Δοκιμή: Opel Mokka 1.2T 130PS
Δοκιμή: Opel Mokka 1.2T 130PS
Με νέα σχεδιαστική ταυτότητα και σπορ διάθεση
Εισαγωγή
Ότι ξέρατε μέχρι σήμερα για το Mokka ξεχάστε το. Πάρτε λευκό χαρτί, όπως και οι μηχανικοί της Γερμανικής φίρμας και ελάτε να γνωρίσουμε ξανά το νέο SUV της Opel.
Εμφάνιση
Αρχικά οι εξωτερικές διαστάσεις του μειώθηκαν ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις αποτελούν παρελθόν και αυτό οφείλεται στην πλατφόρμα της PSA Group που χρησιμοποιήθηκε.

Η εμφάνιση είναι το δυνατό χαρτί του Mokka καθώς υιοθετήθηκε η νέα σχεδιαστική εικόνα Vizor της εταιρείας και φέρνει αρκετά και στο πρωτότυπο Manta που είδαμε στο παρελθόν. ‘Εντονες ακμές υπάρχουν στο εμπρός μέρος με αυτή στο κέντρο του καπό να ξεχωρίζει έντονα ακόμα και από την θέση του οδηγού. Η σπορ εμφάνιση συμπληρώνεται από τα λεπτά LED φώτα και τις μεγάλες εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα ενώ η full black χρωματική επιλογή της έκδοσης δοκιμής με την κόκκινη γραμμή να το διατρέχει τραβούσε τα βλέμματα των περαστικών.

Στο πίσω μέρος η εικόνα είναι εξίσου εντυπωσιακή, με λεπτά LED φώτα, το λογότυπο Mokka, τον ανακλαστήρα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα και το διπλό τελικό της εξάτμισης.
Εσωτερικό – Χώροι
Το εσωτερικό του Mokka είναι εξίσου εντυπωσιακό και όμορφο σχεδιαστικά όπως και το εξωτερικό του και οι οθόνες δεν περνάνε απαρατήρητες καθώς μία 12 ιντσών αντικαθιστά τα αναλογικά όργανα και μία 10 ιντσών φιλοξενεί το infotainment και είναι στραμένη ελαφρώς προς τον οδηγό.

Οι χρωματικές εναλλαγές δημιουργούν ωραία σπορ ατμόσφαιρα με την εργονομία να είναι αρκετά καλή αλλά σαν χώρος είναι λίγο κλειστοφοβικός καθώς νοιώθεις το παμπρίζ κοντά σου. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κυρίως σκληρά, με εξαίρεση το πάνω μέρος του ταμπλό, αλλά δεν μοιάζουν φθηνά σε καμία περίπτωση. Μόνο το φινίρισμα τους σε κάποια ελάχιστα σημεία θα μπορούσε να είναι καλύτερο με πιο στρογγυλεμένες τις άκρες τους. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι αρκετοί με τις θήκες στις πόρτες να χωράνε άνετα ένα μεγάλο μπουκάλι νερό, τον τεμπέλη να είναι μικρός στο μάτι αλλά να έχει βάθος και το ντουλαπάκι στο συνοδηγό να είναι πολύ μεγάλο.

Πηγαίνοντας στις πίσω θέσεις, εκεί οι ενήλικες επιβάτες πάνω από 1,80 ύψος θα στριμωχτούν καθώς η οροφή θα φλερτάρει με το κεφάλι τους και ο ελεύθερος χώρος στα γόνατα είναι οριακός. Βάσεις isofix για παιδικά καθίσματα υπάρχουν εκτός από τις πίσω θέσεις και στη θέση του συνοδηγού.
Τέλος, ο χώρος τον αποσκευών είναι στα 350 λίτρα και αν ρίξουμε τα πίσω καθίσματα αυξάνεται στα 1.105 λίτρα αλλά δημιουργείται ένα μικρό σκαλοπάτι.
Ασφάλεια
Το Opel Mokka πήρε 4 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 73% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 75% στην προστασία των παιδιών, 58% στην προστασία των πεζών και 64% στα συστήματα ασφαλείας.
Στο δρόμο
Θέτοντας σε λειτουργία τον τρικύλινδρο κινητήρα του και επιλέγοντας την θέση D στο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων το Mokka ξετυλίγει τον χαρακτήρα του και ομολογουμένως στο δρόμο είναι πολύ ευχάριστο οδηγικά. Ο κινητήρας βγάζει έναν ωραίο ήχο, η ανάρτηση είναι σφιχτή αλλά δεν κοπανάει ούτε κουράζει σε καμία περίπτωση και απορροφάει όλες τις κακοτεχνίες του δρόμου.

Και αν το μεγεθός του το βοηθάει να κινηθεί άνετα στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει με περίσσεια άνεση καθώς παραμένει ευθύβολο και προβλέψιμο ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Στα 120 με 130 χλμ/ώρα έχει λίγο αεροδυναμικό θόρυβο αλλά παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Στα επαρχιακά στριφτερά κομμάτια το σώμα του δεν θα εμφανίσει κλίση στις στροφές και το καλό, σε βάρος και πληροφόρηση, τιμόνι θα δώσει αυτοπεποίθηση στον οδηγό να πιέσει λίγο παραπάνω παρά την απόσταση που το χωρίζει από την άσφαλτο. Μόνο σε κακοτεχνία πάνω σε στροφή θα αντιληφθεί κανένας την ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα πίσω αλλά η συνολική εικόνα του αυτοκινήτου είναι αρκετά σπορτίφ και προσδίδει ασφάλεια.

Το αυτόματο κιβώτιο με τα paddles πίσω από το τιμόνι έχει καλή γενικά λειτουργία αν και θα το θέλαμε πιο γρήγορο κυρίως στα κατεβάσματα. Τα φρένα είναι αρκετά καλά σε αίσθηση στο πεντάλ αλλά και σε απόδοση και το αυτοκίνητο διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, Eco, Normal και Sport.
Κινητήρας – Επιδόσεις
Κάτω από το καπό του Mokka βρίσκεται ένας τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας 1.199 κ.εκ. απόδοσης 130 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Η κίνηση πάει στους εμπρός τροχούς και συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται 9,1 δευτερόλεπτα με τη τελική ταχύτητα να φτάνει τα 203 χλμ/ώρα. Η λειτουργία του είναι γραμμική με ωραίο ήχο για το μέγεθος του και στο πρόγραμμα Sport ζωντανεύει αρκετά αλλά στον αντίποδα στο Eco είναι πάρα πολύ αργός σε απόκριση και αργεί να ανεβάσει στροφές ακόμα και αν το ζητήσεις επιτακτικά βυθίζοντας το πεντάλ του γκαζιού. Η μέση κατανάλωση κατά τη δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 7,2 λτ/100χλμ με τον κατασκευαστή να δηλώνει 5,9 λτ/100χλμ.
Συμπέρασμα
Το νέο Mokka εντυπωσιάζει με τη μοντέρνα εμφάνιση και τις σπορ γραμμές αλλά και με το σύγχρονο και όμορφο εσωτερικό του. Στο δρόμο είναι πολύ καλό, καθώς συνδυάζει την άνεση με το σπορ χαρακτήρα και όλα αυτά στο πακέτο του ψηλού SUV.

Οι χώροι στο εσωτερικό του δεν εντυπωσιάζουν ενώ και η ποιότητα – κατασκευής σε κάποια σημεία θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Τέλος, η τιμή που ξεκινάει από τις 25.000 ευρώ είναι λίγο υψηλή για την κατηγορία του.
Θετικά:
- Εμφάνιση μέσα – έξω
- Σπορ συμπεριφορά
- Ποιότητα κύλισης
- Ήχος κινητήρα
Αρνητικά:
- Κάποιες λεπτομέρειες στην κατασκευή
- Χώροι για τους επιβάτες
Θα θέλαμε να έχει:
- Χαμηλότερη τιμή
Εξοπλισμός – Τιμή
Η αρχική τιμή για το νέο Mokka με τον τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα των 1.199 κ.εκ. απόδοσης 100 ίππων είναι στις 25.000 ευρώ. Για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τους 130 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων ξεκινάει από τις 28.000 ευρώ και στον εξοπλισμό του περιλαμβάνει, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με αυτόνομο φρενάρισμα και ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, χειριστήρια στο τιμόνι, paddles αλλαγής ταχυτήτων, Led φώτα και πολλά ακόμα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Τρικύλινδρος βενζίνης 1.199 cc
Ισχύς: 130ps / 5.500 rpm
Ροπή: 250 Nm / 1.750 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 8 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,1 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 203 km/h
Μέση κατανάλωση: 5.9 λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 124 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.151 x 1.791 x 1.534 mm
Χώρος αποσκευών: 350/1105 lt
Βάρος: 1.250 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας