Δοκιμή: BYD SEAL U DM-i 324PS

Δοκιμή: BYD SEAL U DM-i 324PS

Χώροι, τεχνολογία και πολυτέλεια σε προσιτή τιμή

Εισαγωγή

Έχοντας τη δυναμική που της έδωσαν τα ηλεκτρικά μοντέλα, η BYD επενδύει και στα υβριδικά και το πρώτο δείγμα γραφής ήρθε στα χέρια μας.

Το μεγάλο SUV SEAL U έρχεται με μία Plug in υβριδική έκδοση DM-i για να γεμίσει το κενό και να τραβήξει το αγοραστικό κοινό που δε θέλει ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.

Εμφάνιση

Το SEAL U είναι ένα εντυπωσιακό σε εμφάνιση SUV κυρίως λόγω του μεγέθους του αλλά και κάποιων σχεδιαστικών ομοιοτήτων στο εμπρός μέρος με την Porsche Cayenne.

Πίσω δυναμικές γραμμές διατρέχουν το σώμα του και υπάρχουν LED φωτιστικά σώματα που ενώνονται στο κέντρο. Γενικά είναι ένα ογκώδες SUV με δυναμικές γραμμές που δεν περνάει απαρατήρητο.

Εσωτερικό – Χώροι

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του BYD δε γίνεται να μην εντυπωσιαστείς από την ποιότητα των υλικών και τη πολύ καλή συναρμογή. Τα πλαστικά στη πλειοψηφία τους είναι μαλακά, ποιοτικά καλοσχεδιασμένα και καλοφτιαγμένα.

Η “περιττή” οθόνη των 15.6 ιντσών δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό και διαθέτει πλούσιο μενού, πολύ καλά γραφικά και είναι εύκολη στη χρήση. Η κάμερα 360 μοιρών που διαθέτει έχει πολύ καλή εικόνα και βοηθάει πολύ στο παρκάρισμα του μεγάλου SUV.

Πολύ ωραίο είναι και το πολυλειτουργικό τιμόνι που φιλοξενεί από πίσω μία TFT LCD οθόνη για πίνακα οργάνων και διαθέτει επίσης head up display. Η εργονομία είναι σε υψηλά επίπεδα καθώς διαθέτει πολλούς και πρακτικούς χώρους για αντικείμενα. Ωραία στο μάτι αλλά και σε αίσθηση είναι και τα δερμάτινα καθίσματα του.

Από χώρους το SEAL U είναι εντυπωσιακό και ακόμα και 3 επιβάτες, χάρη στα 1,9 μέτρα πλάτος, θα μπορέσουν να κάτσουν σταυροπόδι πίσω ( μήκος: 4,9 μέτρα). Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων ξαπλώνουν για ακόμα πιο ξεκούραστα ταξίδια.

Εκεί που υστερεί παρά τον όγκο του είναι στο χώρο αποσκευών, καθώς είναι μόλις 425 λτ ή 1440 με τα καθίσματα σε ανάκληση.

Ασφάλεια

To SEAL U πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 90% στην προστασία των ενήλικων επιβατών,  86% στην προστασία των παιδιών,  83% στην προστασία των πεζών και 77% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Το SEAL U DM-i λατρεύει τον αυτοκινητόδρομο καθώς είναι πολύ άνετο με ποιοτική κύλιση. Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι πολύ καλή και βοηθάει στα πολύωρα ταξίδια. Η ανάρτηση του είναι λίγο έξω από τα ευρωπαϊκά δεδομένα καθώς η ρύθμισή της είναι πολύ μαλακή. Βέβαια αυτό γίνεται αντιληπτό και ενοχλεί μόνο όταν βρεθεί σε διαδοχικές λακκούβες όπου θα εμφανίσει έντονη πλεύση. Στον αντίποδα όμως η άνεση που προσφέρει είναι εντυπωσιακή και απορροφάει όλες τις κακοτεχνίες του δρόμου. Στη πόλη, χάρη και στον ηλεκτροκινητήρα, κινείται άνετα και αθόρυβα ενώ παρά τον όγκο του μπροστά έχεις καλή ορατότητα και μόνο πίσω υστερεί λόγω του μικρού παραθύρου αλλά διαθέτει παντού κάμερες και βοηθάνε στην κίνηση σε στενά αλλά και στο παρκάρισμα.

Το τιμόνι δίνει καλή πληροφόρηση και έχει καλό βάρος. Σε επαρχιακούς δρόμους με κλειστές στροφές δείχνει το βάρος του και εμφανίζει κλίσης λόγω της μαλακής ανάρτησης αλλά σε λογικά πλαίσια και έχει πλήρως διαχειρίσιμη συμπεριφορά. Σε καμιά περίπτωση βέβαια δεν του αρέσει η γρήγορη οδήγηση σε τριφτερές διαδρομές. Τα φρένα του είναι δυνατά, προοδευτικά και με καλή αίσθηση. Εκτός δρόμου η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η τετρακίνηση θα μπορέσουν να πάνε τον οδηγό με σιγουριά αλλά το όριο πάντα θα το θέσουν τα ελαστικά και το βάρος.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Το plug in hybrid DM-i της δοκιμής μας φοράει έναν τετρακύλινδρο τούρμπο κινητήρα 1,5λτ και συνεργάζεται με ένα κινητήρα τοποθετημένο στο πίσω άξονα. Η συνολική ισχύς του συστήματος είναι στα 324 ps και η ροπή στα 550 Nm χαρίζοντας στο βάρους 2100 κιλών όχημα εντυπωσιακές επιδόσεις.

Τα πρώτα 100χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε 5,9 δευτ. και η τελική είναι περιορισμένη στα 180 χλμ/ώρα. Ηλεκτρικά μπορεί να κινηθεί μέχρι και 70 χλμ ενώ σε αποκλειστική κίνηση μέσα στη πόλη μπορεί να φτάσει και τα 90χλμ. Η κατανάλωση μέσα στη πόλη είναι κοντά στα 5 λτ/100χλμ ενώ στο ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο κοντά στα 8,5λτ/100χλμ. Διαθέτει Blade μπαταρίες για την υβριδική πλατφόρμα, με χωρητικότητα 18.3 kWh, και ο χρόνος φόρτισης σε AC φορτιστή είναι στις 2 ώρες και σε ταχυφορτιστή DC 35 λεπτά (30% σε 80%).

Συμπέρασμα

Το BYD SEAL U DM-i αποτελεί μία πολύ καλή πρόταση γι αυτούς που θέλουν ένα plug in υβριδικό SUV. Τα θετικά στοιχεία που θα σε κάνουν να αγαπήσεις στο SEAL U είναι, η ποιότητα των υλικών, η εργονομία, η τεχνολογία που διαθέτει, οι χώροι και η άνεση και όλα αυτά σε μία πολύ δελεαστική τιμή.

Στα αρνητικά βάζουμε το μικρό χώρο αποσκευών και τη πολύ μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης που θυμίζει SUV περασμένων δεκαετιών.

Θετικά:

  • Εργονομία
  • Χώροι για τους επιβάτες
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Τεχνολογία
  • Τιμή

Αρνητικά:

  • Μικρός χώρος αποσκευών
  • Ανάρτηση

Θα θέλαμε να έχει:

  • Μεγαλύτερο χώρο αποσκευών

Εξοπλισμός – Τιμή

Η βασική έκδοση του BYD SEAL U DM-i Boost FWD με 218 ίππους και μπαταρία 18.3 kWh ξεκινάει από τις 35.990 ευρώ. Η έκδοση BYD SEAL U DM-i Design της δοκιμής μας ξεκινάει από τις 42.500 ευρώ και διαθέτει υπερπλήρη εξοπλισμό όπως : LED headlights, automatic on/of, Automatic headlights, Aluminium roof rail, 19″ Bi-colour alloy wheels, Vegan leather, multi-function steering wheel, Driver seat, electrically adjustable, 8 ways, position memory, Driver seat, ventilated, heated, memorized adjustment, Driver seat, integrated headrest, 12,3″ TFT full LCD instrument panel, 15,6″ Electrically rotatable touchscreen και πληθώρα συστημάτων ασφαλείας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τετρακύλινδρος βενζίνης τούρμπο 1.498 cc + plug in hybrid
Ισχύς: 324ps συνδυαστικά
Ροπή: 550 Nm συνδυαστικά
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 1,2 WLTP (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 26 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.528 x 1.841 x 1.601 mm
Χώρος αποσκευών: 425/1440 lt
Βάρος: 2100 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us