Δοκιμή: Jeep Renegade 4xe S 240 PS

Δοκιμή: Jeep Renegade 4xe S 240 PS

Εξηλεκτρισμένο, γρήγορο και με δυναμικό χαρακτήρα

Εισαγωγή

Το Jeep Renegade 4xe, μαζί με το Compass είναι τα πρώτα plug in υβριδικά μοντέλα της αμερικάνικης φίρμας στην Ευρώπη και έφτασαν και στη χώρα μας. Το Renegade ανήκει στην compact κατηγορία των SUV και παρά τον μεγάλο ανταγωνισμό, έχει τα δικά του ταλέντα να παρουσιάσει.

Εμφάνιση

Το μικρό Jeep ξεχωρίζει αμέσως με την εμφάνισή του και δεν κρύβει την ταυτοτητά του σε καμιά περίπτωση. Στο εμπρός μέρος τα στρογγυλά φώτα, που πλέον έχουν γίνει full LED και η μάσκα, παραθέτουν στο εμβληματικό Jeep Wrangler.

Στο πίσω μέρος τα φώτα είναι σε σχήμα Χ για να θυμίζουν το μπετόνι βενζίνης που κουβαλούσαν τα πρώτα Willy ενώ για να ξεχωρίζει η plug-in έκδοση από τις απλές υπάρχει το λογότυπο 4xe. Στη συγκεκριμένη έκδοση το αυτοκίνητο είναι βαμμένο με μπλε σκούρο μεταλλικό χρώμα που συνοδεύεται από 19 άρες ματ ζάντες.

Εσωτερικό – Χώροι

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Renegade η ψηλή θέση οδήγησης αρέσει καθώς και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που εκτός από καλή ορατότητα δημιουργούν μία ευχάριστη ατμόσφαιρα στην καμπίνα. Τα πλαστικά στο ταμπλό είναι σχετικά μαλακά στα άνω τμήματα και σκληρότερα σε άλλα χαμηλότερα με την συναρμογή να είναι όμως πολύ καλή. Οι θήκες για μικροαντικείμενα δε λείπουν από το εσωτερικού του με την εργονομία βέβαια σε κάποιους διακόπτες να μην είναι πολύ καλή.

Πίσω από το τιμόνι του Jeep μία TFT έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών έχει αντικαταστήσει τα κλασικά όργανα προσφέροντας μπόλικες πληροφορίες στον οδηγό. Οθόνη υπάρχει επίσης και στο κέντρο του ταμπλό, 8,4 ιντσών όπου φιλοξενεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που αποτελείται από το Uconnect Navi, Apple Car Play-Android Auto/Phone Mirroring.

Σε χώρους, το compact SUV θα φιλοξενήσει άνετα δύο επιβάτες πίσω όπου χάρη και στο τετράγωνο σχεδιασμό του o ελεύθερος χώρος πάνω από το κεφάλι είναι αρκετός ενώ επαρκής είναι και ο χώρος ανάμεσα στα γόνατα και τις εμπρός θέσεις.

Τέλος, ο χώρος αποσκευών έχει χάσει λίγο σε μέγεθος λόγω των μπαταριών και είναι πλέον στα 330 λίτρα αλλά είναι τετραγωνισμένος και μπορείς να εκμεταλλευτείς εύκολα κάθε γωνιά. Επίσης, με τα καθίσματα σε ανάκληση ο μέγιστος χώρος φόρτωσης φτάνει τα 1.277 λίτρα.

Ασφάλεια

Το Jeep Renegade με τον βασικό εξοπλισμό ασφαλείας πήρε 3 αστέρια στο EuroNCAP τεστ. Συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 82% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 84% στην προστασία των παιδιών, 55% στην προστασία των πεζών και 58% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Εκκινώντας με το ηλεκτρικό σύστημα, όσο υπάρχει επάρκεια μπαταρίας, το υβριδικό Renegade κινείται άνετα μέσα στην πόλη καθώς η καλή ανάρτηση, το κοφτερό και ελαφρύ τιμόνι και η ψηλή θέση οδήγησης είναι σύμμαχοι του οδηγού. Πάρα το χαμηλό προφίλ στα ελαστικά οι όποιες κακοτεχνίες του δρόμου δεν περνάνε στην καμπίνα. Στην εθνική οδό το Ranegade μπορεί να ταξιδέψει με άνεση χωρίς ωστόσο να σε προκαλεί να ανεβάσεις ρυθμό.

Παρά το όχι και τόσο αεροδυναμικό σχεδιασμό του, η καμπίνα δεν επηρεάζεται από εξωτερικούς αεροδυναμικούς θορύβους ή θορύβους κύλισης και δεν θα κουράσει σε καμιά περίπτωση τους επιβάτες ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια. Σε επαχιακούς δρόμους με πολλές στροφές το ψηλό SUV δεν θα προβληματίσει καθώς η τετρακίνιση προσδίδει σιγουριά στον οδηγό και έξτρα πρόσφυση. Το σασί του είναι στιβαρό και οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα στις στροφές περιορισμένες αλλά τα 1.770 κιλά του δεν του δίνουν περιθώριο για κάτι παραπάνω καθώς και το τιμόνι του δεν προσφαίρει τόσο καλή πληροφόρηση αλλά ο λόγος γίνεται εμφανής όταν πατήσει χώμα.

Εκεί ως γνήσιο Jeep παίζει εντός έδρας και μπορείς να ανεβάσεις χιλιόμετρα στο κοντέρ χωρίς φόβο και χωρίς να νιώθεις ότι θα πάρεις το τιμόνι στα χέρια καθώς δεν περνάει τίποτα από το χώμα στον οδηγό. Η τετρακίνηση με το ενσωματομένο διαφορικό e-axle θα το ξεκολλήσουν και από τα δύσκολα και για κάθε τύπο εδάφους υπάρχει και το κατάλληλο πρόγραμμα Sport-Sand/Mud-Snow-Auto.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Το Plug -in υβριδικό Ranegade φοράει έναν τούρμπο βενζινοκινητήρα 1,332 κ.εκ. και συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 60 ίππων και 250 Nm ροπής στον πίσω άξονα και η συνολική ισχύς του συστήματος φτάνει τα 240 PS. Με το πρόγραμμα σπορ ενεργοποιημένο είναι εντυπωσιακό πόσο γρήγορα επιταχύνει και για να μιλήσουμε με αριθμούς χρειάζεται μόλις 7,1 δευτερόλεπτα για να πιάσει τα 100 χλμ/ωρα από στάση. Στο υβριδικό σύστημα συμπεριλαμβάνεται ένας ακόμα ηλεκτροκινητήρας που είναι συνδεδεμένος με τον βενζινοκινητήρα και λειτουργεί ως γεννήτρια.

Η μπαταρία λιθίου είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα και έχει χωρητικότητα 11,4 kWh χαρίζοντας αυτονομία 50 χλμ η οποία μπορεί να επιτευχθεί με πολύ προσεκτική οδήγηση. Το Jeep μπορεί να κινηθεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα ακόμα και με την ταχύτητα των 130 χλμ/ώρα. Ο οδηγός του μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης (Hybrid, Electric και Ε-Save) με το τελευταίο να καίει καύσιμο για να φορτίζει ή να διατηρεί την μπαταρία. Η μέση κατανάλωση κατά την δοκιμή μας κυμάνθηκε στα 6,1 λίτρα αλλά αυτό εξαρτάται πλέον από πάρα πολλούς παράγοντες και μπορεί να μηδενιστεί ή να αυξηθεί αναλόγως τα αποθέματα μπαταρίας.

Συμπέρασμα

Το Jeep Renegade είναι ένα compact SUV που πρώτα απ’ όλα το αγαπάς για τον χαρακτήρα, το στυλ του και το brand name που φέρει. Εκτός δρόμου δεν φοβάται να πατήσει και δύσβατα εδάφη χάρη στην απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος (186,3 χλστ) και το σύστημα τετρακίνησης με τα ηλεκτρονικά. Για όσους κάνουν μικρές αποστάσεις καθημερινά δεν θα κάψει τίποτα. Από χώρους δεν εντυπωσιάζει αλλά δεν του λείπουν κιόλας ενώ στον δρόμο πατάει με σχετική άνεση και σιγουριά.

Στα μείον, αν αναλογιστούμε και την αρκετά τσουχτερή τιμή του λόγω plug in, είναι η ποιότητα των πλαστικών και η οθόνη αφής στο κέντρο που θα μπορούσε να είναι καλύτερη.

Θετικά:

  • Εξωτερική εμφάνιση
  • Ευχάριστο εσωτερικό-ψηλή θέση οδήγησης
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες
  • Τετρακίνηση
  • Επιδόσεις

Αρνητικά:

  • Γραφικά και λειτουργία οθόνης
  • Εργονομία

Θα Θέλαμε να έχει:

  • Λιγότερο βάρος

Εξοπλισμός – Τιμή

Η αρχική τιμή για το Renegade Plug in 4xe των 190 ίππων είναι στα 41.900 ευρώ και για την πιο δυνατή έκδοση των 240 ίππων από τις 44.600 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι η πλούσια έκδοση S με τους 240 ίππους και κοστολογείται στις 43.700 ευρώ η οποία περιλαμβάνει ένα Eco Bonus 900 ευρώ, δωρεάν μεταλλικό χρώμα, δωρεάν easy Wallbox και 4 χρόνια εγγύηση ή 160.000 χλμ.

Στον εξοπλισμό του υπάρχει ακόμα Forward collision mitigation plus active brake system, σύστημα ανάγνωσης σημάτων κυκλοφορίας και διατήρησης λωδίδας κυκλοφορίας, Hill Holder κια descent control, πακέτο πάρκινγκ με κάμερα, υποβοήθηση και ανίχνευση νεκρού σημείου, δερμάτινα καθίσματα και τιμόνι, οθόνη αφής 8,4 ιντσών και ματ ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τετρακύλινδρος βενζίνης 1.332 cc plug in hybrid
Ισχύς: 240 ps – 180ps / 5.800 rpm + 60 ps
Ροπή: 270 Nm από τις 1.850 rpm + 250 Nm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 6 σχέσεων
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,1 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 199 km/h
Μέση κατανάλωση: WLTP (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 46 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.236 x 1.805 x 1.692 mm
Χώρος αποσκευών: 330/1.277 lt
Βάρος: 1.770 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us