Δοκιμή: Skoda Kamiq 1.0 TSI 116 PS
Κόμπακτ έξω, ευρύχωρο μέσα και ευχάριστο στο δρόμο
Εισαγωγή
To μικρότερο μέλος της οικογένειας των SUVs της Skoda ανήκει στην όλο και αναπτυσσόμενη κατηγορία των ψηλών κόμπακτ οχημάτων.

Σαν όγκος κατατάσσεται κάτω από τα Kodiaq και Karoq και πατάει επάνω στην ίδια MQB-A0 πλατφόρμα με το Scala.
Εμφάνιση
Στο εμπρός μέρος τα διπλά LED φωτιστικά σώματα το διαφοροποιούν από τα μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας ενώ από πλάι, όπως και σε όλα τα νέα Skoda, υπάρχει η χαρακτηριστική πάνω πλευρική γραμμή που διατρέχει το αμάξωμα.

Στο πίσω μέρος, συναντάμε μία γνώριμη εικόνα που έχουμε δει στο Scala, όπου όπως και εμπρος τα φώτα είναι τεχνολογίας LED.

Στην έκδοση Style, ο πίσω διαχύτης, τα προστατευτικά πλαστικά εμπρός και στα πλαϊνά δίνουν ένα πιο περιπετειώδες χαρακτήρα στο τσέχικο crossover.
Εσωτερικό–Χώροι
Το εσωτερικό του είναι πανομοιότυπο με του “χαμηλότερου” Scala και χαρακτηρίζεται από τις απλές γραμμές. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μία οθόνη αφής 8 ιντσών (από 6,5 έως 9,2 αναλόγως της έκδοσης) απ’ όπου μπορεί ο οδηγός να χειριστεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας . Το μενού του συστήματος είναι αρκετά πλήρες και εύκολο στη λειτουργία όπως πολύ καλά είναι και τα γραφικά.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό του είναι καλής ποιότητας, με μαλακά στην αφή πλαστικά στα επάνω τμήματα του ταμπλό και σκληρότερα σε χαμηλότερα τμήματα. Η συναρμογή των τμημάτων της καμπίνας είναι σε υψηλά επίπεδα όπως και η εργονομία των χειριστηρίων και των διάφορων χώρων αποθήκευσης μικροαντικειμένων αλλά θα θέλαμε ένα μεγαλύτερο χώρο αποθήκευσης κάτω από τον “τεμπέλη”.

Πίσω από το τιμόνι, ο ιδιοκτήτης του Kamiq θα μπορεί να επιλέξει και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (Virtual Cockpit) των 10,25 ιντσών.
Με μήκος 4.241 χλστ. (μεταξόνιο 2.651 χλστ.) και πλάτος 1.793 χλστ. η καμπίνα του Kamiq θα φιλοξενήσει άνετα 4 ενήλικες επιβάτες. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι αρκετός και κάτι ανάλογο συμβαίνει και με το χώρο που μεσολαβεί ανάμεσα στα κεφάλια και την οροφή. Το μόνο αρνητικό είναι τα πλαϊνά “τελειώματα” της οροφής που φλερτάρουν με τα κεφάλια των πίσω επιβατών στα δεξιά και αριστερά αντίστοιχα.

Ο χώρος αποσκευών χωράει 400 λίτρα και με τα πίσω 60/40 διαιρούμενα καθίσματα πεσμένα φτάνει τα 1.395 λίτρα.
Ασφάλεια
Το Skoda Kamiq πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 96 % στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 85 % στην προστασία των παιδιών, 80 % στην προστασία των πεζών και 76% στα συστήματα ασφαλείας.
Στο δρόμο
Τα SUVs δεν πατάνε καλά και δεν στρίβουν όπως τα sedan και τα hatchback, συνηθίζαμε να λέμε παλαιότερα αλλά αυτό είναι κάτι που έχουμε αρχίσει να το αφήνουμε πίσω. Πλέον τα ψηλά οχήματα δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα τόσο στις ψηλές ταχύτητες όσο και σε στριφτερούς δρόμους. Έτσι και το Kamiq έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά.

Χάρη στις κόμπακτ διαστάσεις του κινείται με άνεση μέσα στην πόλη με την σκληρή σχετικά ανάρτηση να απορροφάει τις ανωμαλίες με αρκετή ευκολία. Υπάρχει βέβαια μία μικρή παραχώρηση στην άνεση αν το συγκρίνουμε και με το χαμηλότερο Scala.
Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης όμως βοηθάει το μικρό SUV να κινείται στον αυτοκινητόδρομο με περίσσια άνεση ενώ παραμένει ευθύβολο ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες. Κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι κάνουν την εμφάνισή τους μετά τα 100 χλμ/ώρα αλλά παραμένουν σε επίπεδα που δεν ενοχλούν.

Στους επαρχιακούς δρόμους, το Kamiq σε κάνει να ξεχνάς τα 189 χλστ. που χωρίζουν το σώμα του από το έδαφος καθώς οι κλίσεις που παίρνει είναι ελάχιστες και μόνο αν πιεστεί θα υπερστρέψει ελεγχόμενα και τα ηλεκτρονικά συστήματα θα κάνουν τη δουλειά τους.
Το τιμόνι έχει μέτρια αίσθηση αλλά προσφέρει καλή πληροφόρηση για τη θέση των τροχών και γενικά η συνολική εικόνα του είναι πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας.

Επειδή ένα crossover όμως πρέπει να δικαιολογεί και το όνομά του, το Kamiq θα μπει στο χωματόδρομο πιο άνετα από ένα χαμηλό hatch καθώς περνάει επάνω από μεγαλύτερες πέτρες χωρίς φόβο, αλλά μέχρι εκεί. Βέβαια το μεγαλύτερο ποσοστό των ιδιοκτητών τέτοιων οχημάτων δε θα θέλει και κάτι παραπάνω.
Κινητήρας-Επιδόσεις
Το Kamiq της δοκιμής μας, φοράει έναν τρικύλινδρο χιλιάρι τούρμπο κινητήρα TSI απόδοσης 116 ίππων ο οποίος κινεί πολύ άνετα τα 1.231 κιλά του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας είναι “ήσυχος” σε λειτουργία και ζωηρός από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω ενώ χάρη και στη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου με τις μακριές σχέσεις (ιδιαίτερα η 6η) αποδεικνύεται και οικονομικός στο ταξίδι. Στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες της τάξης των 130 χλμ/ώρα. η κατανάλωση ήταν στα 6,3 λ/100χλμ. ενώ η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν στα 6,5 λ/100χλμ (5,3 λ/100χλμ ο κατασκευαστής) με ελάχιστα χιλιόμετρα όμως μέσα στην πόλη.

Οι επιδόσεις δεν είναι κάτι που επιζητείς από ένα τέτοιο όχημα αλλά τα 9,9 δευτ. για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση δεν είναι καθόλου άσχημα με την τελική να φτάνει τα 194 χλμ/ώρα. Η μέγιστη ροπή των 200 Nm που αποδίδει το τρικύλινδρο σύνολο είναι διαθέσιμη από τις 2.000 σ.α.λ. και μόνο όταν βρεθεί πολύ χαμηλά, κοντά στις 1.000 σ.α.λ. θα δυσκολευτεί λίγο να ανεβάσει στροφές.
Συμπέρασμα
Το Kamiq ήρθε για να εμπλουτίσει την γκάμα των SUV της Skoda και το κάνει με τον καλύτερο τρόπο. Κόμπακτ σε εξωτερικές διαστάσεις, αλλά άνετο στο εσωτερικό του, μπορεί και ανταμείβει τον οδηγό του με μία ευχάριστη συμπεριφορά στον δρόμο. Επίσης και ο μικρός 1.0 TSI κινητήρας των 116 ίππων συμπληρώνει την πολύ καλή εικόνα του αυτοκινήτου ενώ αποδεικνύεται και οικονομικός.

Στα αρνητικά, η σφιχτή ανάρτηση επηρεάζει κάπως την άνεση στους δρόμους με πολλές κακοτεχνίες ενώ στον αυτοκινητόδρομο δε θα λείψουν κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Τέλος, οι άνω του 1,80μ. επιβάτες των πίσω καθισμάτων ίσως νοιώσουν λίγο άβολα με τα πλαϊνά τελειώματα της οροφής.
Εξοπλισμός-Τιμή
Η βασική έκδοση Active του Kamiq με τον 1.0 TSI κινητήρα των 95 ίππων ξεκινάει από τα 15.900 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (Style 1.0 TSI 116 PS) κοστολογείται στα 19.900 ευρώ και στον εξοπλισμό του διαθέτει ζάντες 17 ιντσών, οθόνη αφής των 8 ιντσών με σύστημα ενημέρωσης-ψυχαγωγίας Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας με επέμβαση στο τιμόνι, σύστημα αποτροπής ατυχήματος, Cruise Control, κάμερα οπισθοπορείας κ.τ.λ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης 999 cc
Ισχύς: 116 ps στις 5.500 rpm
Ροπή: 200 Nm στις 2.000 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 6 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 194 km/h
Μέση κατανάλωση: 5.3 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 120 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.241x 1.793 x 1.553 mm
Χώρος αποσκευών: 400/1.395 lt
Βάρος: 1.231 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας