θετικά:

  • Άνετο και πρακτικό εσωτερικό
  • Άνεση ανάρτησης
  • Άνετα καθίσματα
  • Αίσθηση ποιότητας στο εσωτερικό
  • Οικονομία κινητήρα

Αρνητικά:

  • Κλήσεις στις στροφές
  • Αίσθηση κιβωτίου

Θα Θέλαμε να έχει:

  • Την χρυσή τομή “άνεσης-οδικής συμπεριφοράς”

Εξοπλισμός – Τιμή

Η βασική έκδοση Opel Crossland Edition με κινητήρα βενζίνης 83 ίππων 1.200 κ.εκ. ξεκινάει από τις 17.450 ευρώ ενώ με τον κινητήρα πετρελαίου από τις 19.800 ευρώ. Η έκδοση, Ultimate, της δοκιμής μας κοστολογείται στις 23.600 ευρώ και περιλλαμβάνει, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, οθόνη αφής 8 ιντσών, επένδυση αλκαντάρας και ανατομικά καθίσματα, διχρωμία, Head Up Display, κλιματισμό, και πολλά ακόμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τετρακύλινδρος πετρελαίου 1.499 cc 
Ισχύς: 110ps / 3.500 rpm
Ροπή: 250 Nm από τις 1.750 rpm 
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,8 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 3,9 λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 118 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.217 x 1.825 x 1.605 mm
Χώρος αποσκευών: 410/1.255 lt
Βάρος: 1.214 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us