Δοκιμή: Hyundai i20N Performance 204 PS
Δοκιμή: Hyundai i20N Performance 204 PS
Ανόθευτη οδηγική απόλαυση
Έχοντας ακόμα στα αυτιά μας τον ήχο από τον κινητήρα του i30N και τις στιγμές οδηγικής απόλαυσης που μας χάρισε δεν βλέπαμε την ώρα για να πάρουμε στα χέρια μας το μικρότερο μέλος της οικογένειας Ν. Το i20N ήρθε για να βρεθεί απέναντι από τα Fiesta ST και Polo GTI και όχι μόνο δεν βλέπει μειονεκτικά τα άλλα δύο αλλά κοιτάει την κορυφή.
Η εμφάνιση μετράει
Ας ξεκινήσουμε από την εμφάνιση του καθώς αν έλεγες σε κάποιον φανατικό της αυτοκίνησης πριν μερικά χρόνια ότι ένα μικρός σπορ Hyundai θα κάνει τα κεφάλια να γυρνάνε σαν τρελά και τα παιδιά της γειτονιάς να μαζεύονται για να το χαζέψουν θα σε χλεύαζε και όχι άδικα. Και όμως η σχεδιαστική συνταγή της Hyundai έχει πετύχει και με το παραπάνω καθώς η δυναμική εμφάνιση που έχει προσθέσει στο ταπεινό i20 αρέσει.
Νέα μάσκα εμπρός με το σήμα Ν και μεγαλοπρεπή εισαγωγή αέρα, δυναμικά μαρσπιέ, εντυπωσιακές 18 άρες ζάντες, μεγάλη αεροτομή πίσω, διαχύτης και το όμορφο blue performance χρώμα με τις κόκκινες πινελιές σε κάποιες λεπτομέρειες δένουν με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το μεγάλο Ν στα πλαϊνά του βέβαια τονίζει το σπορ χαρακτήρα της έκδοσης αλλά πιστεύω λίγοι θα το προσθέσουν στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου .
Σπορ εσωτερικό
Με το που κάτσεις στα εντυπωσιακά μπάγκετ καθίσματα μπαίνεις κατευθείαν στο κλίμα και το σπορ τιμόνι με τα δύο μεγάλα κουμπιά επιλογής των προγραμμάτων οδήγησης και το κόκκινο rev match dεν αφήνει περιθώριο αμφισβήτησης του πόσο ιδιαίτερο είναι το i20N. Το εσωτερικό είναι πανομοιότυπο με του πολιτικού i20N αλλά η κορεάτικη εταιρεία εκτός από τα καθισματα και το τιμόνι έχει κάνει μερικές ακόμα στοχευμένες επεμβάσεις σε λεβιέ, πεντάλ και πινακα οργάνων, που διαθέτει πολλές έξτρα πληροφορίες και σπορ γραφικα.
Πίσω από το τιμόνι
Ας περάσουμε όμως από το αισθητικό στο αισθησιακό κομμάτι του i20N που δεν είναι άλλο από το πόσο απολαυστικό και γρήγορο είναι. Αρχικά οι μηχανικοί της Hyundai το “κάθισαν” 10mm κάτω σε σχέση με ένα απλό i20, τοποθέτησαν μεγαλύτερους δίσκους και τετραπίστονα φρένα της εταιρείας, ενίσχυσαν το πλαίσιο, βελτίωσαν το σύστημα διεύθυνσης και πολλά ακόμα δίνοντας στο μικρό Hyundai σχεδόν καρτίσια αίσθηση.
Δίνοντας ζωή στον 1600άρι τούρμπο κινητήρα των 204 ίππων ο ήχος που έρχεται από την εξάτμιση είναι εξαιρετικός και από τα πρώτα κιόλας μέτρα που διανύεις μαζί του καταλαβαίνεις πως πρέπει να πάρεις τα βουνά για να το απολαύσεις. Αφού φτάσαμε στο φυσικό του περιβάλλον, τις στροφές, επιλέξαμε το σπορ στο πρόγραμμα οδήγησης και το i20N ξετύλιξε το ταπεραμέντο του. Με εντυπωσιακό τρόπο μπαίνει στις στροφές και βγαίνει χωρίς να υπερστρέφει ούτε να υποστρέφει (πρέπει να το θέλεις και να το πιέσεις πολύ για να ανοίξει γραμμή) με το μπλοκέ διαφορικό της έκδοσης performance να βοηθάει τα μέγιστα όπως και τα 18άρια ελαστικά διαστάσεων 215/40 .
Το τιμόνι έχει πολύ καλή πληροφόρηση και καλή αίσθηση ενώ τα φρένα είναι αρκούντως δυνατά για τα 1200 περίπου κιλά του και δεν έδειξαν να κουράζονται σε καμιά περίπτωση θα μπορούσαν όμως να είναι καλύτερα. Το κιβώτιο των έξι σχέσεων δίνει ένα έξτρα όσων αφορά την απόλαυση και την συμμετοχή του οδηγού και η κλιμάκωση του είναι πολύ καλή όπως και η αίσθηση του στο κούμπωμα. Ο κινητήρας είναι εύστροφός και δεν τον νιώθεις να κρεμάει πουθενά ενώ ο ήχος του με τα σκασίματα στο άφημα του γκαζιού συμπληρώνουν την εικόνα ενός καλοφτιαγμένου σπορ τετράτροχου που κατασκευάστηκε με γνώμονα να προσφέρει απόλαυση στον οδηγό.
Στην καθημερινότητα
Τα αρνητικά της κατασκευής θα τα βρει κάποιος μόνο στην καθημερινή μετακίνηση όπου η ανάρτηση δεν είναι σύμμαχος της άνεσης καθώς κοπανάει αρκετά στους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους. Επίσης στον αυτοκινητόδρομο είναι ευθύβολο αλλά όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα χάνει σε αίσθηση και δεν σου δίνει αυτοπεποίθηση για να ανεβάσεις ρυθμό.
Σύμφωνα με τον κατασκευαστή για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται 6,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ/ώρα με την κατανάλωση να είναι στα 6,9λτ/100χλμ σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Σε πραγματικές συνθήκες η κατανάλωση θα βρίσκεται κοντά στα 9 λίτρα αλλά όλα εξαρτώνται από το “βάρος” του ποδιού.
Ο οδηγός έχει στη διάθεση του 5 προγράμματα οδήγησης, Eco, Normal, Sport, N και N Custom απ’ όπου μπορεί να ρυθμίσει την απόκριση του κινητήρα, την επεμβατικότητα του ESP, τον ήχο της εξάτμισης και το “βάρος” του τιμονιού.
Συμπέρασμα
Εν κατακλείδι το νέο i20N είναι ένα σπορ μικρό αυτοκίνητο που διαθέτει όλα τα θετικά από το απλό i20 όπως ο χώρος για τέσσερις επιβάτες, ο χώρος αποσκευών και η χρηστικότητα στην πόλη και όλα αυτά που πρέπει να έχει μία σπορ κατασκευή για να εξιτάρει τις αισθήσεις του οδηγού, όπως εκπληκτική οδική συμπεριφορά, εξαιρετικό ήχο, επιδόσεις αλλά και δυναμική εμφάνιση που γυρνάς να το κοιτάξεις πολλές φορές αφού το παρκάρεις. Η μόνη παραχώρηση που θα πρέπει να κάνει ο οδηγός του είναι στην άνεση των καθημερινών μετακινήσεων.
Η αρχική τιμή του i20N ξεκινάει από τις 26.790 ευρώ και για την έκδοση Performance της δοκιμής με το μπλοκέ διαφορικό από τις 28.290 ευρώ.
Θετικά:
- Σπορ λεπτομέρειες στην εμφάνιση μέσα και έξω
- Εξοπλισμός
- Πλαίσιο
- Σπορ συμπεριφορά
- Ήχος κινητήρα
Αρνητικά:
- Ανεση της ανάρτηση στις καθημερινές μετακινήσεις
Θα θέλαμε να έχει:
- Καλύτερη αίσθηση στα πολλά χλμ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος βενζίνης 1.598 cc
Ισχύς: 204ps / 5.500 rpm
Ροπή: 275 Nm / 1.750 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,2 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Μέση κατανάλωση: 6.9 λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 158 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.075 x 1.775 x 1.440 mm
Χώρος αποσκευών: 352 lt
Βάρος: 1.190 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας