Η BMW δεν είναι ακόμη έτοιμη να εγκαταλείψει τους θερμικούς κινητήρες
Η BMW δεν είναι ακόμη έτοιμη να εγκαταλείψει τους θερμικούς κινητήρες
τέτοιες ειδήσεις θέλουμε…
Πείτε μας οπισθοδρομικούς, πείτε μας συντηρητικούς, πείτε μας όπως εσείς θέλετε αλλά εδώ στο ΕπιΤροχών είμαστε ορκισμένοι φίλοι της βενζίνης, των πιστονιών και της καθαρής, ανόθευτης Οδήγησης που κατά τη γνώμη μας τη βρίσκεις μόνο στα θερμικά μοτέρ. Μην μας αποκάλεσετε μόνο φίλους των…καρτέλ του πετρελαίου αφού προφανώς δεν έχουμε κάποια σχέση με πετρελαιάδες!
Και ευτυχώς μέσα στην ηλεκτροκίνητη λαίλαπα που έρχεται με “όσα”, υπάρχουν ακόμη κάποιες αμυδρές ελπίδες πως τα αγαπημένα μας μοτέρ εσωτερικής καύσης θα συνεχίζουν να μας κάνουν παρέα για αρκετές δεκαετίες ακόμη.
Για παράδειγμα, η πρόσφατη δήλωση του αφεντικού της BMW, Oliver Zipse. Ούτε λίγο ούτε πολύ, ο επικεφαλής των Γερμανών του Μονάχου είπε στο περιοδικό Automobilwoche, πως ακόμη δεν έχει έρθει ο καιρός για πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Αν και η BMW υποστηρίζει πλήρως τη μετάβαση στα αμπέρ και τα βόλτ, ωστόσο δεν “τρελαίνεται” κιόλας να ανακοινώσει ημερομηνία παύσης παραγωγής θερμικών μοτέρ. Σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές που έχουν ορίσει επίσημα την ημερομηνία που θα στείλουν στο…πυρ το εξώτερο τις κυλινδροκεφαλές και τα μπουζί.
Όπως δήλωσε ο Zipse, η εταιρία φυσικά και αναπτύσσει συνεχώς τους ηλεκτροκινητήρες της ενώ πρόκειται να παρουσιάσει και μια πληθώρα από ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα επόμενα χρόνια. Εντούτοις δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει τους ΚΕΚ αλλά αντίθετα, η BMW δουλεύει πάνω σε μια νέα γενιά θερμικών V6 και V8 μοτέρ που θα λανσάρει επίσης στο όχι πολύ μακρινό μέλλον.
Επιπλέον, ο Γερμανός CEO, μιλώντας λογικά, τόνισε οτι δεν υπάρχει λόγος για την BMW να εγκαταλείψει μια τεχνολογία η οποία κατέχει το συντριπτικό ποσοστό πωλήσεων στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ για να μεταβεί σε μία…άγνωστη και εντελώς νέα για την οποία ακόμη δεν υπάρχουν απτές αποδείξεις ότι θα έχει επιτυχία και κέρδος. Το σημαντικότερο μειονέκτημα των BEV για τον Zipse, είναι πως δεν υπάρχει ακόμη λόγος να μεταφερθούμε πλήρως στην ηλεκτροκίνηση αφού η υπάρχουσα αλλά και μελλοντική τεχνολογία των ΜΕΚ δεν είναι τόσο “βρώμικη” όσο φαίνεται. Καταλήγοντας τόνισε οτι τα ερχόμενα χρόνια σίγουρα οι υποδομές και η τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σίγουρα θα βελτιωθούν. Μέχρι τότε όμως θα “αναγκαστούμε” να συνυπάρχουμε με τα αγαπημένα μας “μπουκωμένα μπεκάκια” και τις λαδωμένες βαλβίδες του μοτέρ μας. Ευτυχώς…
Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας