Δοκιμή: Hyundai i20 1.0T 100PS 48V Mild Hybrid

Δοκιμή: Hyundai i20 1.0T 100PS 48V Mild Hybrid

Κοιτάει στα ίσια τα βαριά ονόματα της κατηγορίας

Εισαγωγή

Σε μία κατηγορία όπου υπάρχουν τετράτροχα με βαρύ όνομα και όχι άδικα, το νέο i20 έρχεται να βάλει ακόμα ένα ευχάριστο πρόβλημα στον υποψήφιο αγοραστή ως προς το πιο μικρό θα διαλέξει.

Και καθώς τα τελευταία χρόνια τα αυτοκίνητα του κορεάτικου ομίλου μας εκπλήσουν ευχάριστα, περιμένουμε και από αυτό να κάνει το ίδιο.

Εμφάνιση

Η Hyundai επέλεξε να κινηθεί κάπως επιθετικά, όσον αφορά την εμφάνιση, στο συγκεκριμένο μοντέλο και η μούρη που χαμηλώνει μπροστά, τα στενά φώτα led και η μεγάλη εξαγωνική μάσκα δημουργούν μία σπορ εικόνα.

Στα πλαινά, γραμμές διατρέχουν το σώμα του ενώ στο πίσω μέρος το σήμα κατατεθέν του είναι τα σφηνοειδή φώτα LED που ενώνονται μεταξύ τους.

Εσωτερικό – Χώροι

Στο εσωτερικό συναντάμε το νέο τετράκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι της φίρμας και τον λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου που είναι λίγο cult καθώς έχουμε συνηθίσει τελευταία σε μικρά κουμπάκια. Γενικά η συνολική εικόνα της καμπίνας θυμίζει λίγο παλιότερες εποχές της αυτοκίνησης και αν εξαιρέσεις τις οθόνες δεν είναι και το πιο μοντέρνο της κατηγορίας, βέβαια η ομορφιά είναι θέμα γούστου.

Η οθόνης αφής των 8 ιντσών που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό είναι λίγο ψηλά τοποθετημένη και διαθέτει μέτρια γραφικά αλλά ευκολόχρηστο μενού. Θετικό είναι που για τη λειτουργία του κλιματισμού υπάρχουν φυσικά κουμπιά ακριβώς κάτω από τους αεραγωγούς οι οποίοι χάρη στη σχεδίαση μοιάζουν να εκτείνονται σε όλο το μήκος του ταμπλό. Τα υλικά που χρησιμοιποιήθηκαν στο εσωτερικό του είναι σκληρά, σύνηθες για την κατηγορία, αλλά δεν βρήκαμε κανένα ψεγάδι στη συναρμογή. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών με καλά γραφικά και ευδιάκριτα σχήματα.

Στις πίσω θέσεις υπάρχει επαρκής χώρος για να κάτσουν άνετα δύο ενήλικες χωρίς να βρίσκουν τα κεφάλια τους στην οροφή ή τα γόνατα τους στο κάθισμα.

Πιο πίσω, στο χώρο αποσκευών, τα 262 λίτρα δεν εντυπωσιάζουν αλλά οι μπαταρίες “έκλεψαν” σχεδόν 90 λίτρα από το διαθέσιμο χώρο σε σχέση με την απλή έκδοση.

Στο δρόμο

Ένα μικρό αυτοκίνητο, πρέπει αρχικά να προσφέρει άνετες μετακινήσεις εντός πόλης και το i20 τα καταφέρνει καλά σε αυτόν τον τομέα καθώς είναι ευέλικτο, άνετο και χάρη στο αυτόματο κιβώτιο ακόμα πιο ξεκούραστο. Στον αυτοκινητόδρομο το μικρό Hyundai πατάει γερά, είναι ευθύβολο και η καμπίνα είναι απαλλαγμένη από αεροδυναμικούς θορύβους. Οι μηχανικοί της Hyundai όμως κοίταξαν ψηλότερα και συγκεκριμένα τα πιο οδηγοκεντρικά μοντέλα της κατηγορίας και θέλησαν να δώσουν σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά στο i20. Το πλαίσιο είναι στιβαρό με χαμηλό βάρος και η ανάρτηση αρκετά σφιχτή για να μη παίρνει κλίσεις στις στροφές ενώ το τιμόνι προσφέρει καλή πληροφόρηση και έχει καλό σχετικά βάρος σε αίσθηση.

Αν κάποιος θέλει να κινηθεί σβέλτα, θα πρέπει φυσικά να επιλέξει το sport από τα τρία προγράμματα (Normal, Eco, Sport) για να πάρει το μέγιστο από τον κινητήρα, να αλλάζει πιο ψηλά σχέση το αυτόματο κιβώτιο και να βαρύνει λίγο σε αίσθηση το τιμόνι. Το σύνολο είναι αρκετά οδηγοκεντρικό και το μόνο που χαλάει κάπως την “ατμόσφαιρα” είναι το κιβώτιο 7 σχέσεων που είναι μεν γρήγορο στις αλλαγές αλλά σε αυτούς τους ίππους το χειροκίνητο είναι καλύτερο για σπορ οδήγηση. Τα φρένα είναι δυνατά και δεν φάνηκαν να κουράζονται από τη χρήση.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Κάτω από το καπό του i20 βρίσκεται ένας χιλιάρις τούρμπο τρικύλινδρος κινητήρας 100 ίππων (4.500 σ.α.λ.) και 175 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.500 σ.α.λ. ο οποίος συνεράζεταια με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Αυτό περιλαμβάνει μία μπαταρία 48V και μία μίζα-γεννήτρια που συνδέεται με τον στροφαλοφόρο άξονα και υποβοηθά τον κινητήρα στην εκκίνηση ή σε κάποιες φάσεις της επιτάχυνσης. Η ισχύς του κινητήρα είναι αρκετή για τα σχεδόν 1.100 κιλά του και δεν ζορίζεται σε καμία περίπτωση.

Τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε 11,4 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 185 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι στα 4,8λτ/100χλμ ενώ κατά τη δοκιμή μας το trip computer έγραψε 6,5λτ/100χλμ.

Συμπέρασμα

Το i20 είναι ένα μικρό αυτοκίνητο στα χαρτιά αλλά μία κατηγορία πάνω στον δρόμο. Διαθέτει αρκετά σπορ στοιχεία, είναι ευχάριστο στα κλειστά στριφτερά κομμάτια ενώ από την άλλη ταξιδεύει άνετα στην εθνική. Οι χώροι του είναι ικανοποιητικοί για την κατηγορία του και όχι μόνο.

Ερώτημα παραμένει αν αξίζει το έξτρα κόστος, τόσο σε χρήμα όσο και στο βάρος-χώρος αποσκευών για το υβριδικό σύστημα. Στα ψεγάδια του, για τους hi tech, το σύστημα infotainment θα μπορούσε να έχει καλύτερα γραφικά.

Θετικά:

  • Χώροι για τους επιβάτες
  • Σπορ συμπεριφορά στο δρόμο
  • Πλούσιος εξοπλισμός
  • Συστήματα ασφαλείας

Αρνητικά:

  • infotainment

Θα θέλαμε να έχει:

  • Χειροκίνητο κιβώτιο για σπορ οδήγηση

 Εξοπλισμός – Τιμή

To i20 διατίθεται σε εκδόσεις με ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.200 κ.εκ. και 84 ίππους και τιμή που ξεκινάει από 14.090 ευρώ, με χιλιάρι τούρμπο κινητήρα 100 ίππων από 15.290 ευρώ ή ήπιες υβριδικές εκδόσεις 100 και 120 ίππων που ξεκινάνε από τις 17.090 και 17.790 αντίστοιχα. Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν η ήπια υβριδική 1.0Τ 100 PS 48V Distinctive με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και η τιμή της είναι στα 19.090 ευρώ. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται, ζάντες αλουμινίου, κλιματισμός, οθόνη αφής και ψηφιακός πίνακας οργάνων, Lane Following Assist (LFA), Σύστημα Προειδοποίησης Αναχώρησης Προπορευόμενου Οχήματος (LVDA), Αυτόματο Σύστημα Περιοριστή Ταχύτητας (ISLA), πολυλειτουργικό τιμόνι, εσωτερικό κρυφό φορισμό, κάμερας οπισθοπορίας, Σύστημα Προειδοποίησης Μετωπικής Σύγκρουσης,  Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (μεσαίων ταχυτήτων) και πολλά ακόμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τρικύλινδρος βενζίνης 998 cc 
Ισχύς: 100ps / 4.500 rpm
Ροπή: 175 Nm / 1.500 rpm 
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 7 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11.4 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Μέση κατανάλωση: 4.5 λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 104 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.040 x 1.775 x 1.450 mm
Χώρος αποσκευών: 262 lt
Βάρος: 1.150 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us