Απίστευτος Loeb κερδίζει το Ράλλυ Μόντε Κάρλο με Ford Puma Rally1!
Απίστευτος Loeb κερδίζει το Ράλλυ Μόντε Κάρλο με Ford Puma Rally1!
και μόλις μία εβδομάδα μετά την περιπέτεια του Dakar
Τελικά μόνο οι αγώνες ραλί μπορούν να προσφέρουν τέτοιες συγκινήσεις και ανατροπές όπως αυτές που είδαμε στο τετραήμερο του Ράλλυ Μόντε Κάρλο! Γιατί καλή η Formula 1 και το Netflix και οι σκηνοθεσίες με τις παρεμβάσεις, αλλά τελικά εμείς είμαστε ταγμένοι εκεί, στο βουνό. Στα καθαρά και ανόθευτα μηχανοκίνητα αθλήματα που μόνο να ενώσουν παρέες μπορούν και να χαρίσουν ατελείωτη αδρεναλίνη και περίσσεια χαμόγελα!
Στο Μόντε λοιπόν, ο 48χρόνος Sebastien Loeb πήρε τη νίκη στο ραλί του πριγκιπάτου μαζί με τη νέα – αλλά όχι άγνωστή του – συνοδηγό Isabelle Galmiche οδηγώντας το ολοκαίνουργιο υβριδικό Ford Puma Rally1 του “θείου” Malcolm Wilson. Ο Loeb στα 48 του χρόνια γίνεται ο γηραιότερος νικητής σε ραλί στην ιστορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος από το 1970, ξεπερνώντας ακόμη και τον Σουηδό Stiq Blomqvist. Και ΄όχι μόνο αυτό. Βλέπετε, ο Γάλλος ήρθε στο Μόντε απευθείας μετά την 20ήμερη περιπέτεια του Dakar στη Σαουδική Αραβία όπου και εκεί κατέκτησε τη 2η θέση στο βάθρο. Σε συνδυασμό με τους 9 τίτλους του, χρειάζεται κάτι παραπάνω για αποδειχτεί οτι είναι ο σπουδαιότερος οδηγός στην Ιστορία του WRC; Μάλλον όχι…
Το 4ήμερο ξεκίνησε με τον Loeb να παίρνει κεφάλι από τον μέχρι τότε πρωτοπόρο Sebastien Ogier, την Παρασκευή το πρωί και να μένει εκεί για όλες τις ειδικές διαδρομές της ημέρας. Ο έτερος Γάλλος όμως δεν είχε πει την τελευταία του λέξη ακόμη. Με μία αντεπίθεση διαρκείας με το Toyota Yaris Rally1 προσπέρασε τον “κοντό” το πρωί του Σαββάτου μένοντας εκεί μέχρι την προτελευταία ειδική της Κυριακής. Έχοντας χτίσει μια διαφορά σχεδόν 30”, ο Ogier είχε την ατυχία να έχει ένα κλαταρισμένο ελαστικό χάνοντας συνολικά 40” και παραδίδοντας την πρώτη θέση στον Loeb. Και θα πει κάποιος, ήταν άτυχος ο Ogier. Ναι, σίγουρα ήταν άτυχος αλλά στα ραλί όλοι έχουν τις ατυχίες τους και όλοι κάποιοι στιγμή αισθάνονται…ματιασμένοι.
Κάπως έτσι πρέπει να ένιωθε η ομάδα της Hyundai Motorsport που όλα της πήγαν στραβά από την αρχή. Έξοδος για το νεαρό Solberg που ακόμη πρέπει να αποκτήσει εμπειρίες ενώ ο Ott Tanak δεν βρήκε ποτέ τα πατήματα του με το i20N Rally1 μέχρι να εγκαταλείψει – άγνωστο ακόμη γιατί – το βράδυ του Σαββάτου στο service park. Η ατυχία χτύπησε και τον Thierry Neuville με προβλήματα στην εμπρός δεξιά ανάρτηση του αυτοκινήτου του χάνοντας πολύτιμα λεπτά αλλά τελικά σώζοντας κάπως τα προσχήματα τερματίζοντας στην 6η θέση. Σίγουρα οι Κορεάτες πρέπει να βάλουν το κεφάλι κάτω και να βελτιώσουν άμεσα το i20N καθώς μία ακόμη κακή χρονιά δεν μπορεί να γίνει εύκολα ανεκτή.
Κακή χρονιά είναι πάντως το μόνο σίγουρο πως δεν θα έχουν στην M-Sport! Οι Βρετανοί με το Ford Puma Rally1 κέρδισαν τις 3 από τις 5 πρώτες θέσεις του ραλί με το Craig Breen να αναμένεται ως μεγάλο πρωταγωνιστή στο φετινό πρωτάθλημα και μεγάλο κερδισμένο (;) την αναπάντεχη έκπληξη του Gus Greensmith, ο οποίος κέρδισε και την πρώτη του ειδική στο WRC. Ο Adrien Fourmaux αν μη τί άλλο, σίγουρα έχει την ταχύτητα και το μυαλό αλλά όπως και στην περίπτωση του Solberg, χρειάζεται αγώνες στα χέρια του για να δείξει την αξία του.
Κάτι που δεν χρειάζεται ο Elfyn Evans που πήγε αρκετά καλά με το Yaris Rally1 μέχρι την στιγμή της θεαματικής εξόδου του το Σάββατο. Σίγουρα όμως περιμένουμε από το Ουαλό να πρωταγωνιστήσει ανάμεσα στους διεκδικητές του τίτλου καθώς με την απουσία του Ogier από την Toyota, ο δρόμος είναι ανοικτός! Βέβαια κάπου σε αυτό τον δρόμο θα βρει μπροστά του και τον Kalle Rovapera που είχε ένα πολύ κακό ξεκίνημα την Παρασκευή αλλά έδειξε να προσαρμόζεται άμεσα στο αγωνιστικό του και επανήλθε δριμύτερος από το Σάββατο τερματίζοντας τελικά στην 4η θέση.
΄Στην WRC2 κατηγορία, ο Andreas Mikkelsen με τον Torstein Eriksen για συνοδηγό, έχει βαλθεί για άλλη μια φορά να αποδείξει στους “μεγάλους” οτι κακώς δεν βρίσκεται για άλλη μια χρονιά στην κορυφαία κατηγορία του θεσμού και “βολοδέρνει” με το Skoda Fabia Rally2evo και αντίπαλο τον πολλά υποσχόμενο Marco Bulacia. Πιστεύουμε όμως πως κάποια στιγμή θα δικαιωθεί.
Επόμενο ραλί του θεσμού στην παγωμένη Σουηδία στις 24-27 Φεβρουαρίου.
Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας