Αφιέρωμα στη μοναδική Bugatti EB110

Αφιέρωμα στη μοναδική Bugatti EB110

χτίζοντας ένα θρύλο που έμεινε στην ιστορία

Μπορεί οι νεότεροι να έχουν ταυτίσει το όνομα Bugatti με τη Veyron (2005-2015) και τη Chiron όμως πριν η εταιρεία βρεθεί υπό τον έλεγχο του Volkswagen Group ένα σύντομο αλλά ιδιαίτερα ενδιαφέρον κεφάλαιο στην ιστορία της έλαβε χώρα στη γειτονική Ιταλία όπου μεταξύ 1992 και 1995 παρήχθη η μοναδική EB110.

Όλα ξεκίνησαν στα τέλη της δεκαετίας του ’80, όταν ο Ιταλός επιχειρηματίας Romano Artioli, ξεκίνησε την αναβίωση της θρυλικής Bugatti, κατασκευάζοντας ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο στο Campogalliano και θέτοντας τις υποδομές για ένα ξεχωριστό υπεραυτοκίνητο.

Το εργοστάσιο της Bugatti στο Campogalliano της Ιταλίας όπου παρήχθη η EB110 ήταν ένα πραγματικό κόσμημα, σχεδιασμένο από τον αρχιτέκτονα Giampaolo Benedini.

Ο V12 κινητήρας 3,5 λίτρων απόδοσης 550-600hp είχε 4 turbo και αρκετά μέρη από τιτάνιο και σύνθετα υλικά. Στην εξέλιξή του συνέβαλε τα μέγιστα ο Paolo Stanzani, ένας χαρισματικός μηχανικός που υπήρξε κοντινός συνεργάτης του Ferruccio Lamborghini.

Τα πρώτα πρωτότυπα ήταν σχεδιασμένα από τον Marcello Gandini και βασίζονταν σε αλουμινένιο κυψελωτό monocoque σασί όμως ο φιλόδοξος Artioli ήθελε να χρησιμοποιήσει ανθρακονήματα για τα δομικά μέρη του αυτοκινήτου – μια κίνηση με μεγάλο ρίσκο για εκείνη την εποχή λόγω του πολύ υψηλού κόστους.

Η Michelin εξέλιξε ειδικά ελαστικά για να αντέχουν σε ταχύτητες των 320 km/h και η Elf ένα νέο τύπο λιπαντικού υψηλών επιδόσεων. Υπεύθυνη για την κατανομή της ισχύος στο σύστημα τετρακίνησης ήταν η JP Vittecoq ενώ το σχεδιασμό και την κατασκευή του σασί είχε αναλάβει η Aerospartiale.

Εκτός από τον Marcello Gandini, τις δικές τους σχεδιαστικές προτάσεις για το μοντέλο κλήθηκαν να παρουσιάσουν οι Nuccio Bertone, Giorgetto Giugiaro και Paolo Martin, οι οποίες επηρέασαν η κάθε μια με τον τρόπο της το τελικό μοντέλο παραγωγής.

Η Bosch μαζί με τους τεχνικούς JP Vittecoq και L. Bicocci εξέλιξαν το ιδιαίτερα απαιτητικό σύστημα ABS του πρώτου τετρακίνητου supercar.

Η επίσημη παρουσίαση της EB110 έγινε στις 14 Σεπτεμβρίου του 1991 στο Παρίσι, με αφορμή τα 110α γενέθλια του Ettore Bugatti. Τι και αν έχουν περάσει 29 χρόνια από τότε, η μπλε Bugatti παραμένει θελκτική…

Το κοινό και οι δημοσιογράφοι υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό το τεχνολογικά προηγμένο υπεραυτοκίνητο που αναβίωνε με τον καλύτερο τρόπο το ιστορικό όνομα της Bugatti.

Στις πρώτες EB110 GT παραγωγής, ο V12 κινητήρας 3.5 λίτρων απέδιδε 553 ίππους και η μέγιστη ροπή έφτανε τα 611 Nm. Σε δοκιμές που έγιναν στην ιταλική πίστα του Nardo το 1992, τα πρωτότυπα της EB110 πέτυχαν επιτάχυνση 0-100km/h σε 3.46” και τελική ταχύτητα 342km/h.

Το 1992 παρουσιάστηκε η ακόμη γρηγορότερη έκδοση EB110 Supersport η οποία ξεχώριζε αισθητικά χάρη στην αεροτομή, τις επτάκτινες ζάντες και τις χαρακτηριστικές τρύπες στη θέση του πίσω παραθύρου. Η συγκεκριμένη έκδοση είχε χαμηλότερο βάρος 1418kg και αυξημένη απόδοση του κινητήρα που πλέον απέδιδε 603hp και 650 Nm ροπής!

Τον επόμενο χρόνο ακολουθούν οι επίσημες δοκιμές της έκδοσης Supersport, η οποία κερδίζει τον τίτλο του γρηγορότερου αυτοκινήτου στον κόσμο με επιτάχυνση 0-100km/h σε 3.26”και τελική ταχύτητα 351 km/h!

Ένας από τους διασημότερους ιδιοκτήτες της EB110 Supersport ήταν ο Michael Schumacher που την αγόρασε το 1994 σε κίτρινο χρώμα με μπλε δέρμα στο εσωτερικό.

Το τέλος ήρθε το 1995 οπότε και η Bugatti Automobili S.p.A. μετά από πολύ σοβαρά οικονομικά προβλήματα κήρυξε πτώχευση, με μόλις 139 μονάδες της EB110 να έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής.

Η συνέχεια είναι γνωστή αφού το 1998 η Volkswagen αγόρασε την Bugatti και ξεκίνησε την εξέλιξη της εξωπραγματικής Veyron…

Team E.T