Ένα όχι και τόσο retro Volvo P1800
Ένα όχι και τόσο retro Volvo P1800
έρχεται από τη Cyan Racing
Η αναβίωση παλιών επιτυχημένων μοντέλων του παρελθόντος, δεν είναι κάτι καινούργιο. Συνήθως οι κατασκευαστές “ανασταίνουν” αυτοκίνητα με χαρακτήρα και προσωπικότητα που έμειναν στην ιστορία. Πιο πετυχημένο παράδειγμα είναι το Mini Cooper της BMW αλλά και το 500 της Fiat.
Αυτή τη φορά είναι η σειρά της Volvo να παρουσιάσει τη δική της retro πρόταση που δεν είναι άλλη από το θρυλικό P1800 των ’60s. Βέβαια δεν πρόκειται για μοντέλο παραγωγής αλλά πιο πολύ για συλλεκτική έκδοση κάποιων εκατοντάδων αντιτύπων.
Να σημειώσουμε οτι το P1800 δεν έρχεται απλά από τη γραμμή παραγωγής της σουηδικής φίρμας αλλά από τη Cyan Racing. Και αν αυτό το όνομα δεν σας λέει τίποτα, θα σας το εξηγήσουμε εμείς. Πρόκειται για την αγωνιστική ομάδα της Geely, της μητρικής εταιρίας της Volvo, και ουσιαστικά πρόκειται για τον μόνιμο πρωταθλητή WTCR της τελευταίας δεκαετίας! (Με εξαίρεση της Citroen με το C-Elysee WTCC και τον σπουδαίο Jose Maria Lopez, για τους γνώστες).
Το P1800 Cyan βασίζεται σχεδιαστικά φυσικά στο κουπέ μοντέλο των ’60s αλλά μέχρι εκεί. Το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου είναι μόλις 990 κιλά καθώς έχει γίνει εκτεταμένη χρήση carbon τόσο στο αμάξωμα όσο και στο σασί.
Στα μηχανικά μέρη η Cyan Racing επέλεξε να εφοδιάσει το P1800 με ένα turbo 4-κύλινδρο κινητήρα 2.0 λίτρων απόδοσης 413 ίππων και 455 Nm ροπής. Συνηθισμένα μέχρι εδώ θα πείτε…
Όταν όμως αυτή η ισχύς συνδυαστεί με πίσω κίνηση, διπλά ψαλίδια στην ανάρτηση εμπρός-πίσω, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και ένα manual dogleg 5άρι σασμάν της Holinger, τότε τα πράγματα ακούγονται αλλιώς! Πόσο μάλλον όταν όλα αυτά τα ακούς στις 7.700 στροφές του μοτέρ! Καθόλου άσχημα…
Όπως διαβεβαιώνει η Cyan Racing, το P1800 Cyan είναι…αποκομμένο από το σήμερα! Σύμφωνα με τον CEO της εταιρίας, Christian Dahl, θα μπορούσαν απλώς να ¨πετάξουν” ένα ηλεκτρικό μοτέρ μέσα και να… τελειώνουν. Όμως η φιλοσοφία αυτών των διαφορετικών Σουηδών είναι καθαρά οδηγοκεντρική ή όπως λέμε στα…ελληνικά, petrolhead.
Ακούγοντας την τιμή των σχεδόν 500.000 ευρώ, αρχικά αναρωτιέσαι αν “στέκουν” καλά εκεί στο βορρά. Και όμως αν το αναλύσεις προσεκτικά και το συγκρίνεις με άλλα αντίστοιχα restomod μοντέλα, τότε ίσως το P1800 Cyan αξίζει τα λεφτά του.
Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας