Μία “Ακροπολική” συνέντευξη με τους Μάνο και Κώστα Στεφανή

Μία “Ακροπολική” συνέντευξη με τους Μάνο και Κώστα Στεφανή

αγαπημένες στιγμές και “ιερά τέρατα” του Ράλλυ Ακρόπολις

Ελάχιστες ημέρες έχουν απομείνει για την έναρξη του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Του αγαπημένου μας αγώνα που περιμένουμε όλη τη χρονιά για να πάρουμε τα…βουνά. Για τους Μάνο και Κώστα Στεφανή είναι ένα ιδιαίτερο Ακρόπολις. Ειδικότερα για τον Κώστα είναι το 30ο το και με αφορμή αυτό το γεγονός, μιλήσαμε με το πλήρωμα του Ford Fiesta Rally3 ενόψει του εθνικού μας αγώνα.

Μάνο, είναι η 4η σου συμμετοχή στο Ράλλυ Ακρόπολις. Το φετινό αγωνιστικό με το οποίο  θα συμμετάσχετε είναι ένα FordFiestaRally3, σε μία κατηγορία όπου υπάρχει πολύς και έντονος συναγωνισμός από Έλληνες και ξένους οδηγούς. Ποιες είναι οι βλέψεις σου για το αποτέλεσμα; Πώς σκέφτεσαι να αντιμετωπίσεις τακτικά τον αγώνα;

Μάνος: «Πρόκειται για ένα κλασικό Ράλλυ Ακρόπολις, που σίγουρα απαιτεί σωστή τακτική, τόσο σε οδηγικό όσο και σε πνευματικό επίπεδο. Οι βλέψεις μας εστιάζονται βασικά να τερματίσουμε τον αγώνα. Η απουσία αγώνων από το παλμαρέ μου τα τελευταία χρόνια, δε μας επιτρέπει σκέψεις για υψηλές θέσεις στην κατάταξη της κατηγορίας. Παρόλα αυτά θέλουμε να κινηθούμε αξιοπρεπώς, ευχαριστώντας τους θεατές που θα βρεθούν στα βουνά για το Ράλλυ Ακρόπολις και τον χορηγό μας».

Μάνο, η κατηγορία Rally3 θεωρείται μία πολύ δυναμική επιλογή, ιδανική για αυτόν που θέλει να εξελιχθεί ως οδηγός και πλήρωμα γενικότερα. Ποιες είναι οι διαφορές σε σχέση με το αγωνιστικό κατηγορίας Rally2 που έτρεξες παλιότερα στο Ακρόπολις;

Μάνος: «Αρχικά η διαφορά έγκειται στην ιπποδύναμη, καθώς τα αυτοκίνητα κατηγορίας Rally3 υπολείπονται κατάπερίπου 50 ίππους των αυτοκινήτων Rally2. Συνολικά, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο αρκετά φιλικό και αυτός είναι άλλωστε ο λόγος που επιλέγεται τόσο από νέους οδηγούς, όσο και από οδηγούς μεγαλύτερης ηλικίας, οι οποίοι πλέον έχουν πιο αραιή εμπλοκή στους αγώνες ράλλυ».

Κώστα, 49 χρόνια αγωνιστικής δράσης, 30 χρόνια Ράλλυ Ακρόπολις. Είσαι πλέον ένα «μέρος» του ίδιου του Ακρόπολις. Αν περιγράφεται με μία λέξη, τι είναι το Ακρόπολις για εσένα;

Κώστας: «Αναμονή (για το επόμενο)».

Κώστα, το φετινό Ακρόπολις είναι διαφοροποιημένο σε σχέση με το παρελθόν, περισσότερο «απλωμένο» σε σχέση με το άμεσο παρελθόν. Πιστεύεις ότι θα πρέπει να παραμείνει γύρω από την Λαμία και το Λουτράκι ή θα πρέπει να «γυρίσει» γύρω και από άλλες περιοχές; Θα ήταν καλή ιδέα οι μη επαναλαμβανόμενες ειδικές όπως πχ το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις;

Κώστας: «Όπως έχουν σήμερα οι κανονισμοί που διέπουν το WRC δεν είναι δυνατόν να σχεδιαστεί και να διοργανωθεί αγώνας με ειδικές διαδρομές που θα γίνονται μόνο μια φορά. Αναμφίβολα η περιοχή της Λαμίας λόγω γεωφυσικού κάλους έχει περισσότερο αντιπροσωπευτικές διαδρομές».

Μάνο, πώς είναι να έχεις μεγαλώσει μέσα σε οικογενειακό περιβάλλον όπου κυκλοφορούσαν «ιερά τέρατα» των ράλλυ; Οι Biasion, Kankkunen, McRae αλλά και Ιαβέρης και Τζίγγερ είναι μόνο μερικά από αυτά.

Μάνος: «Νιώθω πολύ τυχερός που μεγάλωσα ανάμεσα σε όλα αυτά τα ιερά τέρατα των ράλλυ και σίγουρα, αυτό έπαιξε καθοριστικό ρόλο ώστε από μικρή ηλικία να θέλω να ασχοληθώ με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό».

Μάνο, ποια ειδική διαδρομή πιστεύεις ότι θα σε δυσκολέψει περισσότερο και ποια πιστεύεις είναι βατή για εσένα;

Mάνος: «Ένα Ράλλυ Ακρόπολις κρύβει πάντοτε εκπλήξεις, επομένως θεωρώ παρακινδυνευμένο να κάνω μια τέτοια πρόβλεψη. Το Ράλλυ Ακρόπολις απαιτεί τακτική, σοβαρότητα και πάντα κρύβει παγίδες, αν δεν το σεβαστείς».

Κώστα, μετά από τόσα Ακρόπολις, ποιο είναι το αγωνιστικό που σε χαρακτήρισε; Ποιο σε γοήτευσε, και ταυτόχρονα ποιο δεν θέλεις να «ξαναδείς»;

Κώστας: «Θα ξεκινήσω ανάποδα την απάντηση μου. Δεν υπάρχει αγωνιστικό αυτοκίνητο που δεν θα ήθελα να ξαναδώ!  Επειδή η εμπειρία έρχεται με τα χρόνια θα έλεγα ότι με χαρακτήρισαν τα Escort,  με γοήτευσαν οι Lancia και θα προσθέσω ότι με στοίχειωσε το Quattro».

Κώστα, ποια είναι η αγαπημένη σου ειδική διαδρομή στα 30 Ακρόπολις που έχεις τρέξει; Η ομορφότερη αλλά και πιο δύσκολη στιγμή που θυμάσαι;

Κώστας: «Ταρζάν δεκαετίας ‘70 όπως ήταν τότε: στενός, τραχύς, αλλού φιλικός κι αλλού πετρόσπαρτος, με τις ευθείες γεμάτες νεροκοιλιές.

Η ομορφότερη στιγμή (γιατί η ομορφιά και η ευτυχία είναι στιγμές): Ακρόπολις 1990 αμέσως μετά την τεράστια ειδική διαδρομή της Νεράΐδας και στον ελάχιστο διαθέσιμο χρόνο πριν μπούμε στον Ταρζάν, να μας αλλάζουν λάστιχα μηχανικοί της επίσημης Lancia Martini και ο μυθικός CesareFiorio να κρατάει το αυτοκίνητο μας από το πλάι για να μην πέσει από τους γρύλους και να μας προσφέρει νερό.

Η πιο δύσκολη, η τούμπα με το Escort Group4 το 1978 στην πρώτη ειδική του αγώνα Ριτσώνα κατηφόρα, με τον Ιαβέρη».

Η σούπερ ειδική στον Σείριο έχει προκαλέσει κάποιες αντιδράσεις σχετικά με το κλείσιμο του κεντρικού οδικού άξονα της χώρας. Μάλιστα αρχικά είχε σχεδιαστεί αποκλεισμός και των δύο ρευμάτων, κάτι που τελικά άλλαξε μετά από προτροπή της FIA. Μετά τις ειδικές σε ΟΑΚΑ και πλατεία Νερού τα προηγούμενα χρόνια, ποια είναι η γνώμη σας για την επιλογή του Σείριου; Αλλά και γενικότερα για τις σούπερ ειδικές στο WRC;

Μάνος: «Σαν ιδέα, η υπερειδική έχει νόημα καθώς συνήθως πραγματοποιείται σε σημεία που είναι πιο προσιτά για τους πολλούς θεατές, επομένως φέρνει πιο κοντά στα ράλλυ και νέο κόσμο, που ενδεχομένως δε θα βρισκόταν τα βουνά. Τώρα, σχετικά με την επιλογή του Σείριου, θεωρώ πως είναι μια απόφαση η οποία τελικά θα κριθεί εκ του αποτελέσματος».

Κώστας: «Είναι σαφές πως όσον αφορά στην επιλογή της υπερειδικής, η Οργανωτική Επιτροπή προσπαθεί κάθε χρόνο να διαφοροποιείται και να μην επαναλαμβάνεται. Πέραν της αλλαγής τοποθεσίας, φέτος υπάρχει διαφοροποίηση και στο χρονικό σημείο κατά το οποίο θα πραγματοποιηθεί η υπερειδική, αφού δε θα αποτελέσει την εναρκτήρια διαδρομή του αγώνα, αλλά θα ολοκληρώσει μια γιγαντιαία ημέρα συνολικού μήκους 695,64 χλμ., η οποία θα έχει καταπονήσει πληρώματα και αυτοκίνητα. Έχουν ακουστεί κριτικές σχετικά με τη συγκεκριμένη επιλογή, όμως η εμπειρία  με έχει διδάξει πως πραγματική εικόνα για την ορθότητα του εγχειρήματος, θα έχουμε μετά από την ολοκλήρωσή του».

Θα θέλαμε να σας δούμε να συμμετάσχετε και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Πιστεύετε ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό και κάτω υπό ποιες προϋποθέσεις;

Μάνος: «Δυστυχώς, επαγγελματικές και όχι μόνο υποχρεώσεις, καθιστούν σχεδόν αδύνατη την παρουσία μας στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ με πλήρη εμπλοκή. Μακάρι να καταφέρουμε κάποια στιγμή να συμμετάσχουμε έστω και μεμονωμένα, σε κάποιους αγώνες του θεσμού».

Κώστας: «Ωραία θα ήταν αλλά δεν είναι εφικτό να συμμετάσχουμε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ λόγω υποχρεώσεων με τηλεοπτικό TractioN, το site μας traction.gr, αλλά και τις απαιτήσεις του TractioN Rally Team.

Εμείς από τη μεριά να ευχηθούμε στο αγαπημένο πλήρωμα καλή επιτυχία και ασφαλή Ράλλυ Ακρόπολις!

Συνέντευξη στον Γιώργο Ζιώγα

Contact Us