Δοκιμή: Seat Ibiza TDI 95 PS
Δοκιμή: Seat Ibiza TDI 95 PS
Ένα μεγάλο μικρό όχημα με οικονομικό κινητήρα
Εισαγωγή
Το SEAT Ibiza πέμπτης γενιάς είχε βρεθεί στα χέρια μας στην έκδοση 1.0 TSI των 95 ίππων και μας άφησε αρκετά καλές εντυπώσεις (περισσότερα διαβάστε εδώ).
Τώρα ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1,6 λίτρων TDI κινητήρα που υπόσχεται περισσότερη οικονομία σε καύσιμο.
Εμφάνιση
Το IBIZA, είναι νεανικό, με όμορφες γραμμές, χωρίς όμως να υπερβάλει και οι ομοιότητες με το μεγαλύτερο του LEON είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς.
Οι μεγάλες εισαγωγές αέρα του εμπρός προφυλακτήρα δίνουν μία σπορ νότα ενώ στο πίσω μέρος όμορφα είναι τα “παιχνιδιάρικα” φώτα LED.
Εσωτερικό-Χώροι
Οι χώροι στο εσωτερικό του IBIZA είναι από τα δυνατά του στοιχεία καθώς με μήκος 4.059 χλστ. και πλάτος 1.780 χλστ. είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας.
Το ταμπλό είναι λιτό και χαρακτηρίζεται από απαλές γραμμές με την εργονομία του όμως να είναι πολύ καλή και τα περισσότερα κουμπιά τοποθετημένα στη σωστή θέση. Η ποιότητα των πλαστικών, τα οποία είναι σκληρά και δείχνουν κάπως φθηνά, είναι το μόνο αρνητικό στοιχείο στο εσωτερικό του, με τη συναρμογή τους όμως να είναι πολύ καλή.
Η έκδοση Style της δοκιμής μας, είχε το πακέτο Plus και αντί για οθόνη αφής 5 ιντσών διέθετε μία μεγαλύτερη των 8 ιντσών. Εκεί φιλοξενείται το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας όπου το μενού είναι πολύ καλό και εύκολο στη χρήση.
Στα πίσω καθίσματα θα βολευτούν άνετα 2 ενήλικοι επιβάτες χωρίς τα γόνατα τους να ακουμπάνε στα εμπρός καθίσματα ενώ ο χώρος ανάμεσα στο κεφάλι τους και την οροφή είναι υπέρ αρκετός.
Ο χώρος αποσκευών είναι κορυφαίος για την κατηγορία του καθώς διαθέτει 355 λίτρα και 60/40 διαιρούμενα καθίσματα που δημιουργούν όμως, όταν πέσουν, ένα μικρό σκαλοπάτι.
Ασφάλεια
Το Seat Ibiza πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 95% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 77% στην προστασία των παιδιών, 59% στην προστασία των πεζών και 71% στα συστήματα ασφαλείας.
Στο δρόμο
Όπως και στην πρώτη γνωριμία μας με το IBIZA, αυτό που μας άρεσε ήταν ο χαρακτήρας που έβγαλε στο δρόμο καθώς κυκλοφορούσε άνετα σε πόλη, αυτοκινητόδρομο και επαρχιακή οδό.
Η πλατφόρμα MQB – AO που πατάει επάνω μαζί με την άνετη σε ρύθμιση ανάρτηση, βοηθάνε το μικρό ισπανικό αυτοκίνητο να περνάει αλώβητο από όλες τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.
Σε σχέση με τον 1.0 TSI, όπου η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου δεν βοηθούσε στα χαμηλά, το πετρελαιοκίνητο IBIZA κινείται καλύτερα με χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη χωρίς να κρεμάει ο κινητήρας.
Στον αυτοκινητόδρομο έχει καλή ποιότητα κύλισης και μπορεί να ταξιδέψει άνετα με ταχύτητες της τάξης των 130 χλμ/ώρα. Είναι ευθύβολο, έχει άνετα καθίσματα και ο θόρυβος στη καμπίνα είναι σε χαμηλά επίπεδα.
Στον επαρχιακό δρόμο, το IBIZA είναι ουδέτερο χωρίς να εμφανίζει μεγάλες κλίσεις το αμάξωμα στις στροφές ενώ το τιμόνι προσφέρει καλή πληροφόρηση.
Σασί, φρένα, τιμόνι και ανάρτηση δημιουργούν ένα τίμιο σύνολο που μπορεί να μην είναι σπορ, σε πάει όμως παντού με άνεση.
Κινητήρας-Επιδόσεις
Ο 1.6 λίτρων TDI κινητήρας αποδίδει στην περίσταση 95 ίππους ενώ η ροπή του φτάνει τα 250 Nm και είναι διαθέσιμη από τις 1.500 μέχρι τις 2.600 σ.α.λ. Το πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων έχει σωστή κλιμάκωση και βοηθάει τα μέγιστα στην καλή λειτουργία του συνόλου.
Τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση τα πιάνει σε 11.1 δευτ. ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 182 χλμ/ώρα.
Η κατανάλωση του TDI κινητήρα είναι το μεγάλου του ατού, καθώς στη δοκιμή μας για κάθε 100 χλμ έκαψε 5,5 λίτρα καυσίμου (3.9 λτ/100χλμ τιμή κατασκευαστή). Στο ταξίδι, με ελαφρύ πόδι μπορεί να γίνει ακόμα πιο οικονομικό.
Συμπέρασμα
Το 5ής γενιάς IBIZA, έχει ως βέλη στη φαρέτρα του, την άνεση και το ευρύχωρο εσωτερικό του που συνδυάζεται με μία σωστή συμπεριφορά στο δρόμο.
Σε αυτά προστίθεται ο οικονομικός πετρελαιοκινητήρας των 95 ίππων και η χαμηλή τιμή κτίσης του.
Στα αρνητικά θα σταθούμε μόνο στην ποιότητα των πλαστικών που βρίσκονται στο εσωτερικό του.
Εξοπλισμός-Τιμή
Η βασική έκδοση Style με τον 1,6 λίτρων TDI κινητήρα πετρελαίου των 95 ίππων ξεκινάει από τις 14.650 ευρώ και είναι αρκετά πλούσια σε εξοπλισμό. Διαθέτει, Hill Hold Control, Front Assist με αναγνώριση πεζών, 6 αερόσακους, οθόνη αφής 5 ιντσών, κλιματισμό, ατσάλινες ζάντες 15 ιντσών και φώτα LED.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε έξτρα το πακέτο Style Plus (+500 ευρώ) που περιελάμβανε τις 16 άρες ζάντες αλουμινίου και το Media System Plus με τη μεγαλύτερη οθόνη αφής των 8 ιντσών. Τέλος το συγκεκριμένο χρώμα Mystic Magenta χρεώνεται έξτρα 450 ευρώ ανεβάζοντας την τιμή του οχήματος της δοκιμής μας στα 15.600 ευρώ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαίου 1.598cc
Ισχύς: 95 hp στις 2.750-4.600 rpm
Ροπή: 250 Nm στις 1.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 5 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11.1 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 182 km/h
Μέση κατανάλωση: 3.9 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 101 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.059 x 1.780 x 1.444 mm
Χώρος αποσκευών: 355 lt
Βάρος: 1.253 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας