Δοκιμή: Ηλεκτρικό Opel Corsa e με 337χλμ αυτονομία

Δοκιμή: Ηλεκτρικό Opel Corsa e με 337χλμ αυτονομία

Η προσιτή πρόταση ηλεκτροκίνησης για την πόλη και όχι μόνο

Εισαγωγή

Το νέο ηλεκτρικό Opel Corsa είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα που ήρθε στα χέρια μας για δοκιμή αλλά το πρώτο που είχαμε την ευκαιρία να διανύσουμε μαζί του αρκετά χιλιόμετρα. Πέρα από το Corsa σαν αυτοκίνητο, με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του, γνωρίσαμε και από πρώτο χέρι τα υπέρ και τα κατά της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.

Εμφάνιση

Αρχικά το νέο Opel είναι τέκνο της εξαγοράς της γερμανικής εταιρείας από το PSA Group και από τα πρώτα κιόλας χλμ καταλαβαίνεις πως οι Γάλλοι κατάφεραν αυτό που δεν είχε καταφέρει η GM τόσα χρόνια, να βάλει την Opel πολύ γερά στον ανταγωνισμό.

Εμφανισιακά χαρακτηρίζεται από απαλές γραμμές που δεν προκαλούν αλλά δεν το κάνουν και να περνάει αδιάφορο. Δείχνει και είναι μεγαλύτερο σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές Corsa και όσον αφορά την ηλεκτρική έκδοση αυτή δύσκολα κάποιος θα την ξεχωρίζει από τις συμβατικές εκδόσεις.

Εσωτερικό – Χώροι

Στο εσωτερικό του η εικόνα είναι εμφανώς αναβαθμισμένη τόσο στον τομέα των υλικών όσο και σχεδιαστικά. Τα πλαστικά στο επάνω μέρος είναι μαλακά και ποιοτικά και μόνο στα κατώτερα μέρη συναντώνται σκληρότερα υλικά, σύνηθες βέβαια για την κατηγορία του. Η κεντρική κονσόλα με την οθόνη αφής στο κέντρο είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό και από κάτω της βρίσκονται τα φυσικά κουμπιά του συστήματος κλιματισμού.

Το infotainment system είναι απλό στη χρήση του αλλά το μένου του και τα γραφικά μέτρια ενώ ακόμα μία οθόνη υπάρχει πίσω από το τιμόνι όπου αντικαθιστά τα αναλογικά όργανα. Τα καθίσματα του Corsa αποδείχτηκαν άνετα ενώ η εργονομία στο εσωτερικό είναι αρκετά καλή και μεγάλο συν το μεγάλο ντουλαπάκι στη μεριά του συνοδηγού. Οι χώροι στα πίσω καθίσματα είναι καλοί σε γενικές γραμμές και υπάρχει ελάχιστο κενό για τα γόνατα με το εμπρός κάθισμα και ανάμεσα στο κεφάλι με την οροφή. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 267 λίτρα και είναι ελαφρώς μικρότερος σε σχέση με τις εκδόσεις με θερμικό κινητήρα.

Ασφάλεια

Το Opel Corsa πήρε 4 αστέρια στο EuroNCAP τεστ με τον βασικό εξοπλισμό ασφαλείας. Συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 84% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 86% στην προστασία των παιδιών, 66% στην προστασία των πεζών και 69% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Πηγαίνοντας στο οδηγικό κομμάτι οι μηχανικοί της Opel έπρεπε να διαχειριστούν τα σχεδόν 300 “παραπανίσια” κιλά του ηλεκτρικού Corsa που ζυγίζει περίπου 1,5 τόνο. Έτσι η βέλτιωση της ακαμψίας και η τοποθέτηση σφιχτότερων αναρτήσεων ήταν μονόδρομος. Το μικρό γερμανικό αυτοκίνητο δεν έχασε από τις επεμβάσεις την άνεση του στο δρόμο και μόνο σε μεγάλες λακούβες μπορεί να κοπανίσει λίγο η ανάρτηση.

Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, το τιμόνι είναι καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση ενώ η καλή του οδηγική εικόνα συμπληρώνεται και από τα φρένα που έχουν βέβαια και την βοήθεια της φόρτισης κατά το φρενάρισμα. Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι αρκετά καλή και αν προσθέσεις και την απουσία του ήχου του κάποιου θερμικού κινητήρα το ταξίδι είναι ιδιαίτερα άνετο. Ο οδηγός έχει στη διάθεση του τρία προγράμματα οδήγησης, Eco, Normal και Sport.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Το μικρό γερναμικό αυτοκίνητο φοράει έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και παίρνει ενέργεια από μπαταρίες 50 KWh που του δίνουν αυτονομία σύμφωνα με τον κατασκευαστή μέχρι 337χλμ. Η δύναμη του κινητήρα φτάνει και περισσεύει και η άφθονη ροπή σου δίνει την αίσθηση ότι “τρέχεις” πολύ δυνατότερα οχήματα. Εμείς στη δοκιμή μας εξαντλήσαμε τις μπαταρίες του στο σημείο να φτάσουμε κατά ιδρωμένοι (και από άγχος μη μείνουμε και γιατί δεν βάζαμε κλιματισμό γιατί καίει πολυυυ) στο σημείο φόρτισης.

Χωρίς παράπονο έβγαλε 260 χλμ κυρίως σε ανοιχτό δρόμο με ταχύτητες 100χλμ/ώρα αλλά καθώς ο καιρός ήταν ζεστός ανοίξαμε τον κλιματισμό και μας έπιασε κρύος ιδρώτας με την αυτονομία να κάνει βουτιά σχεδόν αμέσως και τον κλείσαμε. Και δεν είναι κάτι που φταίει το μοντέλο αλλά αφορά το σύνολο των ηλεκτρικών οχημάτων. Με την μπαταρία να είναι στο 15% της αυτονομίας της καθώς την τελευταία μέρα κάναμε πολύ κράτει για να μας πάει, φτάσαμε στο σημείο φόρτισης όπου για κακή μας τύχη μόλις είχε κουμπώσει στο μοναδικό ταχυφορτιστή ένα Tesla Model 3. Βέβαια είχαμε μία ευχάριστη και επικοδομητική συζήτηση με τον ιδιοκτήτη γύρω από το κόστος χρήσης των ηλεκτρικών αλλά αν βιάζεσαι η μία ώρα που μπορεί να περιμένεις θα φανεί αιώνας. Εν συντωμία και αφού πληρώσαμε 17,38 ευρώ για 30 λεπτά φόρτισης για να πάρουμε μία αυτονομία λίγο πάνω από 200χλμ με την KWH να κοστίζει πριν λίγους μήνες στο “βενζινάδικο” 0,6KWh για τον ταχυφορτιστή ήταν το δεύτερο μείον για τα ηλεκτρικά. Eκτός αν έχεις βιομηχανικό ρεύμα ή οικιακά φωτοβολταϊκά όπου η τίμη πέφτει αρκετά. Η Opel δίνει μικτή κατανάλωση για το μοντέλο στις 16,8 kWh /100 χλμ και σε ταχυφορτιστή παίρνει το 80% της ενέργειας του σε 30 λεπτά.

Συμπέρασμα

Το Corsa είναι ένα ευρύχωρο μικρό αυτοκίνητο με καλή συμπεριφορά στο δρόμο, καλοφτιαγμένο χωρίς να προκαλεί σχεδιαστικά. Ο ηλεκτροκινητήρας του προσφαίρει πάρα πολύ καλές επιδόσεις και η αυτονομία, με προσοχή και τις κατάλληλες συνθήκες, μπορεί να φτάσει και πάνω από τα 300χλμ που καλύπτει άνετα τις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και κοντινά ταξίδια.

Σε αυτό που θα σταθούμε είναι ότι πριν την απόκτηση ένος ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα πρέπει να ληφθούν υπόψη, ότι το κόστος φόρτισης στα κοινόχρηστα δίκτυα δεν είναι και ότι πιο οικονομικό και αν τα ταξίδια είναι στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα τότε η στάση για φόρτιση είναι αναπόφευκτη ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες με το κλιματισμό αναμμένο.

Θετικά:

  • Οδηγική συμπεριφορά
  • Χώροι για τους επιβάτες
  • Επιδόσεις
  • Εσωτερικός σχεδιασμός
  • Φρένα
  • Αυτονομία

Αρνητικά:

  • Τιμή
  • Μείωση της αυτονομίας από τη χρήση του κλιματισμού
  • Κόστος χρήσης αν δεν υπάρχει οικιακός φορτιστής

Θα θέλαμε να έχει:

  • Ταχύτερο χρόνο φόρτισης (για όλα τα ηλεκτρικά γενικά)

Εξοπλισμός – Τιμή

Η αρχική τιμή για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού Opel Corsa e-Edition ξεκινάει από τις 32.500 ευρώ και η λίγο πιο πλούσια Elegance από τις 33.500 ευρώ(τιμές χωρίς τις εκπτώσεις). Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται οθόνη αφής 7 ιντσών, κλιματισμός, ψυφιακό καντράν, drive mode, safety pack και πολλά ακόμη.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας
Ισχύς: 136ps
Ροπή: 260 Nm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 1 σχέσεως
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,1 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Μέση κατανάλωση: 16,8kWh/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.060 x 1.765 x 1.433 mm
Χώρος αποσκευών: 267 lt
Βάρος: 1.530 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us