Δέκα ιδιαίτερα τιμόνια που αγαπήσαμε (νο2)

Δέκα ιδιαίτερα τιμόνια που αγαπήσαμε (νο2)

όταν η φαντασία συναντά την τέχνη

Είναι κάποια αυτοκίνητα που είναι…κάπως. Λίγο το περίεργο design τους, λίγο τα ιδιαίτερα τιμόνια τους, μας μένουν στη μνήμη. Δεν είναι σίγουρο οτι αρέσουν σε όλους αλλά όπως και να έχει, υπάρχει κάτι ιντριγκαδόρικο πάνω τους. Ας δούμε μερικά από αυτά σε συνέχεια του παλαιότερου άρθρου μας.

  1. Lancia Orca (1982)

Ένα concept car από την Lancia, η Orca σκόπευε να συνδυάσει την ευρυχωρία ενός sedan αμαξώματος με πολύ χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή. Ο κινητήρας 1.6 λίτρων προερχόταν από την Delta 4×4 Turbo υποσχόμενος δυνατές επιδόσεις στο μοντέλο του 1982.

Το φουτουριστικό τιμόνι με τα άπειρα κουμπάκια ήταν λες και βγήκε από το Back to the Future. Υποθέτουμε οτι ο πιθανός οδηγός, μην ξεχνάμε πως ήταν concept, θα δυσκολευόταν να το συνηθίσει.

2. ItalDesign Orbit (1986)

To 1986 η ItalDesign σχεδίασε ένα πρωτοποριακό αυτοκίνητο βασισμένο στο VW Golf Synchro. Ήταν μια μπερλίνα μήκους 4 μέτρων με κύριο χαρακτηριστικό τους ίδιους προφυλακτήρες μπροστά και πίσω.

Όσο περίεργο ήταν το Orbit εξωτερικά, άλλο τόσο ήταν και το τιμόνι του. Έφερνε κάτι από KIT, για τους παλιότερους, και από Citroen XM μαζί.

3. Mercedes Benz VRC (1995)

Το πρωτότυπο της Mercedes παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης το 1995. Αποτύπωνε την άποψη των Γερμανών για ένα 4-σε-1 αυτοκίνητο που θα κάλυπτε όλες τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Περισσότερο πρωτότυπο όμως ήταν το τιμόνι της VRC. Απλώς…δεν υπήρχε! Αντί αυτού, τοποθετήθηκαν 2 joystick εν είδη μαχητικού αεροπλάνου. Είπαμε, καινοτομία στο φουλ!

4. Oldmobile Incas (1986)

Ποιος είπε οτι οι Αμερικανοί δεν ξέρουν να φτιάχνουν αυτοκίνητα; Βέβαια, στο συγκεκριμένο έβαλε το χεράκι της και η ItalDesign για να κάνει το θαύμα της. Το μοτέρ 2.3 λίτρων απέδιδε 230 ίππους και στους 4 τροχούς κάνοντας το Incas πραγματικό supercar της εποχής.

Πιο “φαντεζί¨όμως ήταν το τιμόνι του Incas. Αποτελούνταν από 2 χειριστήρια με πλήθος κουμπάκια θυμίζοντας κάτι από Star Wars.

5. Maserati Boomerang (1972)

Η Maserati Boomerang σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugaro πίσω στα ’70s όταν οι καροσερίστες πραγματικά δημιουργούσαν! Εμφανίστηκε αρχικά ως concept αλλά το 1972 μετεξελίχθηκε σε Maserati Bora και πουλήθηκε σε ένα και μοναδικό αντίτυπο. Ο κινητήρας της ένας V8 4.7 λίτρων και απόδοσης 310 ίππων στους πίσω τροχούς.

Αυτό και αν είναι τιμόνι! Όλα σε ένα. Πάνω στην τεράστια κολόνα ενσωματώνονταν όλα τα όργανα της Boomerang ενώ περιστρεφόταν μόνο η στεφάνη. Οδηγήστε το αν μπορείτε!

6. Mazda MX-81 Aria (1981)

Και πάλι οι Ιταλοί έβαλαν το χέρι τους στη σχεδίαση του Mazda MX-81. Συγκεκριμένα, ο Bertone ανέλαβε εκ μέρους των Ιαπώνων να παρουσιάσει ένα πρωτότυπο τετραθέσιο αυτοκίνητο με χαμηλό περιβαλοντικό αποτύπωμα. Έτσι πήρε το σασί του 323 και το διαμόρφωσε κατάλληλα σχεδιαστικά ώστε να είναι φιλικό και “οικολογικό”.

Αντί για τιμόνι το MX-81 έχει μια “ζώνη” που περιστρέφεται κατευθύνοντας αντίστοιχα τους τροχούς. Σίγουρα, αν κυκλοφορούσε κανονικά στο δρόμο, θα είχαμε πολλά…θέματα.

7. Peugeot 907 (2004)

Ένα ακόμη concept car που παρουσιάστηκε το 2004 στο Παρίσι. Με το 907 η Peugeot θέλησε να γιορτάσει τα 40 χρόνια λειτουργίας του σχεδιαστικού της κέντρου στο Garenne. Κινούνταν από 2, παρακαλώ, V6 κινητήρες 3.0 λίτρων με συνολική απόδοση 500 ίππων. Το μονοκόκ αμάξωμα ήταν κατασκευασμένο από carbon ενώ η τεράστια ιπποδύναμη μεταφέρονταν στους πίσω τροχούς μέσω ενός σειριακού σασμάν.

Πανέμορφο του τιμόνι του Peugeot 907! Ένα ιδιαίτερο καφέ δέρμα καλύπτει όχι μόνο το βολάν αλλά όλο το ταμπλό. Η μεταλλική πλάκα με το λέοντα στο κέντρο δένει την εικόνα πολυτέλειας των Γάλλων.

8. Alfa Romeo Caimano (1971)

Ο Giugiaro της ItalDesign έβαλε πάλι το χεράκι του στην Alfa Romeo Caimano. Παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου του Τορίνο το 1971 και κυριολεκτικά έκλεψε την παράσταση. Ο 1.3 λίτρων κινητήρας προερχόταν από την Alfasud και απέδιδε 86 ίππους.

Το τιμόνι είναι σχεδιασμένο με ένα “βέλος” στο εσωτερικό του ενώ τα όργανα ήταν χωνευτά στο ταμπλό, θυμίζοντας κάτι από ηλεκτρικό πίνακα ανακοινώσεων.

9. Nissan CUE-X (1985)

Ένα πραγματικό…blast from the past το Nissan CUE-X! Εδώ οι Ιάπωνες έδωσαν δείγμα γραφής των ικανοτήτων τους. Ένα μοναδικό αεροδυναμικό σχήμα με πληθώρα ηλεκτρονικών στοιχείων μπροστά από την εποχή του. Το CUE-X είχε ακόμη και ελεγχόμενη αερανάρτηση που ανεβοκατέβαζε το αμάξωμα.

Το φουτουριστικό εσωτερικό ξεχωρίζει με τη μονή κολώνα του τιμονιού και το πλήθος διακοπτών επάνω του. Λεπτομέρεια; Η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό!

10. ItalDesign Together (1984)

Δεν ξέρουμε αν οι Ιταλοί έχουν φινέτσα όπως οι Γάλλοι, αλλά σίγουρα έχουν φαντασία. Το ItalDesign Together ήταν ο “μπαμπάς” των MPV το 1985 (μαζί με το Renault Espace θα λέγαμε), ξαφνιάζοντας με την απλότητα του. Παντού γυάλινες επιφάνειες και πρακτικότητα για την οικογένεια ήταν μερικά από τα ατού του.

Κοιτώντας μόνο το τιμόνι δεν ξεχωρίζει κάτι. Και αυτό γιατί το βλέμμα τραβάει το πολύχρωμο ηλεκτρονικό καντράν με πλήθος πληροφοριών δίνοντας διαφορετική διάσταση στην οδήγηση.

Αλήθεια, εσείς ποιο προτιμάτε; Ποιο είναι το τιμόνι που σας ενθουσιάζει; Θα ανταλλάσσατε το σημερινό flat bottom πηδάλιο σας με αυτό της Maserati Boomerang για παράδειγμα;

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας

Διαβάστε επίσης: 9 από τα σπουδαιότερα τιμόνια στην ιστορία της αυτοκίνησης