Δοκιμή: Audi A3 Sportback 35 TFSI MHEV 150 PS

Δοκιμή: Audi A3 Sportback 35 TFSI MHEV 150 PS

Premium στο δρόμο και στο εσωτερικό του

Εισαγωγή

H κατηγορία των hatchbacks ήταν παραδοσιακά από τις πιο δημοφιλής και ακόμα και σήμερα, στην εποχή των SUVs, καταφέρνει να κρατάει ψηλά τα νούμερα των πωλήσεων. Η Audi μπήκε στην κατηγορία αυτή πριν από 25 χρόνια με το A3 και έφερε μία premium εικόνα που δεν είχαμε συνηθίσει παρασέρνοντας και άλλους κατασκευαστές στο χορό.

Πλέον στην τέταρτη γενιά του το A3 πρέπει να αποδείξει απέναντι στο δύσκολο ανταγωνισμό ότι έχει το κάτι παραπάνω και πως οι τέσσερις κύκλοι στο καπό του μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Εμφάνιση

Εξωτερικά το νέο Α3 σίγουρα δεν προκαλεί με την εμφάνιση του και κυρίως δεν έχει προσπαθήσει να ξεφύγει από τα σχεδιαστικά μέτρα της προηγούμενης γενιάς.

Το καπό χαμηλώνει προς τα μπροστά όπου συναντάει την μεγάλη μάσκα με τις εντυπωσιακές εισαγωγές εκατέρωθεν και τα όμορφα φώτα. Στο πίσω μέρος η εικόνα είναι πιο λυτή χωρίς ιδιαίτερες γραμμές για να τραβάνε τα βλέμματα και μόνο τα τριγωνικά LED φώτα δίνουν δυναμισμό.

Εσωτερικό – Χώροι

Το εσωτερικό του Α3 είναι ακριβώς όπως θα περίμενε κανείς από ένα Audi, premium σε όλα και σύγχρονο τεχνολογικά. Η σχεδίαση της καμπίνας έχει αλλάξει πολύ σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και πλέον διαθέτει πολλές ακμές και εξαγωνικούς αεραγωγούς δεξιά και αριστερά από το τιμόνι (θύμιζουν λίγο Lamborghini). Η ποιότητα των υλικών με τα μαλακά πλαστικά στο επάνω μέρος του ταμπλό, τονίζουν την πολυτελή εικόνα της κατασκευής αλλά υπάρχουν και σημεία, όπως η κεντρική κονσόλα, που έχει γίνει χρήση σκληρότερων υλικών που σε κάποιους μπορεί να μην αρέσει.

Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται ενσωματωμένη η οθόνη αφής των 10,1 ιντσών, στραμμένη ελαφρώς προς τη μεριά του οδηγού και διαθέτει πλούσιο μενού, είναι εύκολη στη χρήση με πολύ καλά γραφικά. Ευτυχώς, η Audi δεν έβαλε τις ρύθμισεις του κλιματισμού μέσα στο μενού της κεντρικής οθόνης αλλή αυτή γίνεται με ξεχωριστά κουμπιά κάτω από την μικρή οθόνη.

Πίσω από το όμορφο τιμόνι, βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών που αντικαθιστά τα κλασικά αναλογικά όργανα και προσφέρει στον οδηγό τις απαραίτητες πληροφορίες. Η εργονομία του νέου Α3 είναι σε υψηλό επίπεδο και σίγουρα σημείο αναφοράς είναι ο διακόπτης για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που βλέπουμε τελευταία στα οχήματα του VW Group.

Από χώρους, το hatchback της Audi παραμένει ίδιο με την προηγούμενη γενιά, καθώς το μεταξόνιο του παρέμεινε ίδιο σε διαστάσεις, παρόλα αυτά το εσωτερικό του παραμένει ευρύχωρο και άνετο ακόμα και για 5 ενήλικες.

Ο χώρος αποσκευών του είναι άκρως ικανοποιητικός για μία οικογένεια καθώς φτάνει τα 380 λίτρα ενώ με τα καθίσματα αναδιπλωμένα δημιουργείται ένας επιπεδός χώρος που φτάνει τα 1.200 λίτρα.

Ασφάλεια

Το Audi A3 Sportback με τον βασικό εξοπλισμό ασφαλείας πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ. Συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 89% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 81% στην προστασία των παιδιών, 68% στην προστασία των πεζών και 73% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Η ποιότητα κύλισης του Α3 είναι αντίστοιχη του ονόματος μίας κατασκευής που προέρχεται από το Ινγκλοστάτ. Η ανάρτηση αν και λίγο σφιχτή είναι πολύ άνετη και δεν μεταφέρει τίποτα στο εσωτερικό και στους επιβάτες χαρίζοντας άνεση, μέσα και έξω από την πόλη. Στον αυτοκινητόδρομο, παραμένει άνετο και ευθύβολο ανεξάρτητα με το νούμερο που δείχνει το ταχύμετρο και ο αεροδυναμικός θόρυβος παραμένει σε χαμηλά επίπεδα όπως και ο θόρυβος από την κύλιση που θα κάνει πιο έντονη την εμφάνισή του μόνο σε τραχύ οδοστρώματα.

Στις στροφές, το Α3 παραμένει άνετο ακόμα και αν πιεστεί και στρίβει με έναν τρόπο “αρχοντικό” καθώς η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (στις φθηνές εκδόσεις φοράει ημιάκαμπτο άξονα πίσω) και το στιβαρό πλαίσιο βοηθάνε τα μέγιστα. Το τιμόνι είναι πολύ καλό σε αίσθηση και προσφέρει καλή πληροφόρηση δίνοντας σπορ αίσθηση στην κατασκευή. Το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων με τα χειριστήρια πίσω από το τιμόνι αλλάζει άμεσα ταχύτητες στα ανεβάσματα και μόνο στα κατεβάσματα καθυστερεί κάποιες φορές αναλόγως τη σχέση και τις στροφές του κινητήρα. Τα φρένα είναι το τελευταίο κομμάτι στο παζλ της πολύ καλής οδικής συμπεριφοράς του καθώς είναι πολύ δυνατά και προοδευτικά σε λειτουργία.

Κινητήρας – Επιδόσεις

To αυτοκίνητο της δοκιμής φοράει τον 1.500 κινητήρα TFSI των 150 ίππων και 250 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ. και διαθέτει ένα ύπιο υβριδικό σύστημα 48V. Η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και κρατάει “ζωντανά” τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου όταν το αμάξι ρολάρει ή επιβραδύνει, καθώς ο κινητήρας σβήνει. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης των 2 κυλίνδρων του και συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο S Tronic 7 σχέσεων .

Από πλευράς επιδόσεων ο τούρμπο κινητήρας του Α3 έχει την απαιτούμενη ισχύς για να κινηθείς σχετικά γρήγορα και δεν δείχνει να ζορίζεται σε καμιά φάση ώστε να κινήσει τα 1.395 κιλά του. Έχει γραμμική λειτουργία και χάρη στην κλιμάκωση του κιβωτίου δεν κρεμάει πουθενά. Για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, χρειάζεται 8,4 δευτ. ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 225 χλμ/ώρα.

Το ύπιο υβριδικό σύστημα που διαθέτει έχει πολύ καλή λειτουργία καθώς δεν γίνεται αντιλιπτό σχεδόν ποτέ ενώ στην κατανάλωση μπορεί να κάνει οικονομία έως και 10%. Τώρα, κατά τη δική μας δοκιμή, η μέση κατανάλωση που γράψαμε ήταν στα 7 λίτρα για κάθε 100 χλμ, νούμερο που μπορεί να βελτιωθεί ή να αυξηθεί αναλόγως τη χρήση. Ο κατασκευαστής δηλώνει μέση κατανάλωση 4,7 λτ/100 χλμ.

Συμπέρασμα

Το νέο Audi Α3 παλέυει για την πρωτιά στην κατηγορία των premium hatchback και τα κυριότερα όπλα του είναι η σπορ αλλά συγχρόνως άνετη οδηγική του συμπεριφορά και το σύγχρονο τεχνολογικά εσωτερικό του. Επίσης το desing στο εσωτερικό του είναι ιδιαίτερο και εντυπωσιακό και την πολύ καλή εικόνα συμπληρώνουν τα καλά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα πλην κάποιων εξαιρέσεων όπως στα πλαινά στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα.

Στα αρνητικά τώρα, θα σταθούμε σε κάποια σκληρά πλαστικά που αναφέραμε και πιο πάνω, πάντα βέβαια με γνώμονα την premium τιμή του και στην μη τολμηρή εξωτερική του εμφάνιση που δεν προκαλεί, αλλά αυτό βέβαια είναι και θέμα γούστου.

Θετικά:

  • Σχεδίαση εσωτερικού
  • Οδηγική συμπεριφορά
  • Άνεση ανάρτησης
  • Αυτόματο κιβώτιο
  • Τιμόνι
  • Σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας

Αρνητικά:

  • Κάποια σκληρά πλαστικά

Θα Θέλαμε να έχει:

  • Πιο τολμηρή εμφάνιση

Εξοπλισμός – Τιμή

Η αρχική τιμή για να κάνει κάποιος δικό του ένα Audi A3 30TFSI Basic με 999κ.εκ κινητήρα βενζίνης 110 ίππων είναι τα 22.430 ευρώ. Για την έκδοση 35 TFSI MHEV S Tronic Basic η αρχική τιμή ξεκινάει από τα 28.990 ευρώ με την πιο πλούσια έκδοση της δοκιμής μας και τα έξτρα που φορούσε να ξεπερνάει ελαφρώς τις 31.000 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τετρακύλινδρος βενζίνης 1.498 cc mild hybrid
Ισχύς: 150ps / 5.000 rpm
Ροπή: 250 Nm από τις 1.500 rpm 
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 7 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,4 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 225 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,7 λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 109 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.343 x 1.816 x 1.449 mm
Χώρος αποσκευών: 380/1.200 lt
Βάρος: 1.395 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us