Δοκιμή: Skoda Octavia Grand Coupe 1.5 TSI 150 PS
Δοκιμή: Skoda Octavia Grand Coupe 1.5 TSI 150 PS
Συνεχίζει να εντυπωσιάζει
Εισαγωγή
Από το 1996 όταν και έκανε το ντεμπούτο του, το Skoda Octavia κατάφερε να γίνει best seller μοντέλο σε πολλές χώρες της Ευρώπης και να ξεπεράσει τα 6.500.000 αντίτυπα. Πλέον η τέταρτη γενιά του μοντέλου, έρχεται πιο “ώριμη” από ποτέ και θέλει να παραμείνει ένα best value for money μοντέλο που δε του λείπει τίποτα.
Εμφάνιση
Η νέα Octavia είναι διαθέσιμη και σε έκδοση Grand Coupe για αυτούς που θέλουν ένα όχημα με πιο δυναμική και σπορ εμφάνιση.

Στο εμπρός μέρος τα λεπτά φώτα LED ενώνονται με τη μάσκα και παρόλο που δεν προκαλεί ούτε εντυπωσιάζει με τις γραμμές του το τελικό αποτέλεσμα είναι αρκετά όμορφο.

Στο πίσω μέρος η εικόνα είναι παρόμια με τα λεπτά φώτα LED να δίνουν σπορ χαρακτήρα και το όνομα Skoda να αναγράφεται στο κέντρο.
Τα φλας με τη κυλιόμενη λειτουργία δίνουν μία hi tech και συγχρόνως premium νότα θυμίζοντας ακριβότερα μοντέλα.
Εσωτερικό – Χώροι
Το μεγαλύτερο προσόν μίας Octavia ανέκαθεν ήταν οι χώροι στο εσωτερικό της και η τέταρτη γενιά παρέμεινε πιστή σε αυτό αλλά συγχρόνως έκανε και ένα βήμα παραπέρα στο σχεδιασμό και την ποιότητα κατασκευής.

Με μεταξόνιο 2.686 χλστ. και συνολικό μήκος 4.689 χλστ. θα φιλοξενήσει άνετα μέχρι και πέντε ενήλικες επιβάτες με τους πίσω να βολεύονται πολύ άνετα στα καθίσματα της.
Πέρα από τους χώρους οι επιβάτες της θα ευχαριστηθούν και το εσωτερικό καθώς καθαρές γραμμές διατρέχουν από την μία μεριά του ταμπλό μέχρι την άλλη χωρίζοντας το σε επίπεδα.
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σε αρκετά σημεία ποιοτικά και μαλακά στην ηφή ενισχύωντας την αναβαθμισμένη αίσθηση ποιότητας που αποπνέει.
Η εργονομία είναι πολύ καλή και διαθέτει αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και μεγάλους χώρους στις πόρτες και στο ντουλαπάκι του “τεμπέλη”.
Στο κέντρο του ταμπλό, όπως και σε κάθε νέο όχημα, βρίσκεται μία οθόνη αφής που στην συγκεκριμένη έκδοση Style είναι 10 ιντσών και διαθέτει πλούσιο μενού και καλά γραφικά. Πίσω από το τιμόνι, τα αναλογικά όργανα έχουν δώσει τη θέση τους στο ψηφιακό πίνακα των 10.25 ιντσών.

Τέλος, ο χώρος αποσκευών δεν θα απογοητεύσει κανέναν καθώς στα 600 λίτρα θα χωρέσει τα πάντα ενώ με τα καθίσματα αναδιπλωμένα ο οφέλιμος χώρος φτάνει τα 1.555 λίτρα.
Ασφάλεια
Το Skoda Octavia πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 92% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 88 % στην προστασία των παιδιών, 73% στην προστασία των πεζών και 79% στα συστήματα ασφαλείας.
Στον δρόμο
Έχοντας καλές οδηγικές εμπειρίες από τις προηγούμενες γενιές του μοντέλου αναμενόμενο ήταν η νέα Octavia να διαθέτει ενδιαφέρουσα και ολοκληρομένη οδική συμπεριφορά. Σίγουρα το μέγεθος της δεν καθιστά εύκολη την καθημερινή μετακίνηση στην πόλη αλλά η άνετη ανάρτηση δεν κουράζει στους διαλυμένους ελληνικούς δρόμους.
Στο ταξίδι όμως απλώνει τα δυνατά της στοιχεία και παραμένει άνετη και ευθύβολη ανεξαρτήτως ταχύτητας με την ηχομόνωση της καμπίνας να είναι αρκετά καλή καθώς η μακριά 6ή σχέση βοηθάει σε αυτό αλλά και στην κατανάλωση.
Το πλαίσιο της Octavia δείχνει αρκετά στιβαρό στις στροφές αλλά οι λίγο πιο ψαγμένοι θα καταλάβουν αμέσως πως η επιλογή του ημιάκαμπου άξονα πίσω στις μικρές εκδόσεις δεν είναι και ότι καλύτερο καθώς συμπεριφέρεται λίγο άτσαλα όταν έχει κακοτεχνίες επάνω στη στροφή.

Κατά τα άλλα παραμένει ουδέτερη ακόμα και αν πιεστεί, ενώ το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση και “σωστό” βάρος. Το καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων ενισχύει την καλή συνολική εικόνα με τα δυνατά φρένα να συμπληρώνουν το παζλ της ποιοτικής οδικής συμπεριφοράς.
Ο οδηγός έχει και την ευχέρεια επιλογής τεσσάρων προφίλ οδήγησης, Eco, Normal, Sport και Individual μέσω του Driving Mode Select.
Κινητήρας – Επιδόσεις
Ο τετρακύλινδρος τούρμπο TSI κινητήρας των 1.498 κ.εκ. αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.500 σ.α.λ. και είναι όλο όσο χρειάζεται για να κινήσει με άνεση τα περίπου 1.300 κιλά της.

Είναι γραμμικός σε λειτουργία και διαθέτει τεχνολογία ACT (Active Cylinder Manaement) που απενεργοποιεί τους δύο μεσαίους κυλίνδρους σε χαμηλό φορτίο και σε εύρος στροφών 1.400 – 4.000 σ.α.λ. και η λειτουργία του περνάει απαρατήρητη.
Από πλευράς επιδόσεων, τα 8,2 δευτερόλεπτα για το σπριντ των 0-100 χλμ/ώρα είναι υπέρ ικανοποιητικά για αυτοκίνητο της κατηγορίας του με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 230 χλμ/ώρα.
Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι στα 5,6 λίτρα για κάθε 100 χλμ ενώ κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας το trip computer έγραψε 7,4 λίτρα/100χλμ.
Συμπέρασμα
Η νέα Octavia παραμένει στα χνάρια που χάραξαν οι προηγούμενες γενιές και έχει ανέβει ένα σκαλί υψηλότερα σε χώρους, ποιότητα και σχεδιασμό.

Η Grand Coupe έκδοση είναι μία πιο νεανική πρόταση σχεδιαστικά που ουσιαστικά δεν κάνει κανένα συμβιβασμό ούτε σε θέμα χώρων.
Θετικά:
- Εμφάνιση
- Ευχάριστο εσωτερικό
- Χώροι στο εσωτερικό
- Χώρος αποσκευών
- Άνεση στο δρόμο
- Κιβώτιο
Αρνητικά:
- Λειτουργία πίσω ανάρτησης στις στροφές
Θα Θέλαμε να έχει:
- Ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων σε όλες τις εκδόσεις
Εξοπλισμός – Τιμή
Η αρχική τιμή για μία Octavia ξεκινάει από τις 19.500 με τον κινητήρα 1.0 TSI των 110 ίππων και για τον κινητήρα των 1.5 λίτρων και των 150 ίππων από τις 21.800 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η πλούσια έκδοση Style και κοστολογείται στις 25.740 ευρώ. Στο πακέτο εξοπλισμού περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, μεταλλικό χρώμα, κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη αφής 10 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, 7 αερόσακους, σύστημα αυτόματης πέδησης, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, τιμόνι με χειριστήρια και πολλά ακόμα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος βενζίνης 1.498 cc
Ισχύς: 150 ps / 5.000 rpm
Ροπή: 250 Nm από τις 1.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Μηχανικό 6 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,2 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,6 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 127 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.689 x 1.829 x 1.470 mm
Χώρος αποσκευών: 600/1550 lt
Βάρος: 1.336 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας