Το VW Golf και οι 7+1 ξεχωριστές εκδόσεις του
Το VW Golf και οι 7+1 ξεχωριστές εκδόσεις του
Ιδιαίτερες όσο και το ίδιο το μοντέλο
Όταν παρουσίασε το 1975 η Volkswagen το πρώτο Golf έκανε ίσως το μεγαλύτερο βήμα για την σωτηρία της. Βλέπετε, τα οικονομικά της δεν πήγαιναν τόσο καλά και έπρεπε να λανσαριστεί ένα νέο μοντέλο που θα πλαισίωνε τον κλασικό Σκαραβαίο που πλέον γερνούσε επικίνδυνα.
Από τότε το νερό κύλισε στο αυλάκι και η VW όχι μόνο διασώθηκε οικονομικά αλλά έγινε η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο κοντράρωντας στα ίσια Ιάπωνες και Αμερικανούς. Όσο για το Golf, κυκλοφόρησε μέχρι τώρα σε 8 γενιές αλλά μέσα από όλα τα 45 χρόνια του, εμείς ξεχωρίσαμε 7+1 παραλλαγές που πραγματικά μας έκαναν εντύπωση.
- Golf GTI 16V του 1986

Η αρχή του “κακού” θα λέγαμε. Η δεύτερη έκδοση του Golf έφερε μαζί της το αναβαθμισμένο GTI που σε σχέση με την προηγούμενη γενιά ήταν κυριολεκτικά ημέρα με τη νύχτα! Ελαφρύτερο και πιο στιβαρό αμάξωμα, ταίριαξε γάντι με το δυνατότερο 16-βάλβιδο μοτέρ που πλέον απέδιδε 138 ίππους. Κυρίως έδινε την αυτή την καθαρή και ανόθευτη αίσθηση της γρήγορης οδήγησης, αυτής που σήμερα αποκαλούμε petrolhead.
2. Golf Rallye G60 του 1989

Σχεδιασμένο να μπει σφήνα στις Lancia Delta στο WRC στα τέλη του ’80, η G60 έκδοση του Golf ήταν κάτι το διαφορετικό. Όχι οτι ήταν ιδιαίτερα πετυχημένο στους αγώνες αφού η Delta δεν άφηνε να ανασάνει κανείς άλλος αλλά ήταν κάτι ξεχωριστό για την VW. Ξεχώριζε από τα τετράγωνα φώτα, τα “πρησμένα” φτερά αλλά και το ιδιαίτερο σύστημα υπερτροφοδότησης των Γερμανών, G-Lader. Το μοτέρ ήταν πολύ δυνατό για την εποχή του αποδίδοντας 159 ίππους και 225 Nm ροπής.
3. Golf Country

Βασισμένο στη 2η γενιά, η VW πήρες το Golf, το ψήλωσε αρκετά, πρόσθεσε 4κίνηση, μπουλ-μπαρ και εξωτερική ρεζέρβα και το έριξε στην αγορά. Ήταν πάλι στα τέλη του ’80 που είχε αρχίσει σιγά-σιγά να εμφανίζεται η τάση για υπερυψωμένα οχήματα εκτός δρόμου και στο Wolksburg είπαν να δοκιμάσουν την τύχη τους. Δεν “περπάτησε” πολύ αλλά το Golf Country θεωρείται πλέον συλλεκτικό.
4. Golf Αρλεκίνος του 1996

Μέσα από την 3η γενιά ξεπρόβαλε ίσως ένα από τα πιο αλλόκοτα μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης. Μηχανικά δεν είχε κάτι το ιδιαίτερο αλλά η εμφάνιση του ήταν όλα τα λεφτά! Συνδυάζοντας 4 διαφορετικά χρώματα έκανε το Golf ιδιαίτερα ξεχωριστό. Ήταν σαν να έπαιρνες περισσεύματα από τον λαμαρινά της γειτονιάς σου και τα έβαζες όλα μαζί, σαν παζλ. Παρ’ όλα αυτά, ο Αρλεκίνος πούλησε 3.000 αντίγραφα κερδίζοντας τις εντυπώσεις.
5. Golf R32

Ένα από τα καλύτερα Golf παραγωγής καθ’ όλη τη διάρκεια των 45 χρόνων παρουσίας του μοντέλου ήταν η έκδοση R32 της 5ης γενιάς. Σχεδιασμένο με γνώμονα την απόλυτη σπορ οδήγηση το R32 είχε όλα όσα ήθελε ο συνειδητοποιημένος λάτρης της αυτοκίνησης! Ένα πανίσχυρο VR6 μοτέρ, 3.2 λίτρων απόδοσης 237 ίππων ενώ συνδυαζόταν με ένα αυτόματο σασμάν DSG και τετρακίνηση μέσω Haldex διαφορικού. Όσο για την εμφάνιση απλώς τα… έσπαγε!
6. Golf GTi W12-650 του 2007

Σίγουρα πρόκειται για ειδική κατασκευή αλλά το συγκεκριμένο Golf όντως πάτησε στην άσφαλτο, αν και πρόκειται για… Frankestein όχημα. Οι μηχανικοί της VW έκαναν “παπάδες” παίρνοντας ένα W12 biturbo 6 λίτρων μοτέρ από την Bentley, μπροστινά φρένα από Audi RS4, πίσω άξονα και φρένα από τη Lamborghini Gallardo και μετάδοση από VW Phaeton. Αφού τοποθέτησαν το μοτέρ στη θέση των πίσω καθισμάτων, το W12-650 απέδιδε αυτό που λέει και το όνομά του, 650 ίππους και 750 Nm κτηνώδους ροπής!
7. Golf GTI Clubsport S του 2016

Στα hardcore τώρα! Αν το W12-650 ήταν μια one off κατασκευή και δεν το “μετράμε” τι να πούμε για το Clubsport S; Μέχρι την εμφάνιση του Honda Type R ήταν το γρηγορότερο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο στο Nurburgring με χρόνο 7′.50”.63 κρατώντας τα σκήπτρα της πράσινης κόλασης. Κατασκευάστηκε σε 400 αντίτυπα και ήταν εξοπλισμένο με ένα 2-λίτρο turbo μοτέρ 4 κυλίνδρων απόδοσης 306 ίππων και 380 Nm ροπής. Το Clubsport S πατούσε πάνω σε 19άρηδες τροχούς με λάστιχα Michelin Sport Cup 2 ενώ χρησιμοποιούσε μηχανικό μπλοκέ διαφορικό για την σωστή κατανομή ισχύος.
7+1. VW Golf GTI Rabbit

Η έκπληξη ήρθε από την Αμερική! Ίσως στην Ευρώπη και στη χώρα μας δεν είναι ευρέως γνωστό οτι η εμπορική ονομασία του Golf στις ΗΠΑ για πολλά χρόνια δεν ήταν… Golf αλλά Rabbit. Στην 8η γενιά του δημοφιλούς hatchback, οι Γερμανοί φρόντισαν να αποδώσουν φόρο τιμής στην παλιά αμερικανική ονομασία. Κατασκεύασαν 3.000 Golf GTI Rabbit, προφανώς συλλεκτικά, υιοθετώντας διαφορετικό στυλ σε σχέση με τα “απλά” GTI. Τα καθίσματα είναι ντυμένα με το κλασικό καρό της VW ενώ και οι 18άρες ζάντες αλουμινίου είναι αποκλειστικής σχεδίασης για αυτό το μοντέλο. Στο πίσω μέρος υπάρχει και το αντίστοιχο χαρακτηριστικό σηματάκι.

Πέρα από συμπάθειες ή αντιπάθειες για την συγκεκριμένη εταιρία, δεν μπορούμε παρά να παραδεχθούμε οτι το VW Golf ήταν ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο. Σίγουρα όταν πρωτοξεκίνησε να παράγεται πίσω στα ’70s έφερε φρέσκο αέρα στην αυτοκινητοβιομηχανία που τόσο το χρειαζόταν. Μπορεί στην πορεία για κάποιους να χάθηκε η φιλοσοφία και το πνεύμα του αρχικού Golf αλλά όπως και να έχει είναι ένα απόλυτα πετυχημένο μοντέλο.
Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας