Χαζεύοντας 4 γενιές Subaru Impreza WRX STi

Χαζεύοντας 4 γενιές Subaru Impreza WRX STi

και οι τέσσερις είναι υπέροχες

Για να ακριβολογούμε δεν είναι μόνο τέσσερις. Βλέπετε υπάρχουν και 2 facelift εκδόσεις μέσα στα 28 χρόνια ιστορίας του εμβληματικού γιαπωνέζικου μοντέλου.

1η γενιά: 1992-2000

Η αρχή έγινε το μακρινό πλέον 1992 με το λανσάρισμα του Subaru Impreza WRX STi που γρήγορα πήρε τη θέση του στο πάνθεον των “πραγματικών” αυτοκινήτων. Κάτι ο Colin που το πήγαινε δίχως αύριο, κάτι το μπλε χρώμα που σου άνοιγε τον ορίζοντα, κάτι οι χρυσές ζάντες της Speedline, το WRX STi ήρθε και μας πήρε τα μυαλά!

2η γενιά: 2000-2007

Η 2η γενιά του Impreza ήταν ίσως η πιο “γιαπωνέζικη” της σειράς. Τα περίεργα μπροστινά οβάλ φωτιστικά σώματα είχαν κάτι από…έντομο, αφήνοντας ανάμεικτα συναισθήματα. Την ίδια “ανακατωσούρα” προκαλούσαν και τα πίσω φώτα με απολύτως αμφιλεγόμενα αποτελέσματα.

2.1 facelift: 2004

Η επανασχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων ήταν σίγουρα το κύριο χαρακτηριστικό της facelift έκδοσης του WRX STi το 2004. Σημαντικές αλλαγές έγιναν όμως και στην πίσω ανάρτηση του Impreza με την διπλών συνδέσμων σχεδίαση και την αντεστραμμένη ράβδο να δίνουν χαρακτηριστικά “τραίνου” στο Scoobie.

2.2 facelift: 2006

Ίσως το ομορφότερο WRX STi που είδαμε! Νέα επιθετική μάσκα με το σήμα των Πλειάδων, νέα κομψά μπροστινά φώτα που αναδείκνυαν την σπορ αύρα του μοντέλου. Πέρα από τα εξωτερικά όμως, νέο μοτέρ 2.5 λίτρων, ενισχυμένο σασί και μεγαλύτερα εξασφάλισαν τη συνέχεια του θρύλου!

3η γενιά: 2007-2014

Χωρίς καμία ουσιώδη διαφορά στα μηχανικά μέρη, η 3η γενιά του Impreza WRX STi συνέχιζε την πορεία της απτόητη. Παρ’ όλα αυτά, αυτή η έκδοση ήταν η μεγαλύτερη σε μήκος και πλάτος του αυτοκινήτου, θυμίζοντας κάτι από “κούρσα”. Ήταν η εποχή που η Subaru αμφιταλαντεύοταν για τη μοίρα του σπορ μοντέλου της.

4η γενιά: 2014-σήμερα

Και πάλι οι Ιάπωνες κράτησαν σχεδόν τον ίδιο εξωτερικό σχεδιασμό. Το Impreza έγινε ακόμη πιο κομψό φέρνοντας το στη σύγχρονη εποχή. Άσχετα αν μας αρέσει ή όχι…. Καινούργιος όμως είναι ο κινητήρας αφού εμφανίστηκε ο 2-λίτρος FA20F προσαρμοσμένος στις τάσεις της “μόδας” του downsizing. Αν και είναι ιεροσυλία να μιλάμε για downsizing και Impreza στην ίδια πρόταση!

Κατά τη δική μας άποψη, το ομορφότερο WRX STi ήταν αυτό της 1ης γενιάς. Όχι γιατί το συγκεκριμένο το πήγαινε “αέρα-πατέρα” ο McRae αλλά γιατί αυτό μας έβαλε το σπόρο….Αλήθεια, εσείς τι θα διαλέγατε;

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας