Δείτε τον Rowan Atkinson να οδηγεί Toyota GR Yaris με υδρογόνο στο Goodwood (video)
Δείτε τον Rowan Atkinson να οδηγεί Toyota GR Yaris με υδρογόνο στο Goodwood (video)
Οι Ιάπωνες επιμένουν στα εναλλακτικά καύσιμα
Αν είστε φίλοι της αυτοκίνησης και παρακολουθείτε τις εξελίξεις τότε θα γνωρίζετε την άποψη της Toyota περί ηλεκτροκίνησης. Οι Ιάπωνες, πρωτοπόροι εδώ και δεκαετίες στα υβριδικά μοτέρ, απαρνούνται δογματικά την αυτόνομη ηλεκτρική κίνηση. Φυσικά κατά καιρούς έχουν κυκλοφορήσει κάποιες ειδήσεις για “υποταγή” στην τάση της εποχής. Περισσότερο όμως οι κινήσεις αυτές έχουν γίνει για να… θολώσουν τα νερά.

Και αυτό καθώς η Toyota εδώ και πολλά χρόνια εξελίσσει τις ενεργειακές κυψέλες υδρογόνου. Πέρα από τα hybrid μοτέρ. Είτε με τη χρήση του υδρογόνου για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας είτε με απευθείας χρήση του ως καύσιμο σε θερμικό κινητήρα.
Αυτό συμβαίνει στο ειδικό project που ακούει στο όνομα GR Yaris H2. Πρόκειται για ένα κανονικό GR Yaris με το γνωστό 3κύλινδρο turbo μοτέρ 1.6 λίτρων που κινείται όμως με υδρογόνο. Φυσικά έχει γίνει τροποποίηση στο σύστημα ψεκασμού. Συνεχίζει όμως να παράγει τους “στάνταρ” 257 ίππους της βενζινοκίνητης έκδοσης.

Ο ίδιος ο “Mr. Bean”. όντας ηλεκτρολόγος μηχανικός, έχει δηλώσει πρόσφατα οτι παραμένει πολέμιος της ηλεκτροκίνησης. Σε άρθρο του, κατηγόρησε τις αυτοκινητοβιομηχανίες και την Ευρωπαϊκή Ένωση πως οδηγούν την αυτοκίνηση σε αδιέξοδο με την εμμονή τους στον ηλεκτρισμό. Υποστήριξε, ορθά κατ’ εμάς, πως το ενεργειακό αποτύπωμα ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι πολύ πιο μεγάλο από αυτό που μας παρουσιάζεται. Επιπλέον, υπερθεμάτισε υπέρ των εναλλακτικών καυσίμων, όπως το υδρογόνο.

Άλλωστε και η ίδια η Toyota από το 2026 θα συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) με το υδρογονοκίνητο πρωτότυπό της, GR H2 Lemans. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στη Formula 1. Επίσης από το 2026 τα μονοθέσια θα χρησιμοποιούν βιώσιμα καύσιμα στα υβριδικά μοτέρ τους.
Να σημειώσουμε πως ο Atkinson δεν είναι κάποιος “τυχαίος” στην αυτοκίνηση. Πέρα από την επιστήμη του, είχε στο γκαράζ του αυτοκίνητα όπως McLaren F1, Lancia Delta Integrale HF, Honda NSX και φυσικά Toyota GR Yaris. Οπότε τουλάχιστον έχει το δικαίωμα να δηλώνει…petolhead.
Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας