Δοκιμή: VW Golf eTSI 150 PS DSG

Δοκιμή: VW Golf eTSI 150 PS DSG

Ένα Golf με πιο τολμηρή εμφάνιση και σπορ συμπεριφορά

Εισαγωγή

Όταν φιγουράρεις στην κορυφή της κατηγορίας για πολλά χρόνια και το όνομα σου είναι ένα από τα ιστορικότερα στο χώρο της αυτοκίνησης τότε είναι αναπόφευκτο να έχεις πολλούς φανατικούς φίλους αλλά και πολλούς εχθρούς. To Golf βρίσκεται πλέον στην 8ή γενιά του και εκ πρώτης όψεως φαίνεται πως η VW έχει κάνει περισσότερες αλλαγές απ’ ότι μας έχει συνηθίσει όταν αλλάζει μοντέλο.

Εμφάνιση

Η γερμανική εταιρεία έπαιξε λίγο παραπάνω με τη σχεδίαση της νέας γενιάς και τόλμησε περισσότερες αλλαγές στην εμφάνιση αλλά ακόμα και έτσι εύκολα αντιλαμβάνεσαι αμέσως την ταυτότητα του.

Η μούρη έχει γίνει πιο επιθετική καθώς “κοιτάει” λίγο αγριεμένη προς τα κάτω ενώ τα στάνταρ φώτα LED δίνουν τη δική τους χαρακτηριστική πινελιά. Ο νέος σχεδιασμός έχει βελτιώσει και τον αεροδυναμικό συντελεστή (Cd) φτάνοντας το πολύ καλό νούμερο 0,275.

Στο πίσω μέρος οι γραμμές του έχουν γίνει πιο αιχμηρές και στις αλλαγές συγκαταλέγονται το ανανεωμένο σήμα της εταιρείας όπου από κάτω φιλοξενεί τα τέσσερα γράμματα του ονόματος του.

Εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό του, οι αλλαγές είναι πολλές και η 8η γενιά δεν θυμίζει σχεδόν σε τίποτα την 7ή. Το ταμπλό έχει γίνει πιο μονοκόματο και οι γραμμές τρέχουν από τη μία ακρή στην άλλη ενώ τα φυσικά κουμπιά είναι είδος προς εξαφάνιση καθώς η οθόνη αφής έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας όλες τις λειτουργίες χωρίς αυτό βέβαια να είναι και πάντα λειτουργικό.

Πολύ όμορφη είναι η κεντρική κονσόλα όπου φιλοξενεί το μικρό λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου που θυμίζει και λίγο 911.

Η συνολική εργονομία του εσωτερικού είναι πολύ καλή καθώς δεν λείπουν και οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα και στη θέση του συνοδηγού υπάρχει βάση isofix για παιδικό κάθισμα.

Τα υλικά στο πάνω μέρος του ταμπλό είναι μαλακά σε αφή και σε χαμηλότερα μέρη του εσωτερικού υπάρχουν σκληρότερα πλαστικά με την συναρμογή να είναι αρκετά καλή.

Το εσωτερικό του είναι από τα πιο σύγχρονα που θα συναντήσει κανείς σήμερα σε hatchback. H οθόνη αφής στο κέντρο είναι 8,25 ιντσών και διαθέτει εξαιρετικά γραφικά με το μενού να είναι πολύ εύκολο στη λειτουργία. Είδος προς εξαφάνιση είναι επίσης και τα αναλογικά όργανα καθώς μία οθόνη των 10 ιντσών προσφέρει στον οδηγό όχι μόνο τις πληροφορίες που χρειάζεται αλλά ακόμα περισσότερες.

Το μήκος του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί σε σχέση με την προηγούμενη γενιά φτάνοντας πλεόν τα 4.284 χλστ. ενώ το μεταξόνιο είναι στα 2.636 χλστ.

Στα πίσω καθίσματα θα βολευτούν άνετα 2 ενήλικες επιβάτες καθώς ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι είναι αρκετός ενώ δεν θα πει όχι στο να μεταφέρει με σχετική άνεση και 3ο επιβάτη πίσω.

Ο χώρος των αποσκευών, των 380 λίτρων, δεν είναι ο καλύτερος της κατηγορίας άλλα είναι τετραγωνισμένος και διαθέτει διπλό πάτωμα. Όταν πέσουν τα πίσω καθίσματα δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος με το συνολικό όγκο να φτάνει τα 1.237 λίτρα.

Ασφάλεια

Το VW Golf πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 95% στην προστασία των ενήλικων επιβατών,  89 % στην προστασία των παιδιών,  76% στην προστασία των πεζών και 78% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Το Golf πάντοτε είχε ως στόχο τις άνετες μετακινήσεις και η 8ή γενιά δεν ξεφεύγει από αυτή τη φιλοσοφία. Η ανάρτηση είναι σωστά ρυθμισμένη και αν και λίγο σκληρή δεν μεταφέρει τίποτα στην καμπίνα των επιβατών όταν περνάει πάνω από λακούβες. Τα καθίσματα είναι άνετα και φαρδιά και βοηθάνε στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο την ώρα που το Golf παρουσιάζεται εξαιρετικά ευθύβολο και η καμπίνα του δεν επηρεάζεται από εξωτερικούς θορύβους.

Το ευχάριστο στο νέο Golf είναι πως έχει δωθεί αρκετή έμφαση και στην σπορ αίσθηση του συνόλου, τιμόνι, αναρτήσεις. Το γερμανικό hatchback θα στρίψει με αυτοπεποίθηση καθώς το τιμόνι του έχει πολύ καλή πληροφόρηση και το στήσιμο της ανάρτησης δεν αφήνει το πλαίσιο να εμφανίσει κλίση. Τα φρένα του είναι δυνατά και αποτελεσματικά ενώ το 7 άρι DSG κιβώτιο ταχυτήτων αλλάζει γρήγορα σχέση στα ανεβάσματα αλλά λίγο αργά και απότομα στα κατεβάσματα όταν θες να πας γρήγορα.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Το όχημα της δοκιμής μας φορούσε κάτω από το καπό του τον 1,5 λίτρου eTSI τούρμπο κινητήρα και ανήκει στην κατηγορία των mild hybrid. Ουσιαστικά ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας παίρνει ενέργεια από μπαταρία 48V και υποβοηθάει τον θερμικό κινητήρα κυρίως στην εκκίνηση, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση, σύμφωνα με τη VW, έως και 10%.

Το πότε βοηθάει ή όχι ο ηλεκτροκινητήρας δεν γίνεται σε καμία φάση αντιληπτό από τον οδηγό με τη διαδικασία να γίνεται ομαλά. Ο eTSI κινητήρας αποδίδει 150 ίππους και η ροπή φτάνει τα 250 Nm διαθέσιμη από τις 1,500 σ.α.λ. και η δύναμη του είναι υπέρ αρκετή για να κινήσει τα περίπου 1,260 κιλά του. Για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση το Golf χρειάζεται 8,5 δευτ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 224 χλμ/ώρα.

Η μέση κατανάλωση κατά τη δοκιμή μας κυμάνθηκε στα 7,6 λίτρα (4,8 λτ/100χλμ τιμή κατασκευαστή) σε μικτές διαδρομές, ενώ στο ταξίδι στην εθνική ο οδηγός μπορεί να δει και νούμερα κοντά στο 6,5 λίτρα/100χλμ και αναλόγως το βάρος του ποδιού και ακόμα παρακάτω.

Συμπέρασμα

Η 8ή γενιά του Golf είναι η πιο ολοκληρωμένη, όσον αφορά την οδηγική του συμπεριφορά, σε σχέση με τις προηγούμενες. Μπορεί να μην διεκδικεί τις δάφνες του πιο οδηγοκεντρικού hatchback αλλά έχει ακοκτήσει “πολύ” σπορ χαρακτήρα χωρίς ωστόσο να στερείται καθόλου άνεσης που ήταν και το μεγάλο του ατού.

Το hi tech εσωτερικό με το digital cockpit θα το λατρέψουν πολλοί ενώ στα συν είναι και η ευκολία του μενού των συστημάτων ενημέρωσης.

Στα αρνητικά η απουσία των φυσικών κουμπιών για κάποιες βασικές λειτουργίες θα ξυνίσει στην αρχή και θέλει λίγο χρόνο προσαρμογής και εκπαίδευσης.

Θετικά:

  • Συστήματα ασφαλείας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Hi tech εσωτερικό
  • Πολυτελής “συνολική” εικόνα στο εσωτερικό

Αρνητικά:

  • Τα κατεβάσματα στο DSG
  • Τα σκληρά πλαστικά σε κάποια σημεία

Θα Θέλαμε να έχει:

  • Πολλαπλών συνδέσμων πίσω ανάρτηση σε όλες τις εκδόσεις

Εξοπλισμός – Τιμή

Οι τιμές του νέου Golf ξεκινάνε από τις 20.500 ευρώ με τον χιλιάρι TSI κινητήρα βενζίνης των 110 ίππων και για το πετρέλαιο από τις 26.750 ευρώ με τον 2.0 TDI των 150 ίππων. Επίσης το νέο Golf είναι διαθέσιμο και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση αλλά και σε έκδοση με φυσικό αέριο.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ήταν η έκδοση Style με τον κινητήρα eTSI των 1.498 κ.εκ. και τους 150 ίππους και η τιμή ανέρχεται στις 28.100 ευρώ. Στον πολύ πλούσιο εξοπλισμό του περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, προβολείς LED, εσωτερικό φωτισμό, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης, front assist με πέδηση ανάγκης και σύστημα αναγνώρισης πεζού, lane assist, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα με λειτουργία μασάζ, ζάντες αλουμινίου, οθόνη αφής 8,25 ιντσών και ψηφιακό ταμπλό 10 ιντσών.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τετρακύλινδρος τούρμπο βενζίνης 1.498 cc mild hybrid
Ισχύς: 150 ps / 5.000 rpm
Ροπή: 250 Nm από τις 1.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 7 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,5 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 224 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,8 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 106 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.284 x 1.789 x 1.456 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Βάρος: 1.260 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας