Δοκιμή: Smart ForTwo 90HP

Δοκιμή: Smart ForTwo 90HP

Στιλάτο και βελτιωμένο σε όλους τους τομείς

Όταν περνάνε από τα χέρια σου αρκετά ταξιδιάρικα αυτοκίνητα, όπως μεγάλα SUVs και άνετα σεντάν, το τελευταίο πράγμα που θα πρέπει να κάνεις είναι να σχεδιάζεις ταξίδι με ένα Smart ForTwo.

Κι όμως, το αυτοκίνητο που είναι ο όρος της φράσης “όχημα πόλης”, ταξίδεψε μαζί μας μέχρι τις Σέρρες (από Θεσσαλονίκη) για να μας αποδείξει ότι μπορεί και εκτός αυτής.

Με μεταξόνιο μόλις 1.873 χλστ, μήκος 2.695 χλστ. και πλάτος 1.663 χλστ. το Smart διαθέτει μία πολύ άνετη καμπίνα για δύο άτομα που ακόμα και οι πιο ψηλοί θα βολευτούν.

Έτσι και εμείς, φορτώσαμε τις τσάντες μας στο χώρο αποσκευών με το διπλό άνοιγμα, που διαθέτει 185 λίτρα ωφέλιμου χώρου και μία κρυφή θήκη στην πίσω πόρτα.

Το ForTwo δεν μπορείς να το μπερδέψεις με κανένα άλλο αυτοκίνητο καθώς εξωτερικά είναι μοναδικό. Η διχρωμία στο σώμα του τονίζει τον κλωβό ασφαλείας που διαθέτει για την προστασία των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης, ενώ εμπρός τα φώτα LED “γεμίζουν” τη μούρη του.

Πίσω η εικόνα δε διαφέρει και πολύ από τις προηγούμενες γενιές, με το γνώριμο κοφτό παρουσιαστικό, ενώ τα LED φώτα κάνουν αντίθεση με τις διχρωμίες του σώματός του.

Το εσωτερικό του είναι όμορφο και παρά τα όχι και τόσο μαλακά πλαστικά δε δείχνει φθηνό. Η συναρμογή του εκ πρώτης όψεως δείχνει αρκετά καλή, κάτι που επιβεβαιώθηκε και στο ταξίδι με την απουσία τριγμών. Η Smart έχει τοποθετήσει στο ForTwo μία μεγάλη πανοραμική οροφή 1,2 τ.μ. που φωτίζει την καμπίνα και κάνει την ατμόσφαιρα ακόμα πιο ευχάριστη.

Μία οθόνη αφής είναι τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό με το μενού να είναι αρκετά εύκολο στη χρήση του ενώ και το Navigation μας βοήθησε αρκετά.

Οι διάφορες θήκες για τα μικροαντικείμενα κάνουν τη διθέσια κατασκευή αρκετά πρακτική για να ζεις μαζί της και στη θέση του συνοδηγού έχει βάση isofix για παιδικό κάθισμα.

Γυρνώντας το κλειδί στη μίζα ο τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας των 898 κ.εκ. ζωντανεύει και επιλέγοντας την κατάλληλη θέση στο αυτόματο κιβώτιο ξεκινάμε το ταξίδι μας. Μέχρι να φτάσουμε στην εθνική το Smart είναι παιχνιδάκι στην πόλη, κάτι που περιμέναμε άλλωστε. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων (διαθέτει και paddles πίσω από το τιμόνι) έκανε την οδήγηση ακόμα πιο εύκολη υπόθεση καθώς είναι γρήγορο και οι αλλαγές γίνονται με απόλυτη “διακριτικότητα”.

Ο κινητήρας του αποδίδει 90 ίππους και 135 Nm ροπής και με το καλημέρα μας δίνει την εντύπωση ότι θα κινήσει σβέλτα το μικρό όχημα με το όχι όμως μικρό βάρος (900 κιλά). Από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, περνάει σχετικά αλώβητο χωρίς να κοπανάει ιδιαίτερα.

Αφήνοντας την πόλη πίσω μας και μπαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο καταλαβαίνουμε πως χρειάζεται λίγο χρόνος για να εμπιστευτείς το τιμόνι του εξαιτίας του μικρού μεταξονίου.

Με ταχύτητες της τάξης των 90 χλμ/ώρα το όχημα πόλης πατάει καλά και ταξιδεύει άνετα χωρίς να κουράζει. Όσο αναβαίνει όμως ο ρυθμός το τιμόνι θέλει περισσότερη προσοχή και απαλές κινήσεις στις αλλαγές κατεύθυνσης. Τα ελαστικά του ForTwo φέρνουν λίγο θόρυβο μέσα στην καμπίνα με την ένταση να μεταβάλλεται αναλόγως της ποιότητας της ασφάλτου.

Στις ανοιχτές καμπές δε γέρνει ιδιαίτερα και είναι ουδέτερο χωρίς να σε προκαλεί για κάτι περισσότερο. Τα φρένα του είναι δυνατά και δεν προβληματίζονται σε κανένα σημείο.

Από πλευράς οικονομίας καυσίμου, το Smart με τον τούρμπο κινητήρα των 898 κ.εκ. μας έκαψε μέσo όρο 8,1 λίτρα για κάθε 100 χλμ σε μικτές συνθήκες (4,2 λτ./100 χλμ ο κατασκευαστής). Στην εθνική με ταχύτητες περίπου 110 χλμ/ώρα, μας έδειξε κατανάλωση 5,6 λίτρα ανά 100 χλμ.

Φτάνοντας στις Σέρρες δε θα μπορούσαμε να μη περάσουμε μία βόλτα από την πίστα, αλλά δυστυχώς η πύλη για τα φορτηγά ήταν κλειστή και δεν μπορέσαμε να μπούμε.

Στο δρόμο της επιστροφής και έχοντας πάρει τον αέρα του, αυξήσαμε λίγο ρυθμό παρά τον ελαφρύ πλευρικό άνεμο που όμως έδειχνε να μην επηρεάζει καθόλου το όχημά μας. Φτάνοντας έξω από τη Θεσσαλονίκη αρχίσαμε να κάνουμε την αποτίμηση της ταξιδιωτικής εμπειρίας μας με το διθέσιο Smart.

H νέα γενιά του ForTwo εμφανίζεται σαφώς βελτιωμένη ποιοτικά, οδηγικά και μηχανικά. Ο τούρμπο κινητήρας των 898 κ.εκ. χαρίζει “καλές” επιδόσεις αλλά με το ανάλογο τίμημα στην κατανάλωση. Στην πόλη είναι παιχνιδάκι και κινείσαι με έναν αέρα υπεροχής και σιγουριάς ότι χωράς παντού. Είναι στιβαρό, πρακτικό και πολύ ευρύχωρο για δύο άτομα. Εκτός πόλης θα ταξιδέψει χωρίς προβλήματα αλλά με τα δικά του όρια ταχύτητας και υστερώντας σε άνεση μεγαλύτερων κατασκευών. Το μεγάλο ατού του Smart είναι ο χαρακτήρας του καθώς είναι μοδάτο και τονίζει το lifestyle του οδηγού.

Στα μείον του είναι η αυξημένη κατανάλωση, για το μέγεθός του, όπως επίσης και η τιμή του που ξεκινάει από τις 13.150 ευρώ με τον 898 κ.εκ. τούρμπο κινητήρα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης 898 cc
Ισχύς: 90 ps στις 5.500 rpm
Ροπή: 135 Nm στις 2.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 6 σχέσεων
Κίνηση: στους πίσω τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,7 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 155 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,2 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 97 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 2.695x 1.663 x 1.555 mm
Χώρος αποσκευών: 185 lt
Βάρος: 900 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us