Mercedes VRC: ένα ξεχασμένο project

Mercedes VRC: ένα ξεχασμένο project

άγνωστο για τους περισσότερους

Λίγοι ίσως γνωρίζουν για το VRC της Mercedes. Και ακόμη λιγότεροι θα το θυμούνται. Επρόκειτο για ένα concept πολύ προχωρημένο για την εποχή του που είχε παρουσιάσει η γερμανική εταιρία στη Γενεύη το 1995.

Στη Στουτγάρδη είχαν κάνει τις έρευνες τους στους καταναλωτές και κατέληξαν στο συμπέρασμα οτι οι περισσότεροι θα προτιμούσαν να αλλάξουν χρήση του αυτοκινήτου τους μετά από λίγα χρόνια. Αυτές οι μελέτες έδειχναν οτι ήταν πολύ πιθανό να διαφοροποιηθούν οι ανάγκες των κατόχων μιας Mercedes.

Έτσι στη Στουτγάρδη οδηγήθηκαν στη λύση του 4 σε 1 αμαξώματος ή του Vario Research Car, όπως είναι το πλήρες όνομα του.

Η βάση ήταν ένα πολυτελές…pick up που ήρθε πολύ πριν την X-Class. Πάνω σε αυτό μπορούσες να “παίξεις” ανάλογα με τη διάθεση σου.

Αφαιρώντας το “καπάκι” αποκτούσες ένα πολυτελές 4θέσιο κάμπριο για να πας μια ωραία καλοκαιρινή βόλτα στην παραλία.

Αν όμως χρειαζόσουν να κάνεις μια μετακόμιση ή να πας στη…λαϊκή, το VRC μετατρεπόταν σε ένα πρακτικότατο station wagon, τύπου… C63 Estate!

Και αν ένιωθες την ανάγκη να αποκτήσεις κάτι από SLK, τότε η VRC άλλαζε απευθείας σε ένα σπορ κουπέ απλώς με το κούμπωμα του κατάλληλου αμαξώματος.

Σύμφωνα με τη Mercedes, τα καπάκια ζύγισαν από 30 έως 50 κιλά και μπορούσες να τα αλλάξεις μόνος σου σε περίπου 15 λεπτά. Βέβαια οι Γερμανοί πίστευαν οτι οι κάτοχοι της VRC δεν θα έμπαιναν στον κόπο να αγοράσουν όλα τα έξτρα καπάκια του αυτοκινήτου αλλά αντιθέτως θα πήγαιναν στην αντιπροσωπεία. Με το κατάλληλο αντίτιμο θα μπορούσαν να αλλάξουν διάθεση και…στυλ αυτοκινήτου. Κάτι μας θυμίζει αυτό…

Πέρα από το πρωτοποριακό σχεδιασμό του concept car, η VRC ξεχώριζε και για τις ηλεκτρονικές της καινοτομίες. Μία από αυτές ήταν η χρήση δορυφορικού GPS και έγχρωμης οθόνης στο ταμπλό αλλά και το σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης για προπορευόμενο όχημα.

Να σημειώσουμε πως η VRC είχε μπροστινή κίνηση και πάνω της δοκιμαζόταν το Active Body Control. Ναι καλά θυμάστε, το περιβόητο σύστημα ευστάθειας που μπήκε στην A-Class το 1997 μετά το…ντελαπάρισμα.

Τελικά το project της VRC δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή για άγνωστους λόγους βέβαια. Ίσως γιατί λίγα χρόνια αργότερα εμφανίστηκαν τα “συμπαθή” μας…SUV.

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας