Δοκιμή: VW Amarok 3.0 V6 TDI 240PS
Δοκιμή: VW Amarok 3.0 V6 TDI 240PS
Ισοπεδώνει τα πάντα
Εισαγωγή
Αν και στη χώρα μας για να έχεις στην κατοχή σου ένα pick up όχημα θα πρέπει να είσαι αγρότης ή ελεύθερος επαγγελματίας, παρόλα αυτά είναι αρκετά δημοφιλή και έχουν γίνει σύμβολo life style καθώς μερικά μοντέλα είναι πολύ ποιοτικά τόσο σε κατασκευή όσο και στην οδική τους συμπεριφορά. Ένα από αυτά είναι και το Amarok το οποίο στη δεύτερη γενιά του είναι ακόμα καλύτερο.
Το “αγροτικό” της VW έγινε σε συνεργασία με τη Ford και ουσιαστικά είναι αδέλφια με το Ranger.
Εμφάνιση
Εξωτερικά η σχεδίαση του φωνάζει VW κυρίως από το εμπρός μέρος ενώ η αύξηση των διαστάσεων του είναι εμφανέστατη. Αυτό βέβαια το κάνει πολύ επιβλητικό και σου γεμίζει το μάτι με τον όγκο του και το συμπαγές του σχήμα.
Το μήκος του εχει αυξηθεί κατά 96 χλστ. και φτάνει τα 5.350 χλστ. το ύψος αυξήθηκε κατά 54 χλστ. (1.884χλστ.) και το μεταξόνιο κατά 173 χλστ. (3.270 χλστ). Μόνο το πλάτος του μειώθηκε ελαφρώς στα 1.910 χλστ.
Εσωτερικό – Χώροι
Η αύξηση των διαστάσεων έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος στην καμπίνα για τους επιβάτες σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά, ενώ μεγαλύτερος είναι και ο χώρος φόρτωσης που “σηκώνει” μέχρι 1.190 κιλά φορτίου.
Το εσωτερικό του είναι λιτό σχεδιαστικά , με καλής ποιότητας υλικά, πολύ καλή συναρμογή, αρκετή τεχνολογία και γενικά βγάζει μία αίσθηση πολυτέλειας.
Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία εντυπωσιακή, για τους γκαντζετάκιδες, οθόνη αφής 12 ιντσών απ’ όπου ελέγχονται όλες οι λειτουργίες κάτι βέβαια που δεν είναι πολύ εύχρηστο και κυρίως ασφαλές στην χρήση του κατά την οδήγηση και ξαναλέμε πως τα φυσικά κουμπιά για τις βασικές λειτουργίες είναι απαραίτητα.
Πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι, που ευτυχώς δεν έχει κουμπιά αφής, υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12 ιντσών.
Ασφάλεια
To Amarok πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 84% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 90% στην προστασία των παιδιών, 74% στην προστασία των πεζών και 84% στα συστήματα ασφαλείας.
Στο δρόμο
Τα σύγχρονα pick up’s έχουν φύγει από τα στενά όρια της επαγγελματικής τους ιδιότητας και έχουν γίνει περισσότερο SUV τουλάχιστον ως προς την οδηγική τους συμπεριφορά. Έτσι και το Amarok είναι άνετο και πολιτισμένο ταξιδεύοντας χωρίς πρόβλημα σε αυτοκινητόδρομους και επαρχιακούς δρόμους και μόνο σε έντονες κακοτεχνίες του δρόμου θα νιώσει ο οδηγός το πίσω μέρος να χοροπηδάει (όταν δεν έχει καθόλου βάρος στην καρότσα) αλλά και αυτό με πολύ χαμηλή ένταση. Η καμπίνα διαθέτει πολύ καλή ηχομόνωση και γενικά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα στο δρόμο από ένα SUV αντιθέτως όταν τελειώνει η άσφαλτος εκεί ελάχιστα οχήματα μπορούν να το ακολουθήσουν.
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (237χλστ) και η τετρακίνηση με το μπλοκέ πίσω διαφορικό και τα “αργά” δεν το σταματάνε πουθενά και το μόνο που πρέπει να προβλέψει ο οδηγός είναι να έχει και τα κατάλληλα λάστιχα αν θέλει να αντιμετωπίσει extreme καταστάσεις.
Στον βασικό του εξοπλισμό έχει το Drive Mode Control με έξι διαφορετικά προγράμματα οδήγησης ( Eco, Normal, Mud/Ruts, Sand, Slippery και Load/Trailer) και τον διακόπτη επιλογής κίνησης που μεταφέρει την κίνηση στο πίσω άξονα (2Η), στους τέσσερις τροχούς αυτόματα (4Α), κλείδωμα τετρακίνησης (4Η) και “αργά” (4L).
Γωνία προσέγγισης: 30 μοίρες Γωνία ράμπας: 21 μοίρες Γωνία διαφυγής: 23 μοίρες Γωνία μέγιστης κλίσης: 30 μοίρες . Βάθος διάσχισης υδάτινου όγκου 800χλστ.
Στις εντός πόλης μετακινήσεις ο όγκος του δεν είναι και ότι καλύτερο ειδικά αν ψάχνεις για πάρκινκγ αλλά με τους 3,5 τόνους ελκτικής ικανότητας που έχει μπορείς να “αδειάσεις” άνετα χώρο για να παρκάρεις μετακινώντας κάθε εμπόδιο.
Κινητήρας – Επιδόσεις
Ο V6 τούρμπο πετρελαιοκινητήρας των 3.0 λίτρων αποδίδει 240 ίππους και 600Nm ροπής που προσφέρει στο θηριώδες pick up αστείρευτη δύναμη σε κάθε πάτημα του γκαζιού και σιγουριά ότι δεν θα κολλήσεις πουθενά. Η κατανάλωση, αν σκεφτείς τα κιλά του και τον όγκο του, ήταν λογική και δεν ξέφυγε πάνω από τα 9,5 λίτρα /100χλμ σε μεικτές συνθήκες.
Σε αυτό βοηθάει και το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων που εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του κινητήρα στο έπακρο χωρίς να τον πιέζει. Οι επιδόσεις δε λείπουν επίσης καθώς για τα πρώτα 100χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται 8.8 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα.
Συμπέρασμα
Τα σύγχρονα αγροτικά έχουν μετατραπεί σε οχήματα για κάθε χρήση. Μπορείς να το έχεις στο χωράφι φορτωμένο μέχρι πάνω ή πλυμένο και παρκαρισμένο έξω από την καφετέρια και να απολαμβάνεις τη δυναμική του εμφάνιση.
To Amarok είναι άνετο, πρακτικό, πολυτελές, με χώρους για πέντε ενήλικες, μπορεί να σε πάει παντού με στυλ και κυρίως μπορείς να το φορτώσεις ότι θέλεις. Ο V6 πετρελαιοκινητήρας του είναι από τα ατού του όπως και η εντυπωσιακή του εμφάνιση. Στα αρνητικά είναι ο όγκος του που είναι έως απαγορευτικός για την πόλη ειδικά αν θέλεις να παρκάρεις .
Θετικά:
- Εκτός δρόμου ικανότητες
- Δύναμη και λειτουργία κινητήρα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Εμφάνιση
- Ψηλή θέση οδήγησης
Αρνητικά:
- Άνεση ανάρτησης με άδεια καρότσα
- Όγκος
Θα θέλαμε να έχει:
- Περισσότερα φυσικά κουμπιά
Εξοπλισμός – Τιμή
Η αρχική τιμή του VW Amarok 2.0 TDI 205PS 4Motion Life με αυτόματο κιβώτιο ξεκινάει από τις 48.000 ευρώ και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έκδοσης Style Auto με τον 3.0 V6 κινητήρα κοστίζει 55.000 ευρώ. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνει:
- Προφυλακτήρας εμπρός στο χρώμα του οχήματος
- Επένδυση χώρου φόρτωσης από πλαστικό
- Σύστημα ρύθμισης σταθερής ταχύτητας, έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας κίνησης και ACC «stop & go» με Intelligent Speed Assist
- Σύστημα πλοήγησης (Navigation)
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας «Lane Assist» και υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας «Side Assist»
- Σύστημα υποβοήθησης ελιγμών στάθμευσης « Park Assist» με βοήθεια παρκαρίσματος εμπρός και πίσω
- IQ.LIGHT LED matrix
- Digital Cockpit με έγχρωμη οθόνη 31,2 cm (12,3 ιντσών)
- Σύστημα Infotainment με έγχρωμη οθόνη αφής 30,5 cm (12 ιντσών)για σύστημα πλοήγησης
- Area View – Σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου 360 μοιρών (Περιλαμβάνει κάμερα οπισθοπορείας)
- Καθίσματα σε ύφασμα «ArtVelours microfleece»
- Ζάντες αλουμινίου 7,5 x 18 ιντσών «Amadora», και κανονική ρεζέρβα με ζάντα αλουμινίου
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Εξακύλινδρος πετρελαίου τούρμπο 2993 cc
Ισχύς: 240ps
Ροπή: 600 Nm/1750-2250 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 10 σχέσεων
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.8 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 8.8 WLTP (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 270 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 5.350 x 1.910 x 1.884 mm
Χώρος αποσκευών: 1651 mm
Βάρος: 2348 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας