Γνωριμία: Νέο VW Passat 1.5 TSI 150 PS
Γνωριμία: Νέο VW Passat 1.5 TSI 150 PS
Αναβαθμισμένο τεχνολογικά με νέους κινητήρες και υβριδικό σύνολο
Με περισσότερες από 30.000.000 πωλήσεις παγκοσμίως από το 1973, το Passat είναι ένα παγκόσμιο best-seller στην κατηγορία των μεσαίων σεντάν. Με τη νέα γενιά, που η ίδια η VW χαρακτηρίζει 8.2 καθώς είναι ένα facelift της όγδοης γενιάς, η Γερμανική εταιρεία θέλει να συνεχίσει την πετυχημένη εμπορική του πορεία.

Την ευκαιρία να γνωρίσουμε, να δούμε από κοντά και να οδηγήσουμε το νέο Passat μας έδωσε η ελληνική αντιπροσωπία κατά την παρουσίαση του μοντέλου και σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις μας.
Εξωτερικά, το ανανεωμένο Passat έχει εξελιχθεί και εκμοντερνιστεί χάρη στη χρήση LΕD φώτων όπως οι νέοι προβολείς LED, τα LED φώτα ημέρας, τα LED φώτα ομίχλης και τα LED πίσω φώτα. Διαθέσιμοι είναι και οι καινούργιοι IQ.LIGHT – LED matrix προβολείς.

Επανασχεδιασμένοι είναι τόσο ο εμπρός όσο και ο πίσω προφυλακτήρας αλλά και η μάσκα και το λογότυπο Passat, που βρίσκεται τώρα στο κέντρο του πίσω μέρους.
Τρία νέα χρώματα έχουν προστεθεί στον κατάλογο, το Lapiz Blue, το Bottlegreen και το Sea Shell Gold και από πλευράς τροχών υπάρχουν ζάντες αλουμινίου 17, 18 και 19 ιντσών.

Στο εσωτερικό του Passat υπάρχουν νέες επενδύσεις, καινούργια διακοσμητικά στις πόρτες, ανανεωμένα χρώματα, καινούργια όργανα και ένα καινούργιο πολυλειτουργικό τιμόνι.
Στο ταμπλό και στη θέση του αναλογικού ρολογιού υπάρχει πλέον το λογότυπο του Passat με background φωτισμό. Η κεντρική κονσόλα διαθέτει ένα μεγάλο, ανοικτό χώρο αποθήκευσης με προαιρετικό χώρο ασύρματης φόρτισης smartphones και παρακείμενη, φωτιζόμενη θύρα USB-C. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός σε όλες τις εκδόσεις και διαθέτει τρεις διαφορετικές διαμορφώσεις εμφάνισης της οθόνης.

Το νέο Passat είναι φορτωμένο με ακόμα περισσότερα συστήματα ασφαλείας, άνεσης και ημι-αυτόνομης οδήγησης.
Το σύστημα IQ.DRIVE, συνδυάζει τεχνολογίες που οδηγούν προς την αυτόνομη οδήγηση και περιλαμβάνει το νέο Travel Assist. Αυτό καθιστά το Passat το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που θα μπορεί να κινείται ημιαυτόνομα και με υποβοήθηση πρακτικά σε ολόκληρη την κλίμακα ταχυτήτων, από 0 έως 210 χλμ./ ώρα (από τα 30 έως τα 210 χλμ./ ώρα όταν το κιβώτιο είναι χειροκίνητο). Διαθέτει ένα νέο διαισθητικό τιμόνι, το οποίο αναγνωρίζει το άγγιγμα του οδηγού παρέχοντας μια διαδραστική διασύνδεση με το Travel Assist.

Αναβαθμισμένη είναι και η καθοδήγηση λωρίδας με την υποβοήθηση λωρίδας (Lane Assist) χάρη στη χρήση μιας νέας πολύ-λειτουργικής κάμερας.
Στους κινητήρες είναι διαθέσιμοι ένας καινούργιος 2.0 TDI Evo με απόδοση 150 PS ( η μόνη έκδοση που θα έχει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων) ένας επίσης 2.0 TDI με 190 PS και ένας bi-turbo πετρελαίου με 240 PS ισχύ. Στη βασική έκδοση θα υπάρχει ένας 1.6 TDI κινητήρας απόδοσης 120 PS.

Στους κινητήρες βενζίνης, θα υπάρχουν δύο TSI του 1.5 λίτρου με απόδοση 150 και 190 ίππους και ένας 2.0 λίτρων TSI με 272 ίππους ισχύ.
Στην κορυφή της γκάμας του νέου μοντέλου βρίσκεται η plug-in υβριδική έκδοση Passat GTE. Ο 1.4 TSI κινητήρας 156 ίππων συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων και αποδίδει συνολικά 218 ίππους. Η αυτονομία του νέου μοντέλου έχει αυξηθεί στα 56 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον κύκλο WLTP και στα 66 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον κύκλο NEDC.
Στη σύντομη γνωριμία μας βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι μίας R-Line έκδοσης με κινητήρα 1,5 λίτρων βενζίνης και 150 ίππους ισχύς. Στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο ήταν ιδιαίτερα άνετο και ευθύβολο με κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους όμως να κάνουν την εμφάνιση τους μετά τα 120 χλμ/ώρα.
Η ανάρτηση είναι μαλακή σε ρύθμιση προσφέροντας άνεση σε όλους τους τύπους οδοστρώματος αφήνοντας την καμπίνα ανεπηρέαστη από τις κακοτεχνίες. Αυτό βέβαια δε βοηθάει στις στροφές καθώς το βαρύ αμάξωμα του αυτοκινήτου γέρνει αρκετά. Το τιμόνι του είναι καλό σε αίσθηση ενώ και τα φρένα είναι δυνατά και προοδευτικά.

Ο κινητήρας είναι αρκετά ροπάτος και αποδίδει 250 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.500 σ.α.λ. και έδειξε να κινεί άνετα τα 1.513 κιλά του οχήματος.
Το εσωτερικό του διαθέτει άπλετους χώρους και στα πίσω καθίσματα θα βολευτούν σχεδόν οι πάντες καθώς ο χώρος για τα γόνατα είναι υπεραρκετός. Μόνο αν κάποιος είναι πάνω από 1,85 ύψος ίσως αρχίσει να νιώθει κοντά στο κεφάλι του την οροφή του αυτοκινήτου. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 586 λίτρα και με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει στα 1.152 λίτρα.
Σε επίπεδο εξοπλισμού η βασική έκδοση Executive με τον 1.6 TDI κινητήρα ξεκινάει από τις 27.300 ευρώ. Η αμέσως επόμενη έκδοση Elegance με τον 1.5 TSI των 150 PS ξεκινάει από τις 27.300 ενώ η R-Line έκδοση της δοκιμής μας ξεκινάει από τις 30.930 ευρώ. Το Passat GTE διαθέτει πλούσιο βασικό εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει όλα τα συστήματα IQ.DRIVE και ξεκινάει από τις 53.700 ευρώ.
Στο τέλος της πρώτης σύντομης επαφή μας με το ανανεωμένο Passat μας έμεινε μία θετική εικόνα ως προς την άνεση με την οποία ταξιδεύει και τον πλούσιο εξοπλισμό του σε τομείς όπως η ασφάλεια και η συνδεσιμότητα. Περισσότερα από το νέο Passat όταν θα το έχουμε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στα χέρια μας.
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας
Φωτογραφίες: Βαγγέλης Παμπούκης