Menu

Ας θαυμάσουμε μία όμορφη twin turbo Super Trofeo Huracan (video)

Βόλτα με Ferrari 288 GTO Homologation Specials (video)

Πόσο κοστίζει άραγε το service μιας Bugatti Chiron;(video)

Έρχεται το Yaris GR-4 (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Αφιέρωμα: Bugatti EB110

30 Αυγ 2016

Αφιέρωμα: Bugatti EB110

η ιταλική αναβίωση της γαλλικής φίρμας που έμεινε στην ιστορία

Μπορεί οι νεότεροι να έχουν ταυτίσει το όνομα Bugatti με την Veyron (2005-2015) και τη νέα Chiron (2016) όμως πριν η εταιρεία βρεθεί υπο τον έλεγχο του Volkswagen Group ένα σύντομο αλλά ιδιαίτερα ενδιαφέρον κεφάλαιο στην ιστορία της έλαβε χώρα στη γειτονική Ιταλία όπου μεταξύ 1992 και 1995 παρήχθει η μοναδική EB110

Όλα ξεκίνησαν στα τέλη της δεκαετίας του ’80, όταν ο Ιταλός επιχειρηματίας Romano Artioli, ξεκίνησε την αναβίωση της θρυλικής Bugatti, κατασκευάζοντας ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο στο Campogalliano και θέτοντας τις υποδομές για ένα ξεχωριστό υπεραυτοκίνητο.

Bugatti EB110 - moving

Το εργοστάσιο της Bugatti στο Campogalliano της Ιταλίας όπου παρήχθει η EB110 ήταν ένα πραγματικό κόσμημα, σχεδιασμένο από τον αρχιτέκτονα Giampaolo Benedini.

72

Ο V12 κινητήρας 3,5 λίτρων απόδοσης 550-600hp είχε 4 turbo και αρκετά μέρη από τιτάνιο και σύνθετα υλικά. Στην εξέλιξή του συνέβαλε τα μέγιστα ο Paolo Stanzani, ένας χαρισματικός μηχανικός που υπήρξε κοντινός συνεργάτης του Ferruccio Lamborghini.

Τα πρώτα πρωτότυπα ήταν σχεδιασμένα από τον Marcello Gandini και βασίζονταν σε αλουμινένιο κυψελωτό monocoque σασί όμως ο φιλόδοξος Artioli ήθελε να χρησιμοποιήσει ανθρακονήματα για τα δομικά μέρη του αυτοκινήτου – μια κίνηση με μεγάλο ρίσκο για εκείνη την εποχή λόγω του πολύ υψηλού κόστους.

Η Michelin εξέλιξε ειδικά ελαστικά για να αντέχουν σε ταχύτητες των 320km/h και η Elf ένα νέο τύπο λιπαντικού υψηλών επιδόσεων. Υπεύθυνη για την κατανομή της ισχύος στο σύστημα τετρακίνησης ήταν η JP Vittecoq ενώ το σχεδιασμό και την κατασκευή του σασί είχε αναλάβει η Aerospartiale.

Bugatti EB-110 Prototypes

Εκτός από τον Marcello Gandini (αριστερά), τις δικές τους σχεδιαστικές προτάσεις για το μοντέλο κλήθηκαν να παρουσιάσουν οι Nuccio Bertone (αριστερά κέντρο), Giorgetto Giugiaro (δεξιά κέντρο) και Paolo Martin (δεξιά), οι οποίες επηρέασαν η κάθε μια με τον τρόπο της το τελικό μοντέλο παραγωγής.

140

Η Bosh μαζί με τους τεχνικούς JP Vittecoq και L. Bicocci εξέλιξαν το ιδιαίτερα απαιτητικό σύστημα ABS του πρώτου τετρακίνητου supercar. Στην εικόνα βλέπετε τις δοκιμές που έγιναν με δύο πρωτότυπα στη Σουηδία για τις τελικές ρυθμίσεις.

39006_2

Η επίσημη παρουσίαση της EB110 έγινε στις 14 Σεπτεμβρίου του 1991 στο Παρίσι, με αφορμή τα 110α γενέθλια του Ettore Bugatti. Τι και αν έχουν περάσει 25 χρόνια από τότε, η μπλε Bugatti παραμένει θελκτική…

07

Το κοινό και οι δημοσιογράφοι υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό το τεχνολογικά προηγμένο υπεραυτοκίνητο που αναβίωνε με τον καλύτερο τρόπο το ιστορικό όνομα της Bugatti.

Road-test-Bugatti-EB110-and-EB110SS-Drive-My-com-2014-01

Στις πρώτες EB110 GT παραγωγής, ο V12 κινητήρας 3.499cc απέδιδε 553hp και η μέγιστη ροπή έφτανε τα 611Nm. Σε δοκιμές που έγιναν στην ιταλική πίστα του Nardo το 1992, τα πρωτότυπα της EB110 πέτυχαν επιτάχυνση 0-100km/h σε 3.46 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 342km/h.

bugatti_eb110_ss_le_mans_1

Το 1992 παρουσιάστηκε η ακόμη γρηγορότερη έκδοση EB110 Supersport η οποία ξεχώριζε αισθητικά χάρη στην αεροτομή, τις επτάκτινες ζάντες και τις χαρακτηριστικές τρύπες στη θέση του πίσω παραθύρου. Η συγκεκριμένη έκδοση είχε χαμηλότερο βάρος 1418kg και αυξημένη απόδοση του κινητήρα που πλέον απέδιδε 603hp και 650Nm ροπής!

bugatti_eb110_ss_prototype

Τον επόμενο χρόνο ακολουθούν οι επίσημες δοκιμές της έκδοσης Supersport, η οποία κερδίζει τον τίτλο του γρηγορότερου αυτοκινήτου στον κόσμο με επιτάχυνση 0-100km/h σε 3,26 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 351km/h!

bugatti_eb110_ss_le_mans_3

Το κατάμαυρο εσωτερικό της σπάνιας έκδοσης EB110 SS Le Mans του 1994

bugatti_eb110_schumacher_07

Ένας από τους διασημότερους ιδιοκτήτες της EB110 Supersport ήταν ο Michaël Schumacher που την αγόρασε το 1994 σε κίτρινο χρώμα με μπλε δέρμα στο εσωτερικό.

Το τέλος ήρθε το 1995 οπότε και η Bugatti Automobili S.p.A. μετά από πολύ σοβαρά οικονομικά προβλήματα κύρηξε πτώχευση, με μόλις 139 μονάδες της EB110 να έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής.

Η συνέχεια είναι γνωστή αφού το 1998 η Volkswagen αγόρασε την Bugatti και ξεκίνησε την εξέλιξη της εξωπραγματικής Veyron…

Δείτε ακόμη ένα βίντεο με ενδιαφέρουσες στιγμές από την ιστορία της Bugatti Automobili μεταξύ 1991-1995:

 

 

Πηγές:

Σχετικό Άρθρο: Τα υπεραυτοκίνητα της δεκαετίας του ’90



Facebook Comments