Δοκιμή: Audi Q2 35 TFSI S Tronic 150PS
Δοκιμή: Audi Q2 35 TFSI S Tronic 150PS
Πολυτέλεια και σπορ χαρακτήρας σε κόμπακτ διαστάσεις
Εισαγωγή
Έχουν περάσει σχεδόν 8 χρόνια από την παρουσίασή του και το Q2 της Audi συνεχίζει την εμπορική του πορεία στην άκρως ανταγωνιστική B SUV κατηγορία έχοντας δεχτεί ένα μικρό facelift. Πάμε να δούμε όμως πoια είναι τα στοιχεία εκείνα που κάνουν το μικρό Audi αγαπητό στο αγοραστικό κοινό και πια όχι.
Εμφάνιση
Ο χρόνος έχει περάσει πάνω από το σώμα του Q2 και σχεδιαστικά μπορεί πλέον να μην εντυπωσιάζει αλλά οι γωνίες του εκπέμπουν ακόμα δυναμισμό.
Οι κυριότερες αλλαγές που έγιναν στο facelift είναι η επανασχεδιασμένη μάσκα, οι προφυλακτήρες και τα στάνταρ LED φωτιστικά σώματα στον εξοπλισμό του και προαιρετικά LED_Matrix όπως και το όχημα της δοκιμής. Επίσης, η S-Line έκδοση που είχαμε τα χέρια μας εξοπλίζεται και με ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.
Εσωτερικό – Χώροι
Το εσωτερικό του Q2 ήταν από τα ποιοτικότερα και παρέμεινε έτσι τόσο ποιοτικά όσο και σχεδιαστικά με μόνο κάποιες μικρές αλλαγές να εντοπίζονται από τους πολύ παρατηρητικούς στους αεραγωγούς και στον επιλογέα του S-tronic .
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κυρίως ποιοτικά και μαλακά πλαστικά, η συναρμογή τους είναι κορυφαία και γενικά η συνολική εικόνα είναι αυτή που περιμένεις από μία Premium κατασκευή.
Αυτό που μας άρεσε στο εσωτερικό του είναι το τιμόνι της έκδοσης S-Line που το χαίρεσαι και στην όψη αλλά και στην αφή με μόνη παραφωνία τα μικρά πλαστικά paddles. Εργονομικά, ευτυχώς παρέμεινε παλιάς σχολής και υπάρχουν άφθονα κουμπιά για όλες τις λειτουργίες των συστημάτων του. Βέβαια υπάρχει και μία οθόνη 7 ιντσών ή προαιρετικά 8,3 ιντσών, για το infotainment, στο κέντρο του ταμπλό που δεν είναι αφής και τη χειρίζεσαι μόνο από το περιστροφικό διακόπτη που βρίσκεται στη κεντρική κονσόλα. Η οθόνη διαθέτει και κουμπί που μπορείς να τη κλείσεις τελείως, χωρίς όμως τη δυνατότητα να κρυφτεί μέσα στο ταμπλό όπως γίνεται στο Α3.
Πίσω από το όμορφο τιμόνι βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών με πλούσιο μενού και πολλές πληροφορίες.
Τη σπορ και ποιοτική εικόνα του εσωτερικού συμπληρώνουν τα υπέροχα σε αίσθηση αλλά και ουσία δερμάτινα μπάγκετ καθίσματα και οι μεταλλικές επενδύσεις σε διάφορα σημεία.
Στο εσωτερικό του υπάρχει χώρος για τέσσερις ενήλικες ενώ για τους πίσω επιβάτες ο χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι είναι οριακός αλλά ικανοποιητικός και μόνο αν προστεθεί ένα τρίτο άτομο θα στριμωχτούν. Στα συν είναι και ο χώρος αποσκευών με τα 405 λίτρα που διαθέτει και με τα πίσω καθίσματα πεσμένα φτάνει τα 1050 λίτρα.
Ασφάλεια
To Audi Q2 πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 93% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 86% στην προστασία των παιδιών, 70% στην προστασία των πεζών και 60% στα συστήματα ασφαλείας.
Στο δρόμο
Η Audi έχει προσθέσει το adaptive cruise assist που προσφέρει αναβαθμισμένες δυνατότητες ημί-αυτόνομης οδήγησης που το κάνει ακόμα πιο άνετο και ασφαλές στο ταξίδι στο αυτοκινητόδρομο. Μπορεί να γράψει άνετα χλμ καθώς η καμπίνα διαθέτει καλή ηχομόνωση και είναι ιδιαίτερα σταθερό και ευθύβολο ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες.
Το progressive steering είναι στο βασικό εξοπλισμό του και αλλάζει την αμεσότητα του τιμονιού ανάλογα με τη γωνία των τροχών προσφέροντας άνεση στην οδήγηση στην πόλη και στο ταξίδι αλλά και σπορ χαρακτήρα σε στριφτερούς δρόμους. Σύμμαχος στη πόλη είναι και ο μικρός κύκλο στροφής αλλά εκεί που το χαίρεσαι πραγματικά είναι στις στροφές καθώς είναι ένα πραγματικό οδηγοκεντρικό SUV. Η έκδοση S-Line διαθέτει πιο σφιχτή ανάρτηση με χαμηλότερα κατά 10χλστ. ελατήρια που μπορεί να έχει επιπτώσεις στην άνεση αλλά σχεδόν εκμηδενίζει τις κλίσεις στις τροφές και τονίζει το σπορ χαρακτήρα του.
Έτσι, στο άμεσο τιμόνι με την πολύ καλή πληροφόρηση προστίθεται και η ανάρτηση ενώ το κερασάκι στην τούρτα είναι τα δυνατά φρένα με τη πολύ καλή αίσθηση. Ο οδηγός έχει στη διάθεση του 4 προγράμματα οδήγησης, auto, efficiency, comfort και individual που επεμβαίνουν στο τιμόνι και στον κινητήρα.
Κινητήρας – Επιδόσεις
Κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος τούρμπο κινητήρας βενζίνης 1498 κ.εκ. άμεσου ψεκασμού, απόδοσης 150 ίππων και 250 Nm ροπής. Η ισχύς μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου S-tronic 7 σχέσεων και τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε 8,6 δευτ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 218 χλμ/ώρα. Η δύναμη του κινητήρα είναι αρκετή για να κινήσει τα 1,400 περίπου κιλά του και η ροπή έρχεται από τα χαμηλά με αρκετά γραμμικό τρόπο και ανεβάζει στροφές με άνεση.
O κινητήρας διαθέτει τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων προσφέροντας οικονομία καυσίμου όταν δεν χρειάζεται πολύ ισχύς και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η κατανάλωση ήταν στα 6,8 λτ/100χλμ με την Audi να δηλώνει 6,1λτ/100χλμ.
Συμπέρασμα
Το Audi Q2 είναι ένα μικρό SUV που μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες μίας οικογένειας με την πρακτικότητα του αλλά και να χαρίσει οδηγική απόλαυση στον ανήσυχο οδηγό. Η πολυτέλεια, η ποιότητα κατασκευής, το τιμόνι, η ανάρτηση και τα φρένα είναι τα στοιχεία εκείνα που θα σε κάνουν να το αγαπήσεις.
Από την άλλη η σφιχτή ανάρτηση της έκδοσης S-line δε συμβάλει στην άνεση στο δρόμο καθώς επίσης και η εξωτερική του σχεδίαση που άρχισε να δείχνει τα χρόνια της απέναντι στον πολύ φουτουριστικό σχεδιαστικά ανταγωνισμό.
Θετικά:
- Τιμόνι
- Φρένα
- Σπορ οδηγική συμπεριφορά
- Ποιότητα εσωτερικού
- Κινητήρας
- Φυσικά κουμπιά
Αρνητικά:
- Άνεση ανάρτησης
Θα θέλαμε να έχει:
- Περισσότερο χώρο στα γόνατα πίσω
Εξοπλισμός – Τιμή
H βασική έκδοση του Audi Q2 Comfort 30 TFSI με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ξεκινάει από τις 27.680 ευρώ. Η έκδοση της δοκιμής μας 35 TFSI με αυτόματο κιβώτιο S tronic ξεκινάει από τις 35.980 ευρώ με πολύ πλούσιο βασικό εξοπλισμό που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:
- Αυτόματο Deluxe κλιματισμό
- Audi smartphone interface
- Comfort Key
- Park Assist package (αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, Hold Assist)
- 6 ηχεία
- Αυτόματο Deluxe κλιματισμό
- Audi smartphone interface
- Comfort Key
- Park Assist package (αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, Hold Assist)
- 6 ηχεία
- Top infotainment system High (MIB3)
- Κάμερα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας κ αι ορίων ταχύτητας
- Σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane departure warning)
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Ρυθμιζόμενος περιοριστής ταχύτητας (Programmable Speed Limiter)
- Audi Hold Assist
- Audi Hold Assist
- Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Ευστάθειας ESP
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος βενζίνης τούρμπο 1498 cc
Ισχύς: 150ps
Ροπή: 250 Nm/1500-3500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 7 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.6 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 218 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,5–5,7 l/100 km WLTP (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 149-138 g/km (WLTP)
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.208x 1.794 x 1.508 mm
Χώρος αποσκευών: 405-1050 mm
Βάρος: 1380 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας