Alfa Romeo και Lancia σώζονται από την Stellantis

Alfa Romeo και Lancia σώζονται από την Stellantis

καλά νέα για τους απανταχού Alfisti

Η αλήθεια συνήθως είναι πικρή και σκληρή. Ειδικά στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Και συγκεκριμένα όσον αφορά την Alfa Romeo και τηn αγαπημένη μας Lancia, η αλήθεια είναι ακόμη πιο δύσκολη. Όσο και να συμπαθούμε τις ιταλικές φίρμες και την σπουδαία ιστορία τους, δεν μπορούμε να μην παραδεχτούμε τις χαμηλές εμπορικές πτήσεις των δύο εταιριών, τα τελευταία 25 περίπου χρόνια.

Και όσον αφορά τη Lancia, οι περισσότεροι γνωρίζουμε ότι η απόφαση για την πτώση της ήταν καθαρά θέμα μάρκετινγκ και δημοσίων σχέσεων. Αλλά η περίπτωση της Alfa διαφέρει. Στο Τορίνο μετά από αρκετά χρόνια ξεκίνησαν να παράγουν σπουδαία αυτοκίνητα όπως η 4C παλαιότερα και η Giulia πρόσφατα, αλλά τα νούμερα και οι πωλήσεις δυστυχώς δεν συμφωνούν.

Αν και προσωπικά είμαστε φίλοι της γαλλικής σχολής, δεν θα κρύψουμε οτι ανησυχήσαμε με την πορεία της Alfa και αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε ακόμη περισσότερο για την τύχη της με τη γέννηση της Stellantis. Είπαμε, το παράδειγμα της Lancia χαρακτηρίζει τη διοίκηση των Ιταλών και με 14 εταιρίες κάτω από μία “ομπρέλα”, κάποιος θα έπρεπε να την πληρώσει…

Ευτυχώς όμως τα τελευταία νέα από τους Γάλλο-Ιταλό-Αμερικανούς είναι θετικά. Τόσο για την Alfa Romeo όσο και για τη Lancia και τη DS. Ο CEO της Stellantis, ο “πολύς” Carlos Tavares, γνωστός από τη θητεία του στην Peugeot αλλά και ο πρόεδρος της κοινοπραξίας, John Elkann, δήλωσαν πως ποντάρουν σημαντικά στην ανάκαμψη της Alfa Romeo και της Lancia.

Τα περασμένα χρόνια δεν επενδύσαμε όσο θα θέλαμε στις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες. Και τώρα ήρθε η ώρα να το κάνουμε!

John Elkann

Οι δύο επικεφαλής συνέχισαν λέγοντας οτι οι ιταλικές εταιρίες θα συνεργαστούν στενά μεταξύ τους αλλά και με τη DS καθώς θεωρείται πως απευθύνονται στο ίδιο κοινό, έχοντας η κάθε μία φανατικούς φίλους που τις ακολουθούν πιστά.

Δεν ξέρουμε ακριβώς τι θα ακολουθήσει για τις τρεις ιδιαίτερες εταιρίες αλλά το σίγουρο είναι πως τουλάχιστον γλίτωσαν τα χειρότερα. Τουλάχιστον η Stellantis μας αφήνει ένα παράθυρο αισιοδοξίας καθώς έχει τη θέληση να αντισταθεί στο τευτονικό μπαρόκ που μας έχει κατακλύσει με τα βαριά “μονολιθικά” οχήματα.

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας