Δοκιμή: Ηλεκτρικό Opel Mokka e με 136 ίππους

Δοκιμή: Ηλεκτρικό Opel Mokka e με 136 ίππους

Ένα προσιτό ηλεκτρικό SUV πόλης

Εισαγωγή

Η πρώτη μας επαφή με το νέο Opel Mokka ήταν σε έκδοση βενζίνης των130 ίππων αλλά όπως η νέα εποχή αρμόζει σειρά πήρε η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου.

Εμφάνιση

Εμφανισιακά δεν ξεχωρίζει καθόλου από τη συμβατική έκδοση πέρα από το γράμμα e που ενημερώνει για την εξηλεκτρισμένη έκδοση. Η νέα σχεδιαστική ταυτότητα Vizor που έχει υιοθετηθεί στο Mokka αρέσει αρκετά και αυτό φαίνεται από τα κεφάλια που κάνει να γυρίζουν στο πέρασμα του.

Έντονες ακμές υπάρχουν στο εμπρός μέρος, με αυτή στο κέντρο του καπό να ξεχωρίζει ακόμα και από την θέση του οδηγού ενώ η σπορ εμφάνιση συμπληρώνεται από τα λεπτά LED φώτα και τις μεγάλες εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα.

Στο πίσω μέρος η εικόνα είναι εξίσου όμορφη, με λεπτά LED φώτα και πέρα από το γράμμα e, τον εξηλεκτρισμό της έκδοσης μαρτυράει και η απουσία της εξάτμισης.

Εσωτερικό – Χώροι

Το εσωτερικό του Mokka είναι μοντέρνο, όμορφο και σύγχρονο και δένει με την εξωτερική του εμφάνιση. Μία οθόνη αφής 12 ιντσών βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και είναι ελαφρώς στραμμένη στον οδηγό ενώ τα αναλογικά όργανα πίσω από το τιμόνι αποτελούν παρελθόν και την θέση τους πήρε μία οθόνη 10 ιντσών.

Η συνολική εικόνα είναι σπορ και παρόλο που υπάρχουν πολλά σκληρά πλαστικά η αίσθηση που σου δίνει είναι αρκετά ποιοτική. Η εργονομία επίσης είναι πολύ καλή και υπάρχουν αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα. Σε οδηγούς που είναι πάνω από το μέσο όρο στο ύψος ίσως φανεί λίγο κλειστοφοβικό καθώς το παρμπρίζ έρχεται κοντά στο κεφάλι. Στη θέση του συνοδηγού υπάρχει βάση isofix για παιδικό καθισματάκι.

Για τους πίσω επιβάτες, ο χώρος είναι οριακός για έναν ενήλικα άντρα, τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι ενώ το πορτ-μπαγκάζ της ηλεκτρικής έκδοσης έχει μειωθεί κατά 40 λίτρα, σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, που σημαίνει ότι πλέον είναι διαθέσιμα 310 λίτρα ωφέλιμου χώρου φόρτωσης.

Ασφάλεια

Το Opel Mokka πήρε 4 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 73% στην προστασία των ενήλικων επιβατών,  75% στην προστασία των παιδιών,  58% στην προστασία των πεζών και 64% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο Δρόμο

Με την βενζινοκίνητη έκδοση να μας έχει αφήσει πολύ καλή εντύπωση όσον αφορά την οδηγική συμπεριφορά το ηλεκτρικό Mokka έχει να κρύψει τα περίπου 300 κιλά παραπάνω που έχει στο σώμα του. Παρόλα αυτά καταφέρνει και διατηρεί την ευχάριστη οδηγική του συμπεριφορά και η σκληρή του ανάρτηση ισορροπεί σωστά μεταξύ άνεσης και σπορ αίσθησης. Στην πόλη απολαμβάνεις την απουσία του ήχου από τον κινητήρα ενώ η ροπή του ηλεκτροκινητήρα “αρέσει” στις εκκινήσεις.

Ο οδηγός έχει τρία προγράμματα οδήγησης στη διάθεση του, Eco, Normal και Sport, με την δεύτερη να αποτελεί την καλύτερη καθημερινή επιλογή καθώς η υστέρηση στο γκάζι στο Eco είναι πολύ μεγάλη και το sport είναι περιττό. Στον αυτοκινητόδρομο διατηρεί την πολύ καλή του συμπεριφορά, είναι ευθύβολο με σωστό βάρος στο τιμόνι και η ηχομόνωση της καμπίνας είναι πολύ καλή. Βέβαια η αυτονομία δεν είναι σύμμαχος για μακρινά ταξίδια καθώς σε πραγματικές συνθήκες θα βγάλει περίπου 270 χλμ αναλόγως πάντα την ταχύτητα και την χρήση του κλιματισμού που μπορεί να μειώσει κατά πολύ την αυτονομία. Βέβαια σε έναν ταχυφορτιστή μπορεί μέσα σε 30 λεπτά να πάρει το 80% της χωρητικότητας των μπαταριών και να συνεχίσει το ταξίδι του.

Σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές το γερμανικό ηλεκτρικό SUV συμπεριφέρεται αρκετά καλά και σε αυτό βοηθάει η σφιχτή ανάρτηση, που δεν το αφήνει να πάρει πολύ κλίση και το καλό σε αίσθηση και βάρος τιμόνι. Βέβαια αν πιεστεί πολύ δείχνει το έξτρα βάρος του αλλά διαθέτει τα ηλεκτρονικά που θα βάλουν στοπ σε κάθε τάση να ανοίξει η μούρη ή να γλιστρήσει το πίσω μέρος του. Τα φρένα είναι καλά σε αίσθηση και έχουν και την βοήθεια της φόρτισης κατά την διάρκεια της πέδησης ενώ υπάρχει και η επιλογή Β που ενισχύει την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα που εκεί ο οδηγός θα πρέπει να συνηθίσει την αίσθηση.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Το Mokka e διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 136 ίππους και ροπή 260 Nm διαθέσιμα σχεδόν από το μηδέν. Το ηλεκτρικό σύνολο παίρνει ενέργεια από μία μπαταρία χωρητικότητας 50kWh που κατά WLTP φτάνει τα 324χλμ. Στην πράξη άνετα θα δει κανείς τα 270 με 280 χλμ αυτονομία με την μέση κατανάλωση να είναι στα 17,5 kWh/100χλμ. Από εκεί και πέρα οι επιδόσεις του είναι καλές καθώς για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται 9 δευτ. ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 150 χλμ/ώρα.

Συμπέρασμα

Πέρα από την τιμή και την αυτονομία το ηλεκτρικό Mokka e δεν έχει να ζηλέψει κάτι από το βενζινοκίνητο αδελφάκι του. Διαθέτει ποιότητα κύλισης, που ενισχύεται από την αθόρυβη λειτουργία του και παραμένει ευχάριστο οδηγικά. Εμφανισιακά αρέσει, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά και υστερεί μόνο στους χώρους των πίσω επιβατών σε σχέση με άλλα οχήματα της κατηγορίας του.

H αυτονομία του επαρκεί και με το παραπάνω για τις καθημερινές ακόμα και εβδομαδιαίες μετακινήσεις εντός πόλης και με ένα οικιακό wallbox η φόρτιση δεν θα είναι ποτέ πρόβλημα. Βέβαια τα περισσότερα χρήματα που πρέπει κάποιος να δώσει για την ηλεκτρική έκδοση δεν είναι και λίγα και καθόλου εύκολα αποσβέσιμα καθώς είναι άγνωστο στο μέλλον το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών και το πως θα διακυμανθεί η μεταπωλητική αξία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το Mokka πάντως αποτελεί μία οικονομική λύση για ηλεκτρικό SUV καθώς είναι από τα πιο φθηνά της αγοράς.

Θετικά:

  • Εμφάνιση μέσα – έξω
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα κύλισης
  • Αθόρυβη λειτουργία

Αρνητικά:

  • Κάποιες λεπτομέρειες στην κατασκευή
  • Χώροι για τους επιβάτες
  • Αίσθηση φρένων στην λειτουργία Β
  • Αξία μεταπώλησης στο μέλλον

Θα θέλαμε να έχει:

  • Μεγαλύτερη αυτονομία με κλιματισμό

Εξοπλισμός – Τιμή

Η βασική έκδοση “Edition” του Mokka e με τους 136 PS και μπαταρία 50 kWh ξεκινάει από τα 27.650 ευρώ ( με την επιδότηση). Η πλούσια εξοπλιστικά έκδοση Ultimate της δοκιμής μας κοστολογείται συμπεριλαμβάνοντας την επιδότηση στα 32.600 ευρώ. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει, ζάντες αλουμινίου, δερμάτινα καθίσματα, κλιματισμό, οθόνη αφής 12 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών, Opel Safety Pack με αυτόνομο φρενάρισμα ανάγκης, ανίχνευση πεζών, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, προειδοποίηση τυφλού σημείου, πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς IntelliLux Led Matrix και πολλά ακόμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη Μπαταρία: 50 kWh
Ισχύς: 136ps
Ροπή: 260 Nm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 1 σχέσης
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Μέση κατανάλωση: 17,4 kWh/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 0 g/km Αυτονομία: 324χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.151 x 1.791 x 1.534 mm
Χώρος αποσκευών: 310/1060 lt
Βάρος: 1.598 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή: Ηλεκτρικό Opel Corsa e

Contact Us